دارندگان مک بوک های M1 از شکسته شدن راحت صفحه نمایش شکایت دارند


امید دلیری 9 مرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

دارندگان مک بوک های M1 از شکسته شدن راحت صفحه نمایش شکایت دارند. تعداد کمی از کاربران یک مشکل جدی را گزارش کرده اند. مشکلی مبنی بر این که LCD مک بوک های M1 به راحتی ترک خورده یا آسیب می بینند.

مشکلی عجیب در مک بوک های M1

کاربران مشکل مورد نظر را در انجمن های پشتیبانی اپل ارائه کردند. ادعاهای متعددی مبنی بر شکسته شدن صفحه نمایش مک بوک های M1 شده است. هم در مک بوک M1 Air و هم در مک بوک M1 Pro. کاربران مدعی هستند که این مشکل بدون دلیل مشخص ظاهر می شود. یکی از کاربران گفته : من شب مک بوک خود را روی میز گذاشتم. روز بعد که آن را باز کردم صفحه نمایش 2 ترک کوچک در سمت راست داشت که به عملکرد صفحه آسیب رساند. متخصصان در نمایندگی مجاز تعمیرات اپل گفتند که این مشکل به عنوان ترک نقطه تماس توصیف می شود. این مشکل تحت ضمانت نامه استاندارد شرکت نیست و بنابراین تحت پوشش قرار نمی گیرد.

سایر افرادی که مشکلات مشابهی را تجربه کرده و مک بوک خود را به فروشگاه اپل برده بودند مطلع شدند که این مشکل ، ترک نقطه تماس است. مشکلی که در واقع به خاطر وجود خرده ریز یا تکه ای ریز بین نمایشگر و قاب اصلی به وجود آمده است. به یکی از کاربران گفته شده که این مشکل ناشی از فشار به دستگاه بوده است. در بیشتر موارد ، توضیحات ارائه شده رضایت بخش نبود. زیرا کاربران ادعا می کردند که قبل از بستن مک بوک ، هیچ خرده ریز یا تکه ای وجود نداشته است. برخی دیگر گفتند که از دستگاه به طور معمول استفاده می کنند و فشار بیجا روی صفحه نمایش وارد نمی کنند.

آیا اپل از وجود این مشکل در مک بوک های M1 آگاه است ؟

اپل در برخی موارد هزینه های تعمیر را پوشش داده است. اما بسیاری از کاربران مجبور به پرداخت بیش از 500 دلار برای تعمیر یا تعویض صفحه نمایش شدند. نزدیک به 50 نفر به پست اصلی در این مورد پاسخ دادند و گفتند که با این مشکل مواجه شده اند. وبسایت Reddit به پستی در انجمن اپل در دسامبر 2020 اشاره می کند که ظاهرا وجود این مشکل را تأیید می کند. وبسایت 9to5Mac هم امروز این موضوع را گزارش داده است.

هنور مشخص نیست که چند مک بوک M1 دچار این مشکل شده اند. همچنین علت دقیق این مشکل هنوز مشخص نیست. برخی حدس می زنند که فاصله بین صفحه نمایش و قاب بالایی بسیار کم است. بنابراین اجازه می دهد حتی کوچکترین تکه های زباله و خرده ریز ها به LCD فشار بیاورند. چندین عضو انجمن پشتیبانی اپل ادعا می کنند که این شرکت این مشکل را پنهان می کند. اما هیچ مدرک واضحی وجود ندارد که نشان دهد اپل از این مشکل آگاه است یا سیاستی برای رد تعمیرات مربوطه وضع کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*