با ۵ بازی مشابه Mass Effect که همان تجربه را برایتان بازسازی می‌کنند آشنا شوید


Matin 6 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

ناینطور که به نظر می‌رسد طرفداران باید برای بازی جدیدی از سری بازی Mass Effect کمی صبر کنند. اما در این میان تعدادی بازی مشابه Mass Effect وجود دارند. اگر طرفدار این سری بازی هستید، شاید مایل باشید نگاهی به این لیست بیاندازید.

Mass Effect یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزها در صنعت بازی‌های کامپیوتری است. طرفداران با عرضه هر یک از عناوین این سری بازی بیشتر به آن علاقه‌مند می‌شدند. از دنیای آن گرفته تا کارکترها، اکشن و داستان زیبای آن، موارد زیادی برای دوست داشتنِ این بازی وجود دارد. چندی پیش بود که بازی Mass Effect: Legendary Edition منتشر شد. این بازی باعث شد تا طرفداران بتوانند خاطرات خود را با Mass Effectهای قدیمی دوباره زنده کنند. البته این نکته هم نباید از دست داد که به نوعی این بازی آتش اشتیاق برای بازی جدید Mass Effect را دوباره تازه کرد.

البته Mass Effect 4 به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها منتشر شود. همینطور اینکه در نظر داشته باشید که تنها این بازی تأیید شده است و به نظر نمی‌رسد خبری هم قرار است از آن منتشر شود. خوشبختانه Mass Effect تنها بازی به این سبک نیست. تعداد زیادی مورد وجود دارد که افرادی که به دنبال تجربه‌ای مشابه هستند می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. حال با لیست 5 بازی مشابه Mass Effect با ما همراه باشید.

Star Wars Knights Of The Old Republic 2

بازی Star Wars Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords به همراه Mass Effect دو عدد از محبوب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی در دنیای بازی هستند. مهم نیست که شما از جنگ ستارگان خوشتان بیاید یا نه این بازی موارد زیادی دارد که شما را ترغیب کند. مخصوصاً اینکه این بازی نیازی به اطلاعات زیادی در مورد جنگ ستارگان ندارد. البته برای طرفداران پر و پا قرص جنگ ستارگان و بازی‌های نقش آفرینی دنیای گسترده‌ای در Star Wars Knights Of The Old Republic 2 وجود دارد.  این بازی همچنان طرفداران مخصوص خود را دارد. اخیراً هم شایعه‌ای حول عرضه بازسازی آن نیز منتشر شده است. پس اگر این شایعه صحت داشته باشد الان زمان مناسبی است که شما آن را امتحان کنید.

بازی مشابه Mass Effect

Old Republic 2 وجوه مشترک زیادی هم با سه‌گانه Mass Effect دارد.  اولین بازی آن توسط BioWare ساخته شد. پس در دنباله آن نیز بسیاری از موارد نسخه اول هم وجود دارد. نه تنها Old Republic 2 کارکترهای بسیار خوبی دارد بلکه داستان بسیار جذابی نیز دارد. داستانی که پر از ریزه کاری و انتخاب برای بازیکنان است که تجربه این بازی را برای گیمرها بسیار جالب می‌کند. موارد مشترک میان دو بازی آنقدر زیاد است که هر طرفدار Mass Effect حتماً چیزی برای دوست داشتن در آن پیدا می‌کند. Knights of the Old Republic 2 یکی از بهترین موارد لیست بازی مشابه Mass Effect است که انتظار برای Mass Effect 4 را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

Dragon Age: Origins

یکی دیگر از بازی‌های نقش آفرینی بایوور Dragon Age است. این مورد هم یک کاندید بسیار خوب برای طرفداران Mass Effect است. شاید این بازی علمی تخیلی نباشد اما بسیاری از مکانیک‌های مشابه Mass effect را دارد. نه تنها شما در بازی  Dragon Age: Origins دارای سیستم همراه هستید، بلکه این بازی تعدادی از بهترین همراهان را دارد. هرچه بیشتر بازیکن در بازی پیشروی کند می‌تواند با همراهان خود صحبت کند و در مورد آن‌ها بیشتر بفهمد. همینطور اینکه می‌تواند عاشق آن‌ها نیز بشود. دقیقاً مشابه چیزی که در Mass Effect است.

