آیا هزینه ساخت سریال The Last of US از سریال گیم آف ترونز بیشتر خواهد بود؟


Matin 31 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

هزینه ساخت سریال The Last Of Us احتمالا برای شبکه HBO بیشتر از سریال گیم آف ترونز خواهد بود.

طرفداران هنگام اعلام ساخت سریالی از روی بازی د لست آف آس، کمی نسبت به تحقق این موضوع شک داشتند. اما وقتی اعلام شد شبکه HBO قرار است این سریال را بسازد؛ انتظارات نیز نسبت به این سریال بالا رفت.

می‌دانیم که شبکه HBO پروژه‌های زیادی را در دست ساخت دارد. اخیرا هم متوجه شدیم برای سریال The Last of Us در فصل اول، ده اپیزود عرضه خواهد شد. اکنون اخبار نشان می‌دهد که شبکه اچ بی او سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را برای این سریال درنظر گرفته است. حتی بیشتر از بزرگترین سریال ساخته شده اش تا کنون، گیم آف ترونز.

به نقل از یک پایگاه خبری محلی مستقر در کانادا، سریال The Last of Us بزرگترین پروژه فیلم حال حاضر در کانادا است. همچنین این سریال به رونق اقتصاد کانادا نیز کمک خواهد کرد.

رئیس بخش IATSE 212 (اتحاد بین‌المللی کارمندان که در عرصه فیلم و هنر در قاره آمریکای شمالی فعالیت می‌کند) دامیان پتی در این باره اعلام کرده :

این پروژه ممکن است برای هر قسمت هزینه‌ای بیش از 10 میلیون دلار داشته باشد. پس تاثیرات متفاوتی بر روی اقتصادمان خواهد داشت. به‌خاطر کار زیاد، صدها شغل مرتبط، از این پروژه سود می‌برند.

هزینه سریال The Last of Us برای هر اپیزود 10 میلیون دلار و برای کل فصل 100 میلیون دلار براورد شده است. اما خب طبق گفته دامیان پتی ساخت هر قسمت از 10 میلیون دلار بیشتر خواهد بود. شاید 12 یا 15 میلیون دلار! شاید کل فصل اول این سریال 150 میلیون دلار برای شبکه HBO هزینه داشته باشد.

اگر این احتمالات حقیقی شوند، فصل اول این سریال از فصل آخر سریال گیم آف ترونز بیشتر هزینه خواهد داشت.

تصویر سریال گیم آف ترونز

در فصل 6 سریال گیم آف ترونز برای هر قسمت بودجه‌ی 10 میلیون دلاری اختصاص داده شده بود. این درحالیست که فصول ابتدایی این سریال در هر قسمت 6 تا 7 میلیون دلار هزینه داشت. در فصل آخر سریال گیم آف ترونز نیز بودجه هر قسمت به 15 میلیون دلار رسید. آن هم به‌خاطر صحنه‌های اکشن بیشتر و طولانی تر. اما به‌خاطر کم بودن تعداد قسمت‌های فصل 9 (6 قسمت) بودجه نهایی کل فصل آخر 90 میلیون دلار شد. اگر تخمین بودجه‌ی فصل ابتدایی سریال درست باشد، فصل ابتدایی سریال The Last of Us از فصل آخر سریال گیم آف ترونز بیشتر هزینه خواهد داشت.

کمی عجیب به‌نظر می‌رسد که فصل آخر سریال گیم آف ترونز کمتر از فصل اول سریال The Last of Us هزینه داشته است.
از آنجایی که گیم آف ترونز سریال پرطرفدار و ثابت شده‌ای بود و فصل به فصل تعداد طرفدارانش افزایش پیدا می‌کرد.

سریال The Last of Us مطمئنا توسط افراد زیادی تماشا خواهد شد. اما اینکه در فصل ابتدایی بودجه زیادی به این سریال اختصاص داده شده، نشان از ایمان تهیه کنندگان در موفقیت این سریال دارد.

باید درنظر گرفت که در عصری زندگی می‌کنیم که شبکه‌های پخش آنلاین بودجه‌های سرسام آوری را برای سریال‌های پربازدیدشان خرج می‌کنند. سریال Mandalorian نیز برای فصل اولش بودجه‌ی 100 میلیون دلاری را درنظر گرفت. حتی با اینکه تعداد قسمت‌های آن از سریال The Last of Us کمتر بود. به این موضوع این نکته را هم اضافه کنید که زمان فصل اول سریال د لست آف آس تقریبا دو برابر Mandalorian است. پس نباید آنقدر هم از این موضوع متعجب بود.

البته شاید برای بعضی سوال شود که این پول دقیقا خرج چه چیزی می‌شود؟ سریال The Last of Us مثل گیم آف ترونز جنگ‌های پر خرج یا غول‌هایی که در گیم آف ترونز بود را ندارد. اما برای ایجاد محیطی که جوئل و اِلی در آن به ماجراجویی می‌پردازند، به‌نظر افکت‌ها و جلوه‌های ویژه‌ای لازم است. جالب است که پدرو اسکال و بلا رمزی، بازیگران سریال، هر دو متعلق به فیلم‌هایی اند که پیشتر در این متن گفته شد. پدرو پاسکال در گیم آف ترونز و ماندالورین و بلا رمزی در گیم آف ترونز هنرنمایی کرده اند. اگر بخواهیم زامبی‌های این سریال را با Walking Dead مقایسه کنیم، به‌خاطر وجود کلیکر ها در بازی د لست آف آس، زامبی‌های این سریال کمتر به انسان شبیه خواهند بود تا سریال مردگان متحرک. اما همچنان، به‌نظر می‌آید با این مقدار پول، هرکاری می‌توان انجام داد!

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*