یوبی‌سافت با یک شرط بازی‌های خود را برای Steam Deck عرضه خواهد کرد


Matin 9 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

کنسول دستی Steam Deck که به تازگی معرفی شده؛ توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. همان طور که از نام این کنسول دستی مشخص است. در این کنسول دستی کاربران به بازی‌های استیم دسترسی خواهند داشت. به تازگی مدیرعامل شرکت یوبی سافت اعلام کرده در صورتی که تقاضا بالا باشد؛ بازی‌های این شرکت فرانسوی برای استیم دک نیز عرضه خواهند شد.

یوبی سافت یکی از بزرگ‌ترین غایبان استیم است. این شرکت در گذشته به کم کردن ۳۰ درصد از درآمد فروش بازی‌های منتشر شده در این پلتفرم توسط Valve اعتراض کرده و این سیستم درآمدزایی استیم را غیرواقعی خوانده بود. البته یوبی‌سافت به برداشت ۳۰ درصد از درآمد فروش بازی‌هایش راضی نبود و بازی‌های بزرگ و مهم خود را در اپیک گیمز منتشر کرد.

مدیرعامل یوبی‌سافت در سخنرانی میان سهام‌داران، درباره استیم دک صحبت کرد

مدیرعامل یوبی‌سافت Yves Guillemot، اعلام کرد از ورود کنسول دستی Steam Deck به صنعت بازی‌های ویدئویی خوشحال است. مدیرعامل این شرکت البته قطعی بودن انتشار بازی‌های یوبیسافت برای استیم دک را تایید نکرد. او در ادامه سخنانش به سهام‌داران شرکت که به لطف وب‌سایت IGN رسانه‌ای شد اعلام کرد:

ما باید ببینیم این کنسول چقدر بزرگ خواهد شد. و اگر به اندازه کافی بزرگ باشد؛ ما بازی‌های خود را در این پلتفرم قرار خواهیم داد.

به نظر می‌رسد یوبییسافت و مدیرعاملش به کنسول استیم دک به عنوان یک محصول مجزا از پلتفرم استیم نگاه می‌کنند. هرچند استیم دک به گنجینه عظیمی از بازی‌های استیم دسترسی خواهد داشت اما حضور بازی‌های بزرگ شرکت‌هایی مانند یوبی‌سافت، می‌تواند تجربه استفاده از این کنسول دستی را جذابتر کند.

شرکت Ubisoft معمولا بدون هیچ مشکلی با پلتفرم‌های تازه‌ای مانند Stadia همکاری خود را آغاز می‌کند اما در برخورد با استیم و کنسول دستی Steam Deck، محتاطانه‌تر عمل کرده است.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مانع همکاری یوبیسافت و استیم، سهم ۳۰ درصدی استیم از درآمد بازی‌های فروخته شده باشد. که در مقایسه با سهم فروشگاهی مانند اپیک گیمز بالاتر است. باید دید در نهایت استیم دک می‌تواند به اندازه توقع‌های یوبی‌سافت به پدیده بزرگی تبدیل شود. یا بازی‌های بزرگ و مهم این شرکت فرانسوی حتی رنگ کنسول استیم دک و فروشگاه استیم را نخواهند دید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*