HomePod و HomePod mini غالباً در بازار بلندگوها حضور ندارند


امید دلیری 18 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

HomePod و HomePod mini غالباً در بازار بلندگوها حضور ندارند. تحقیقات جدید ادعا می کنند که فروش بلندگوهای اپل ، فاصله زیادی با بلندگوهای هوشمند آمازون و گوگل دارند.

غیبت بلندگوهای اپل در بازار بلندگوهای هوشمند

آخرین گزارش بازار از CIRP می گوید که بیش از دو سوم بلندگوهای هوشمند فروخته شده در ایالات متحده متعلق به آمازون هستند. گوگل حدود یک چهارم بازار را در اختیار دارد. بخش کمی از این بازار توسط اپل و فیس بوک اشغال شده است. Josh Lowitz ، شریک و بنیانگذار CIRP بیانیه جدیدی در این مورد ارائه کرده است. او گفته پایه فروش بلندگوهای هوشمند در طول همه گیری ویروس COVID-19 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بیش از 25 میلیون بلندگو در سال گذشته فروش رفته است.

آمازون هنگامی که اولین بلندگوی خود به نام Echo را تقریباً هفت سال پیش منتشر کرد ، بازار خود را در بلندگوها ایجاد کرد. Josh Lowitz می گوید گوگل دو سال بعد از عرضه اولین بلندگوی خود ، سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد. چند ماه پس از عرضه بلندگوی گوگل ، اپل بلندگوی خود را معرفی کرد. اما نتوانست پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. بلندگویی منحصر به فرد با قیمت بالا که با بلندگوهای قیمت پایین رقابت می کرد. HomePod mini آخرین و جدیدترین بلندگوی عرضه شده توسط اپل است.

بر اساس آمار CIRP ، در ژوئن 2021 حدود 126 میلیون بلندگوی هوشمند در بازار ایالات متحده وجود داشت. 69 درصد از آنها توسط آمازون ساخته شده است. CIRP همچنین متوجه شده که چندین خانواده بیش از یک بلندگوی هوشمند دارند. اپل تولید اولین مدل HomePod را در مارس 2021 متوقف کرد. اما فروش دستگاه های باقی مانده را تا اواسط ژوئن ادامه داد. فروش HomePod mini همچنان ادامه دارد اما آن طور که انتظار می رفت موفق نبوده است. بعید به نظر می رسد که فروش بلندگوی جدید اپل بتواند به طور چشمگیر افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*