اپل 12.9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم امسال فروخته است و همچنان در بازار تبلت پیشتاز است


امید دلیری 9 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل 12.9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم امسال فروخته است و همچنان در بازار تبلت پیشتاز است. بر اساس تحقیقات جدید ، اپل همچنان در حال حفظ سلطه خود در بازار تبلت است. غول فناوری در سه ماهه دوم امسال بیش از هر دو تبلت آمازون و سامسونگ توانسته تبلت خود یعنی آیپد را به فروش برساند.

پیشتازی اپل در بازار تبلت

به گفته شرکت تحقیقاتی IDC ، غول فناوری کوپرتینو در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 12.9 میلیون آیپد به فروخته است. در مقایسه ، IDC می گوید که آمازون و سامسونگ در این مدت 12.3 میلیون تبلت فروخته اند. بر اساس گزارش IDC ، به طور کلی بازار جهانی تبلت در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به سال گذشته 4.2 درصد رشد داشته است. این تعداد در مجموع به 40.5 میلیون تبلت رسیده است. 12.9 میلیون تبلت اپل ، 31.9 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

رتبه بعدی سامسونگ با 19.6 درصد سهم بازار و فروش 8 میلیون تبلت می باشد. Lenovo با فروش 4.7 میلیون تبلت و داشتن 11.6 درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت. آمازون با 4.3 میلیون تبلت و داشتن 10.7 درصد سهم بازار در رتبه چهارم قرار گرفت. با این حال ، غول فناوری کوپرتینو بالاترین نرخ رشد را نسبت به سال گذشته نداشته است. اپل بین سه ماهه دوم سال 2020 و سه ماهه دوم سال 2021 ، حدود 3.5 درصد رشد داشته است. Lenovo بالاترین رشد را با 64.5 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. آمازون 20.3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

IDC همچنین می گوید در حالی که بازار تبلت هنوز در حال شکوفایی است ، از موج رشد این بازار در سه ماهه اخیر کاسته شده است. اپل دیگر فروش دستگاه های خود را گزارش نمی کند. بنابراین داده های IDC تنها بر اساس برآوردها است. با این حال ، اپل در آخرین گزارش درآمد خود گفت که آیپد در سه ماهه ژوئن 7.37 میلیارد دلار درآمد داشته است. این میزان پیشرفت 11.9 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. آیپد Pro جدید آخرین تبلتی است که اپل معرفی کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*