تأمین کنندگان قطعات آیفون 13 در حال تولید تراشه Wi-Fi 6e می باشند


امید دلیری 27 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تأمین کنندگان قطعات آیفون 13 در حال تولید تراشه Wi-Fi 6e می باشند. انتظار می رود غول فناوری از این تراشه در آیفون جدید خود استفاده کند. این امر منجر به درآمد زیاد برای تأمین کنندگان تراشه ها خواهد شد.

تراشه Wi-Fi 6e برای اولین بار طیف 6GHz را در خود جای داده است. این امر پهنای باند موجود برای دستگاه های مصرفی را دو برابر می کند. شرکت های تولید کننده روتر پیش از این اعلام کرد بودند که از این استاندارد جدید پشتیبانی می کنند. انتظار می رود اپل یکی از اولین شرکت هایی باشد که از این فناوری در تلفن های هوشمند استفاده می کند. طبق گفته ی Digitimes Asia ، اپل از این تراشه ی جدید در آیفون 13 استفاده خواهد کرد. این اقدام اپل در نیمه دوم سال 2021 ، درآمد بسیار زیادی را برای تأمین کنندگان به همراه خواهد داشت.

همچنین انتظار می رود که فروشندگان اندروید هم از این فناوری در تلفن های هوشمند آینده خود استفاده کنند. در واقع انتظار می رود آن ها هم از مکانیسم جدید Wi-Fi استفاده کنند. شرکت هایی که انتظار می رود تراشه Wi-Fi 6e را برای تلفن های هوشمند تأمین کنند شامل : 

  • شرکت (AWSC) Win Semiconductors – Advanced Wireless Semiconductor Company
  • شرکت (VPEC) GaAs epi-wafer – Visual Photonics Epitaxy Company

این شرکت ها شرکای اساسی برای پردازش قطعات 5G و Wi-Fi 6e برای سازندگان تراشه مانند Qualcomm ، Broadcom و MediaTek هستند. انتظار می رود اپل آیفون 13 را در ماه سپتامبر معرفی کند. ممکن است این محصول از ویژگی هایی مانند ناچ کوچکتر ، دوربین های بهتر و نمایشگر 120 هرتز برخوردار باشد. وبسایت DigiTimes گزارشگری دقیق درباره اقدامات زنجیره تأمین اپل است. این منبع بسیار دقیق تر دیگر مابع در رابطه با برنامه های آینده اپل است. البته چندی پیش تحلیلگران Barclays هم این موضوع را مطرح کردند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*