Intel می گوید که بحران کمبود قطعات کنسول ها تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت


Matin 3 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

مدیر ارشد اجرایی اینتل می‌گوید انتظار دارد که مشکل کمبود چیپ‌ در سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.

و مشکل تأمین تقاضای بازار تا سال ۲۰۲۳ طول بکشد.

کمبود قطعات الکترونیکی و مخصوصا تراشه‌های نیمه‎‌هادی در یک سال گذشته آسیب قابل‌توجه‌ای به صنایع مختلف از جمله صنعت ویدیو گیم وارد کرده است.

خیلی‌ها امیدوار بودند این بحران که دلیل اصلی آن همه‌گیری کرونا در سراسر دنیا است. به‌زودی کمتر شود و بتوان بسیاری از محصولات الکترونیکی را از جمله کنسول‌های بازی، با دردسر کمتری خریداری کرد.

طبق صحبت‌های پت گلسینجر، مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل به‌نظر می‌‌رسد که اوضاع وخیم‌تر از آنی است که قبلا فکر می‌شده است. و این یعنی احتمالا خیلی‌ها تا سال ۲۰۲۳ نمی‌توانند پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس یا کارت‌های گرافیک انویدیا سری RTX 30 را با قیمت معقول تهیه کنند.

گلسینجر در گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل گفته که انتظار دارد مشکل کمبود چیپ‌ در سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.

و مشکلات مربوط‌به تأمین تقاضای بازار تا سال ۲۰۲۳ طول بکشد. او توضیح می‌دهد: «من انتظار دارم که مشکل کمبود قطعات در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ به حداقل خود برسد؛ ولی یک تا دو سال طول خواهد کشید تا صنعت تولید تراشه بتواند تقاضای بازار را به‌صورت کامل تأمین کند.»

احتمالا می‌دانید که مدیران شرکت‌هایی چون انویدیا، AMD، سونی و مایکروسافت نیز پیش‌تر از ادامه‌دار بودن مشکل کمبود قطعات نیمه‌هادی صحبت کرده بودند. برای مثال، جنسن هوانگ، مدیر ارشد اجرایی انویدیا در اوایل خرداد امسال گفته بود انتظار دارد که مشکل تأمین تقاضای بازار در زمینه‌ی کارت‌های گرافیک سری RTX 30 تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی نیز در همان زمان و در جریان ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت گفت پیش‌بینی می‌کند میزان تولید پلی استیشن 5 تا سال ۲۰۲۲ محدود باشد.

پلی استیشن 5 در یک خرده‌فروشی

تراشه‌های نیمه‌هادی برای صنایع مختلفی از جمله صنعت تولید کنسول‌ های خانگی حیاتی هستند.

و باتوجه‌به اینکه جایگزینی ندارند، کمبود آن‌ها به‌طور مستقیم روی تولید این محصولات تاثیر منفی می‌گذارند. کنسول‌ها، کارت‌های گرافیک و محصولات این‌چنینی در حال حاضر عمدتا در خرده‌فروشی‌های آنلاین فروخته می‌شوند. البته کنسول‌ها و این اواخر کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در خرده‌فروشی‌های فیزیکی نیز به فروش می‌رسند. بااین‌حال، هنوز هم تقاضا برای محصولات مذکور آنقدر بالا است که میزان عرضه‌ی کنونی پاسخ‌گوی آن نیست.

جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در اوایل اسفند سال گذشته فرمانی اجرایی را امضا کرد.

که در آن قول داده شده بود درباره‌ی این مشکل که باعث شده کنسول‌ها و کارت‌های گرافیک کمیاب شوند. تحقیق و رسیدگی انجام شود. علاوه‌بر مشکل کمبود چیپ، یک موضوع دیگر اوضاع را بدتر کرده است. و آن افراد سودجو و دلالانی هستند که بیشتر موجودی کنسول یا کارت گرافیک خرده‌فروشی‌ها را می‌خرند. تا آن‌ها را با قیمت بسیار بالاتر به مردم بفروشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*