Face ID می تواند طی چند سال آینده وارد محصولات مک شود


امید دلیری 4 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Face ID می تواند طی چند سال آینده وارد محصولات مک شود. بر اساس گزارشی جدید ، اپل ممکن است ظرف چند سال آینده ، این ویژگی را از آیفون به محصولات مک منتقل کند. این امر با اضافه شدن امکان استفاده از دوربین های تعبیه شده در نمایشگر صورت می گیرد.

ورود Face ID به بیشتر محصولات اپل

امنیت مک ها و مک بوک ها هنوز هم تا حد زیادی به رمزهای عبور و در بعضی موارد به Touch ID بستگی دارد. در حالی که آیفون ها و آیپدها از Face ID به عنوان مکانیزم امنیتی بیومتریک بهره مند می می باشند. به همین دلیل به نظر می رسد که این ویژگی در آینده بتواند به خطوط تولید محصولات مک راه پیدا کند. طبق آخرین خبرنامه Power On از Mark Gurman از وبسایت Bloomberg ، پیش بینی می شود که این تغییر طی چند سال آینده اتفاق بیفتد. این حرکت ظاهرا بخشی از تغییر کلی کلیه محصولات و مجهز کردن آن ها به Face ID خواهد بود.

در حال حاضر چندین محصول اپل از Touch ID برای امنیت بیومتریک استفاده می کنند. محصولاتی مثل :

  • مک بوک Pro
  • iMac با صفحه نمایش 24 اینچی
  • آیفون SE
  • آیپد Air

به گفته Mark Gurman ، اضافه کردن Face ID شامل تعبیه دوربین در نمایشگر است. هرچند ممکن است این تغییر برای مدل های گران قیمت محصول مربوطه انجام شود. با این کار به طور موثر باعث می شود که نیازی به قرار دادن ناچ در بالای نمایشگر نباشد. حرکتی که محصولات مک را به سمت Face ID سوق دهد ، به غیر از ارائه سیستم احراز هویت جایگزین به کاربران ، برای اپل مفید است. برخلاف Touch ID ، سخت افزار Face ID نقشه برداری از عمق و به نوبه خود برنامه های واقعیت افزوده را امکان پذیر می کند. Bloomberg قبل از عرضه iMac جدید گفته بود که Face ID به احتمال زیاد در iMac جدید قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*