پرو لیگ Apex Legends بازیکنان پی‌سی را در برابر کنسول قرار خواهد داد


Matin 12 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازی Apex Legends در سال دوم تصمیم دارد تا تمام بازیکنان حرفه‌ای را در شرایط مساوی کنار یکدیگر قرار دهد. شرکت الکترونیک آرتز دومین سال پرو لیگ Apex Legends را امروز معرفی کرد. این سری دارای یک فرمت جدید برای بازیکنان حرفه‌ای و تازه‌کار دارد. جایزه آن هم 5 میلیون دلار است. اما مهم‌ترین خبر این است که در سال دوم بازیکنان کنسول نیز وارد این رقابت خواهند شد. اما بحث اصلی اینجاست که این افراد جدا نیستند، بلکه با پی‌سی گیمرها در یکجا قرار دارند.

EA گفت:

اضافه شدن پلی استیشن و ایکس باکس تعداد زیادی از بایکنان و طرفداران را در شرایط مساوی به مسابقه می‌آورد. مقابله بین کنترلر و ماوس و کیبورد قرار است به نهایت هیجان خود برسد.

خب تقریباً این حرف درست است. برای اینکه دقت و سرعت ماوس و کیبورد در کنترلر جبران شود، قرار است از «هدف گیری کمکی در سطح پی‌سی» استفاده شود. این قابلیت حدود 50% از هدفگیری کمکی کنسول در حالت عادی ضعیف‌تر است. در آخرین آپدیت شرکت ریسپاون در تمام پلتفرم‌ها قابلیت جدیدی استفاده کرد. در این قابلیت بازیکنان می‌توانند بین هدف‌گیری کمکی در سطح پی‌سی و کنسول انتخاب کنند. همین کمک کوچک لازم است تا کمی تعادل را در مسابقه بوجود آورد. اما به هرحال امکان سؤال و اعتراض از این ماجرا وجود دارد. مخصوصاً اینکه اگر یک بازیکن با کنترلر بهتر از یک بازیکن با ماوس و کیبورد عمل کند. اما این را به یاد داشته باشید که بازیکنان با پی‌سی هم می‌توانند از کنترلر استفاده کنند. کار منطقی به نظر نمی‌رسد ولی ممکن است.

پرو لیگ Apex Legends

موضوع Cross play هرروز در جامعه گیمینگ بزرگ‌تر و محبوب‌تر می‌شود. این قابلیت به بازیکنان در پی‌سی و کنسول اجازه می‌دهد تا با یکدیگر بازی کنند. اما در مسابقات حرفه‌ای کمی کمیاب است. این هم به دلیل بحث تعادل و عدالت در بازی است. مخصوصاً زمانی که پای پول در میان باشد. برای مثال زمانی که لیگ کال آو دیوتی اعلام شد از پلی استیشن 4 به پی‌سی منتقل خواهد شد، شرایط خاصی پیش آمد. یکی از این شرایط این بود که بازیکنان محدود به استفاده از کنترلر بودند. حتی با وجود اینکه با پی‌سی بازی می‌کردند.

مشکلات وجود کنسول در این رقابت‌ها چیست؟

با وجود اینکه پتانسیل این ماجرا برای بحث بسیار زیاد است، بسیار رقابت جذابی خواهد بود. مخصوصاً اینکه ببینیم کنترلر در برابر ماوس و کیبورد چگونه عمل می‌کند. احتمال اینکه ماوس و کیبورد رقابت را به طور کامل به دست بگیرند، زیاد است. اگر این اتفاق بیافتد، ریسپاون مجبور است تغییراتی در هدف کمکی ایجاد کند. یا اینکه مجبور است به طور کلی بخش کنسول را حذف کند. اما امکان عملکرد قوی بخش کنترلر هم وجود دارد. اگر در پرو لیگ Apex Legends این اتفاق بیافتد باز هم ریسپاون باید کاری کند. مخصوصاً اگر اینگونه به نظر برسد که کنترلر بسیار قوی‌تر از ماوس و کیبورد است.

اما به طور کلی اگر این ماجرا بدون مشکل پیش رود یک پیشرفت بسیار بزرگ در زمینه Cross platform است. در چند ماه دیگر نتیجه این تصمیمی EA مشخص خواهد شد. دوره دوم پرو لیگ Apex Legends در سپتامبر آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*