اپلیکیشن Photos در iOS 15 می تواند افراد را با توجه به بالاتنه آن ها تشخیص دهند


امید دلیری 2 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپلیکیشن Photos در iOS 15 می تواند افراد را با توجه به بالاتنه آن ها تشخیص دهند. غول فناوری روز گذشته سند جدیدی را منتشر کرد. در این سند به جزئیات نحوه استفاده از پیشرفت های یادگیری ماشین برای شناسایی افراد در عکس ها اشاره شده است. خصوصاً در شرایطی که چهره ی فرد به وضوح قابل مشاهده نیست. همچنین چندی پیش گفته شد که بخش Memories یکپارچه سازی با Apple Music را به همراه دارد.

ویژگی های جدید اپلیکیشن Photos

اپل بهبود تشخیص افراد را به عنوان یک ویژگی جدید اپلیکیشن Photos در iOS 15 ذکر کرده است. یک پست جدید در سایت یادگیری ماشین اپل نشان می دهد که اپلیکیشن Photos قادر است افراد را در سناریوهای مختلف شناسایی کند. از جمله زمانی که چهره آنها مشخص نیست. یکی از روش هایی که اپل برای رسیدن به این هدف استفاده می کند ، مطابقت دادن چهره و بالاتنه افراد در تصاویر است. اپل در پست جدید خود گفته است :

اگر فرد به دوربین نگاه نکرده باشد ، چهره ی او پنهان می شود یا به سادگی قابل مشاهده نیست. برای حل این موارد ، بالاتنه افراد موجود در تصویر را نیز در نظر می گیریم. زیرا آنها معمولاً ویژگی های ثابت مانند لباس را در یک زمینه خاص نشان می دهند. این ویژگی های ثابت می تواند نشانه های قوی برای شناسایی فرد در عکس های گرفته شده باشد.

غول فناوری یک تصویر کامل را به عنوان ورودی می گیرد. سپس به طور خاص چهره ها و بالاتنه ها را شناسایی می کند. سپس چهره ها را با بالاتنه هماهنگ می کند تا در شرایطی که تشخیص سنتی صورت غیرممکن است ، تشخیص فردی را بهبود بخشد. مثل همیشه ، این مکانیسم برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی ، از از یادگیری ماشین روی دستگاه استفاده می کند. اپل همچنین اقداماتی را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که این فرآیند باعث کاهش حافظه و مصرف باطری می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*