به دنبال انتشار iOS 14.7 ، اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.6 را متوقف کرد


امید دلیری 5 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به دنبال انتشار iOS 14.7 ، اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.6 را متوقف کرد. غول فناوری پس از انتشار iOS 14.7 در هفته گذشته و iOS 14.7.1 امروز ، امضای کد برای iOS 14.6 را متوقف کرد. به این معنی که کاربران اکنون نمی توانند به نسخه قبلی سیستم عامل برگردند.

اپل یک هفته پیش iOS 14.7 را با پشتیبانی از پاور بانک MagSafe و بهبود Apple Card Family منتشر کرد. بهبودهای کلی عملکرد و رفع مشکلات امنیتی نیز در این به روزرسانی وجود داشت. به روزرسانی iOS 14.6 شامل اضافه شدن ویژگی بحث برانگیز شفافیت ردیابی اپلیکیشن بود. اما به روزرسانی های اخیر بیشتر بر روی بهبود عملکرد و رفع اشکال متمرکز شده اند. پس از رونمایی iOS 15 و iPadOS 15 ، بعید به نظر می رسد که به روزرسانی هایی که قبل از آن ها منتشر می شوند قابل توجه باشد. امروز iOS 14.7.1 برای رفع مشکل باز نشدن قفل اپل واچ با Touch ID منتشر شد. این به روزرسانی همچنین یک حفره امنیتی جدی را که مورد سو استفاده قرار می گرفت ، بست. به این ترتیب پشتیبانی از کدنویسی iOS 14.6 متوقف شد.

کاربرانی که آخرین به روزرسانی را نصب کرده اند ، دیگر نمی توانند نسخه iOS 14.6 را دانلود یا نصب کنند. اپل پس از انتشار iOS جدید ، پشتیبانی از کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. علاوه بر امنیت ، جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد.

اپل هنوز نسخه آزمایشی iOS 14.8 را منتشر نکرده است. اما کار بر روی iOS 15 که قرار است پاییز امسال منتشر شود ادامه دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*