مدیر سابق پلی استیشن در مورد مدل اقتصادی گیم‌پس صحبت می‌کند


Matin 9 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

رئیس گذشته پلی استیشن Shawn Layden در مورد مدل اقتصادی گیم‌پس شک دارد. این شک هم بیشتر به دلیل این است که اعداد اعلام شده باهم مغایرت دارند.

ایکس باکس گیم‌پس یکی از شاخصه‌های مهم ایکس باکس در صنعت گیمینگ در چند سال اخیر است. این سیستم باعث شد تا بسیاری از افراد حالتی که بازی‌ها را خریداری می‌کنند، عوض کنند. البته ماجرای ارزش برای مشتری این سیستم واقعاً خوب است. چیزی که باعث شده سؤالاتی در مورد طول مدت زنده ماندن این سیستم ایجاد شود، مدل اقتصادی گیم‌پس است. در یک مصاحبه رئیس قبلی پلی استیشن Shawn Layden در مورد مشکلات احتمالی این سیستم صحبت کرد.

نکته مهمی که لاین مانند بسیاری از منتقدین گیم‌پس در نظر دارد این است که این کاتالوگ بزرگ بازی برای 10 دلار در ماه کمی عجیب است. با توجه به حرف‌های لایدن ایکس باکس نیاز به 500 میلیون مشترک دارد تا گیم‌پس سود داشته باشد. حتی در مدت طولانی نیز این عدد به نظر تخیلی می‌رسد. مخصوصاً با وضعیتی که صنعت گیمینگ در آن قرار دارد.

که این وضعیت هم بیشتر به خاطر مخاطبانی است که تعداد آن‌ها ثابت است. صنعت بازی‌های کامپیوتری در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است. به طور کلی تعداد افراد گیمر حدود 240 تا 260 میلیون نفر است. در این محاسبه تعداد موبایل گیمرها حساب نشده است. چیزی که باعث می‌شود این هدف کمی به واقعیت نزدیک شود، تنوع زیاد بازی‌ها است. چیزی که در Streamline Media Group زیاد دیده می‌شود. در این شرکت افرادی از 47 کشور مختلف با 27 زبان مختلف وجود دارند. لایدن چندی پیش بود که عضو این گروه شد.

مدل اقتصادی گیم‌پس

گیم‌پس چه سودی برای مایکروسافت دارد؟

 

مدل اقتصادی گیم‌پس تا الان اعتبار خوبی برای این سیستم بوجود آورده است. مخصوصاً اینکه بازی‌های اختصاصی ایکس باکس از روز اول روی این سرویس قرار دارند. سؤالی که در این میان مطرح می‌شود این است که درآمد مایکروسافت از گیم‌پس چقدر است؟ آیا این کمپانی می‌تواند طوری مدیریت کند که این سیستم تا ابد وجود داشته باشد؟ اگر تعداد مخاطبان کم باشد احتمال اینکه قیمت اشتراک گیم‌پس زیاد شود، بالاست. شاید اصلاً این سیستم به طور کلی از بین برود.

به هرحال به نظر می‌رسد که ایکس باکس روی گیم‌پس به شدت حساب کرده است. رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر، مرتب به طرفداران یادآوری می‌کند که چگونه گیم‌پس با آینده ایکس باکس گره خورده است. در برخی مواقع گفته شده که مایکروسافت به دنبال ساخت یک نتفلیکس برای دنیای بازی‌ است. اگر هدف این باشد در حال حاضر ایکس باکس در جایگاه خوبی برای آن قرار دارد. پس مسئله اصلی اینجاست که آیا مدل اقتصادی گیم‌پس پایدار هست یا نه.

خوشبختانه ایکس باکس به نظر می‌رسد که روی استریم بازی‌های گیم‌پس در موبایل سرمایه‌گذاری کرده است. این مورد می‌تواند تعداد مخاطبان این سیستم را به مقدار کثیری افزایش دهد. سیستم استریم چالش‌های مخصوص خود را دارد. این سیستم چیزی است که مایکروسافت نیاز دارد تا به آن 500 میلیون مشترک برسد. عددی که به نظر می‌رسد گیم‌پس به دنبال آن است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*