به روزرسانی جدید پلی استیشن ۵ هدست Pulse 3D را به شدت بهبود می‌بخشد


Matin 18 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

به روزرسانی جدید پلی استیشن 5 به زودی عرضه خواهد شد. این به روزرسانی شامل تعداد زیادی موارد است که تجربه شما را بهبود خواهد بخشید. از این بهبودها می‌توان به توانایی اضافه کردن حافظه SSD و لیست جوایز عمودی اشاره کرد. نسخه بتای این به روزرسانی چند روزی هست که در دست منتقدان است. اینطور که به نظر می‌رسد مشکلات رابط کاربری اکثراً برطرف شده است. این به روزرسانی تأثیر زیادی هم روی هدست Pulse 3D داشته است.

چیزی که انتظار نمی‌رفت این بود که این به روزرسانی تأثیر بسیاری روی هدست پلی استیشن 5 داشته باشد. در حقیقت این به روزرسانی چنان تفاوتی ایجاد کرده که باعث می‌شود این هدست واقعا ارزش خرید داشته باشد. همینطور اینکه افراد دارای این هدست می‌توانند از تمام توانایی‌های آن استفاده کنند. در گذشته این هدست آنچنان ارزش خرید نداشت.

مشکل اصلی با هدست Pulse 3D صدای کم آن بود. به حدی که بسیاری به فکر بازگرداندن آن می‌افتادند. البته این مشکل مخصوص هدست سونی نیست. اینطور که گزارش شده اکثر هدست‌ها روی پلی استیشن 5 صدای کمتری نسبت به دیگر کنسول‌ها دارند. چیزی که عجیب است این است که شما ممکن است بهترین هدست‌های بازار را داشته باشید اما به دلیل همین اتفاق از آن‌ها ناامید شوید.

اولین نطرها از هدست پالس آنچنان مثبت نبودند. در اصل به حالتی بود که برای برخی بازی‌ها صدا بسیار کمتر از چیزی بود که لذت بخش باشد. مخصوصاً در بازی مثل Returnal یا رزیدنت اویل 8 که صدا نقش مهمی دارد.

هدست Pulse 3D

این وضعیت چگونه بهتر خواهد شد؟

اگر شما Equalizer را پیدا کنید می‌توانید کمی این وضعیت را تغییر دهید. این قابلیت در بخش Control Center پلی استیشن 5 پیدا می‌شود. شما می‌توانید بین حالت استاندارد، Bass Boost، شوتر و حالت‌های قابل شخصی‌سازی یکی را انتخاب کنید. بعد از امتحان کردن Bass Boost و شوتر متوجه خواهید شد که هدست به شدت بلندتر خواهد بود. اما همچنان به حالتی که لذت بخش باشد نیست.

اما اگر شما به بخش قابل شخصی‌سازی بروید، می‌توانید تمام موارد را به نهایت برسانید.

به طور کلی اینکه تمام موارد داخل EQ را به آخر ببرید کار درستی نیست. البته لازم به ذکر است که EQ پلی استیشن 5 اصلاً به اندازه EQ ایکس باکس تأثیر ندارد. اما کاری که این مورد بسیار خوب انجام می‌دهد این است که صدای هدست Pulse 3D را به شدت زیاد می‌کند. تأثیر این صدا هم بسیار مهم است.

اگر شما EQ را مانند شکل V تنظیم کنید پیشرفت بسیاری شاهد خواهید بود. این باعث می‌شود تا فرکانس کم و زیاد تقویت شوند. همین تقویت صدا باعث می‌شود تا تجربه بسیاری از بازی‌ها لذت‌بخش‌تر بشود. مخصوصاً بازی‌هایی که صدای سه بعدی را پشتیبانی می‌کنند. مهم‌تر از همه توانایی تغییر صدا بر اساس چیزی که بازی می‌کنید، است.

نتیجه این ماجرا این است که زمانی که شما می‌توانید بنا بر دلخواهتان فرکانس هدست را تنظیم کنید و صدای این آن را زیاد کنید، به شدت این هدست را قابل توصیه می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر هدست Pulse 3D را خریداری کردید اصلاً روی حالت استاندارد نروید. اگر روی استاندارد تنظیمش کنید متوجه خواهید شد که این هدست تا چه اندازه می‌تواند صدای کمی داشته باشد.

حقایقی در مورد Bass

نکته‌ای که باید آن را در نظر گرفت این است که Bass هدست سونی واقعاً محدود است. مخصوصاً اگر آن را با هدست ایکس باکس مقایسه کنید. بخش EQ نیز نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند. البته حالت صدای Spatial وضعیت را کمی بهتر می‌کند. مخصوصاً اینکه اگر شما فرکانس صدای کم را بیش از حد پایین نیاورید. پس به طور کلی به روزرسانی جدید پلی استیشن 5 سودهای بسیاری دارد. اما اگر شما به دنبال خرید هدست Pulse 3D بودید، حال دیگر مشکلات آن برطرف شده است. این هدست تجربه بسیار خوبی را برای افرادی که کنسول پلی استیشن 5 دارند، ارائه می‌کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*