+Apple TV قبل از سفارش سریال Foundation ، درخواست کوتاه تر کردن آن را داده بود


امید دلیری 3 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

+Apple TV قبل از سفارش سریال Foundation ، درخواست کوتاه تر کردن آن را داده بود. به طور مشهوری غیرممکن است که رمان های حماسی Isaac Asimov ، به یک فیلم یا سریال تبدیل شوند. اما اپل تی وی خلاصه ای از این مجموعه را درخواست کرده بود.

در ابتدا اعلام شد که یک مجموعه سه گانه از Foundation ، در ماه سپتامبر به +Apple TV خواهد آمد. این اقدام حتی قبل از افزودن چهار رمان دیگر به این مجموعه هم غیرقابل تصور بود. این بیشتر به این دلیل است که Isaac Asimov بیش از شخصیت ها ، به ایده ها علاقه داشت. همچنین او ترجیح می داد تا داستان تاریخی آینده خود را هزار سال طول بدهد.

درخواست اپل مبنی بر کوتاه تر کردن این داستان و تبدیل آن به سریال

David S Goyer تهیه کننده این سریال ، مصاحبه جدیدی با Hollywood Reporter در مورد حرفه فیلم سازی خود داشته است. او در این مصاحبه گفت: اپل با خنده از من پرسید که آیا می توانم این مجموعه را مختصر کنم ؟ من گفتم: این یك بازی شطرنج 1000 ساله بین Hari Seldon و امپراتوری و همه پیاده ها و سربازان بین آنها است. اما برخی از پیاده ها و سربازان در طول این حماسه در نهایت پادشاه و ملكه می شوند.

Foundation به عنوان یک مجموعه داستانی کوتاه در دهه 1940 آغاز شد. پس از آن در دهه 1950 در قالب رمان عرضه شد. از زمان انتشار این سه رمان ، تلاش های زیادی برای ساخت فیلم و سریال از آن انجام شده است. اما تنها نسخه ای که به نمایش راه می یابد ، نسخه اپل تی وی و David S Goyer می باشد. David S Goyer گفته است که Foundation سه جنبه مهم دارد که فکر می کند همه اقتباس های دیگر را از بین برد.

اولین مورد این است که این داستان قرار است 1000 سال با این همه پرش های عظیم زمانی طول بکشد. گفتن این مسئله دشوار است. تبدیل این داستان به یک نمایش دو یا سه ساعته مطمئناً دشوار است. جنبه دوم این است که در کتاب اول ، شما با تعدادی داستان کوتاه با شخصیت اصلی Salvor Hardin مواجه خواهید شد. پس شما صد سال به جلو می پرید و شخصیت متفاوتی وجود خواهد داشت. جنبه سوم این است که این داستان و رمان ، احساسی نیستند. آنها کتابهایی درباره ایده ها و مفاهیم هستند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*