Jeff Bezos پس از تسخیر زمین ، مرز جدیدی در فضا مشاهده می کند


امید دلیری 27 تیر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

Jeff Bezos پس از تسخیر زمین ، مرز جدیدی در فضا مشاهده می کند. او پس از ساختن یک امپراطوری تجاری عظیم که زمین را به تسخیر خود درآورده است ، به فضا هم نگاهی می اندازد. این گزارش توسط وبسایت techxplore ارائه شده است.

سفر او به فضا با یک موشک قابل استفاده مجدد که توسط شرکت Blue Origin ساخته شده ، شروع شد. این اتفاق تنها دو هفته پس از کناره گیری وی از سمت مدیر اجرایی آمازون افتاد. شرکتی که از یک شرکت راه اندازی گاراژ به یکی از بزرگترین شرکت های جهان تبدیل شده است. Jeff Bezos که 57 ساله می باشد ، همچنان رئیس اجرایی شرکت بزرگ فناوری و تجارت الکترونیکی است که 27 سال پیش تأسیس کرد. اما او به وضوح به دنبال بلند پروازی های بیشتر است.

علاقه ثروتمندان به فضا

Jeff Bezos با داشتن ثروتی به ارزش بیش از 200 میلیارد دلار ، ثروتمندترین فرد جهان یا در نزدیکی ثروتمندترین فرد جهان بوده است. حتی پس از پیش آمدن مشکلات خانوادگی و حل و فصل طلاق همسرش. وی حدود 10 درصد آمازون را در اختیار دارد. شرکتی بزرگ با حضور در ده ها کشور و 1.3 میلیون کارمند. اما او اغلب به آغاز فروتنانه خود اشاره می کند. او توسط مادری نوجوان در Albuquerque واقع در New Mexico به دنیا آمد. در چهار سالگی توسط ناپدریش که یک مهاجر کوبایی بود ، به فرزندخواندگی پذیرفته شد.

هنگامی که صنعت IT در ابتدای راه بود ، Jeff Bezos به علوم کامپیوتر علافق مند شد. او در دانشگاه Princeton مهندسی خواند. پس از فارغ التحصیلی ، وی مهارت های خود را در وال استریت بکار گرفت. طوری که تا سال 1990 به عنوان معاون ارشد شرکت سرمایه گذاری D.E. Shaw فعالیت کرد. اما حدود چهار سال بعد او با ترک موقعیت پردرآمد خود و افتتاح یک کتابفروشی آنلاین به نام Amazon.com و با حمایت پدر و مادرش ، همتایان خود را متعجب کرد.

Jeff Bezos در نامه خداحافظی خود به کارمندان گفت : به اختراع خود ادامه دهید و ناامید نشوید که در ابتدا ایده دیوانه به نظر می رسد. در انظار عمومی ، او اغلب روزهای ابتدایی آمازون را بازگو می کند. زمانی که خودش سفارشات را بسته بندی و جعبه ها را به سمت اداره پست می برد. ارزش آمازون امروز بیش از 1.8 تریلیون دلار است. این درآمد سالیانه این شرکت در 2020 ، مبلغ 386 میلیارد دلار بوده است. این درآمد از طریق فعالیت های تجارت الکترونیکی ، رایانش ابری ، مواد غذایی ، هوش مصنوعی ، رسانه های جریانی و سایر موارد دیگر بدست آمده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*