آیفون ها و مک های 2022 ممکن است از تراشه 3 نانومتری استفاده کنند


امید دلیری 20 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیفون ها و مک های 2022 ممکن است از تراشه 3 نانومتری استفاده کنند. بر اساس گزارشی جدید ، برخی از مهمترین محصولات اپل در سال 2022 ممکن است مجهز به این تراشه ها باشند. ترشه هایی که با کمک فناوری سیلیکون اپل در فرایند 3 نانومتری توسط TSMC تولید می شوند. به این ترتیب محصولات می توانند عملکرد قابل توجهی داشته باشند.

آیا سال آینده شاهد تراشه جدید TSMC خواهیم بود ؟

تراشه های فعلی A14 و M1 اپل بر اساس فناوری 5 نانومتری ساخته شده اند. اما غول فناوری و شریک تولیدکننده پردازنده آن TSMC ، در حال برنامه ریزی برای کاهش اندازه قالب ها تا 3 نانومتر هستند. وبسایت DigiTimes با استناد به منابع صنعتی ، گزارش جدیدی ارائه داده است. بر اساس این گزارش ، TSMC طبق برنامه زمانبندی شده تا نیمه دوم سال 2022 فرایند تولید تراشه 3 نانومتری خود را آغار می کند. Digitimes قبلاً گزارش داده بود که اپل سفارش تولید تراشه 4 نانومتری برای نسل بعدی مک ها را داده است.

گزارش امروز ادعاهای قبلی را در مورد برنامه های اپل برای فرآیند 3 نانومتری که در ماه ژوئن پخش شد ، تأیید می کند. در آن زمان ، گزارش شد که TSMC در حال آماده سازی این فناوری برای ارزیابی ریسک در سال 2021 است. همچنین در سال 2022 تولید انبوه آن را دنبال کند. هرچند هنوز نام هیچ یک از محصولات اپل ذکر نشده است.

گزارش اخیر Nikkei Asia گفت که تراشه سیلیکون در مدل 2022 آیپد Pro استفاده می شود. در حالی که آیفون آن سال از پردازنده های سری A استفاده می کرد که با استفاده از یک فرایند 4 نانومتری ساخته شده بودند. سایر رسانه ها موافقت کردند که آیفون 14 از روند 5 نانومتری فعلی به 4 نانومتر منتقل می شود. شایعات پیرامون پردازنده 3 نانومتری M1 بسیار اندک بودهه است. هنگامی که تراشه جدید معرفی شود ، انتظار می رود دستگاه های اپل از افزایش سرعت و صرفه جویی در انرژی بهره مند شوند. TSMC می گوید فرایند 3 نانومتری بین 10 تا 15 درصد عملکرد را افزایش می دهد. هنچنین 20 تا 25 درصد افزایش بهره وری را نسبت به فناوری فعلی 5 نانومتری ارائه می دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*