دموی تکنیکی استودیوی کوالیشن از موتور Unreal Engine 5 خیره‌کننده به نظر می‌رسد


Matin 5 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

استودیوی کوالیشن (The Coalition) به تازگی و همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود. دو ویدئو از دموی تکنیکی خود بر روی موتور بازی‌ سازی Unreal Engine 5 منتشر کرده است که از نظر فنی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسند.

کوالیشن یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای کمپانی مایکروسافت (Microsoft) به شمار می‌رود. که در حال حاضر وظیفه‌ی توسعه‌ی فرنچایز Gears of War را بر عهده دارد. البته گفته می‌شود مدتی است بر روی پروژه‌های دیگری نیز مشغول به کار است.

حال به تازگی این استودیو طی رویداد GDC (اجلاس توسعه دهندگان بازی) امسال، که به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر به صورت مجازی برگزار می‌شود. از دو دموی تکنیکی خود بر روی موتور قدرتمند Unreal Engine 5 رونمایی کرده است. هر دوی این دموها به صورت ریل تایم. (Real-time به نحوه‌ی پردازش در لحظه‌ی محتوای دیجیتال بر روی سخت‌افزار گفته می‌شود). بر روی کنسول پرچمدار شرکت مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس پردازش می‌شوند.

کوالیشن Unreal Engine 5

در ابتدا به دموی محیطی استودیو‌ی کوالیشن در موتور Unreal Engine 5 می‌پردازیم. که مدتی قبل نیز تصویری از آن منتشر شده بود. این دمو که AlphaPoint نام دارد بسیاری از بازی‌بازان را به یاد اولین دموی تکنیکی Unreal Engine 5 می‌اندازد که بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ به اجرا درآمده بود. شما در ادامه می‌توانید پیامی را که استودیوی کوالیشن در خصوص دموی AlphaPoint در حساب توییتری (Twitter) خود منتشر کرده است را مشاهده کنید.

اولین نگاه به دموی AlphaPoint! چشم‌اندازی از آنچه که کنسول‌های نسل بعدی توانایی پیاده‌سازی آن را به واسطه‌ی قدرت موتور Unreal Engine 5 دارند. از جمله تکنولوژی Nanite که به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد از بی‌نهایت (بسیار بیشتر نسبت به گذشته) مثلث برای خلق مدل‌های خود بهره ببرند و همچنین Lumen که امکان پردازش نورپردازی ریل تایم، بدون روش‌های سنگین و دست و پا گیر قدیم را مهیا می‌کند.

همچنین دومین دموی تکنیکی استودیوی کوالیشن، مربوط به پردازش یکی از کاراکترهای داخل بازی است.

که البته همان‌طور که انتظار می‌رود، تأکید شده است که مربوط به عنوان خاصی نیست. صرفاً برای نمایش قدرت موتور Unreal Engine 5 و کنسول ایکس‌باکس سری ایکس به نمایش درآمده است. (اگرچه نمی‌توان شباهت بسیار آن به شخصیت‌های جهان مجموعه‌ی Gears of War را انکار کرد). همچنین گفتنی است این دمو بر خلاف بسیاری از شخصیت‌های از پیش پردازش شده‌ای که در سطح اینترنت ویدئوهایی از آن‌ها موجود است و حتی از کیفیتی به مراتب بالاتر نیز بهره می‌برند، به صورت کامل امکان پیاده‌سازی به عنوان یکی از ده‌ها و یا حتی صد‌ها شخصیت متحرک داخل محیط بازی را داشته و ما می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده‌ای نه چندان دور از چنین مدل‌های کاراکتر باکیفیتی در بازی‌های استودیوی کوالیشن استفاده شود. شما در ادامه می‌توانید پیامی را که استودیوی کوالیشن در خصوص این دمو به اشتراک گذاشته است را مشاهده کنید:

تیم ما همچنین دمویی را از پردازش کاراکتر، به صورت ریل تایم بر روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس به اشتراک گذاشته است که نمایانگر آن قابلیت‌هایی است که موتور Unreal Engine 5 امکان پیاده‌سازی آن را به توسعه‌دهندگان می‌دهد. در استودیوی کوالیشن ما مفتخر هستیم که جزو پرچم‌داران عرضه‌ی تکنولوژی در نسل بعدی بازی‌های ویدئویی قرار داریم.

نظر شما در رابطه با دموهای تکنیکی قدرتمند استودیوی کوالیشن در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*