بازی مشابه Mass Effect

Dragon Age: Origins موارد بیشتری از نقش آفرینی نسبت به Mass Effect دارند. این بازی به اندازه همتای علمی تخیلی‌اش گروه‌های مختلف برای انتخاب ندارد. اما در آن تعدادی نژاد وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را انتخاب کنید. شروع این بازی نیز با توجه به کارکتری که انتخاب می‌کنید متفاوت است. متأسفانه سری بازی Dragon Age مانند Mass Effect بازسازی نشدند. البته برای این بازی تعداد زیادی ماد وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید تا حس مدرن‌تری به شما بدهند.

The Technomancer

چندین بار شده که شرکت Spiders با بایوور مقایسه شود. این اتفاق در بازی جدید آن‌ها به نام Steelrising بسیار شدت یافت. البته قبل از اینکه این شرکت بازی Greedfall که مشابه Dragon Age بود را منتشر کند، تکنومنسر را عرضه کرد. تکنومنسر یک بازی علمی تخیلی و نقش آفرینی است که در مریخ جریان دارد. این بازی قطعاً به اندازه Mass Effect گیاه یا آدم فضایی ندارد. می‌توان به راحتی گفت که موارد مشابه در این بازی مشابه Mass Effect زیاد است. تکنومنسر یک داستان عمیق به همراه انتخاب بازیکن دارد که این انتخاب‌ها روی داستان تأثیر دارند. همینطور اینکه این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا کارکتر خود را با سلیقه خود بسازند. در آن هم بسیاری از اسلحه‌هاو توانایی‌های جادویی مانند Mass Effect وجود دارند.

بازی مشابه Mass Effect

No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky یک جایگزین بسیار خوب برای طرفداران مس افکت است که علاقه زیادی به گشت و گذار دارند. No Man’s Sky داستان خاص و عناصر نقش آفرینی که سری بازی مس افکت با آن‌ها شناخته می‌شود را ندارد. این دنیای این بازی و گشت و گذار در آن است که آن را جالب می‌کند. گیاهان و جانوران بسیاری در No Man’s Sky وجود دارند. همینطور اینکه شما می‌توانید در این بازی خانه بسازید، سفینه خود را ارتقاء دهید و به همراه دوستانتان در میان سیاره‌ها بگردید. لازم به ذکر هم هست که این بازی از زمان عرضه بسیار پیشرفت کرده‌است.

بازی مشابه Mass Effect

Prey (2017)

Prey یک بازی بسیار مناسب برای افرادی است که علاقه به گشتن در Citadel و دنیای مس افکت دارند. این بازی یک بازی ترسناک است اما شامل گشتن در یک مرکز فضایی است که بسیار آشنا به نظر می‌رسد. در میانه راه بازیکنان در مورد افرادی که روزگاری در آنجا زندگی می‌کردند یاد می‌گیرد. همینطور اینکه می‌تواند با یافتن سرنخ‌هایی سؤالات پیش آمده را تا حدی جواب دهند.  تعداد بسیار زیادی مورد در Prey وجود دارد. پس بازیکنان می‌توانند انتظار ساعت‌ها گشتن را داشته باشند. اگر هم بخواهند تمام اطلاعات موجود در بازی را پیدا کنند، این بازی بسیار طولانی خواهد شد.

بازی مشابه Mass Effect

اگر به دنبال مبارزه هستید هم Prey چیزی برای شما دارد.  تعداد زیاد دشمنان و اسلحه در بازی Prey باعث می‌شود تا شما انواع مختلف مبارزه را تجربه کنید. این مورد مانع از خسته شدن شما از این بازی می‌شود. Prey برخلاف مس افکت اول شخص است. اما به دلیل وجود مبارزه ظریف و در عین حال خشن و اسلحه و توانایی‌های مختلف به طرفداران مس افکت حس آشنایی خواهد داد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*