سامسونگ از دو گوشی تاشو جدید خود به نام‌های Z Fold 3 و Z Flip 3 رونمایی کرد.


Matin 20 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

امروز رویداد آنپکد سامسونگ بود و سامسونگ از دو گوشی تاشو خود رونمایی کرد. گوشی Z Fold 3 ادامه سری تاشو گران قیمت سامسونگ است. این درحالی است که Z Flip 3 از قیمت بهتری برخورددار است. به طور کلی اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ بسیار به آینده گوشی‌های تاشو ایمان دارد. مخصوصاً اینکه سامسونگ دست از تولید سری Note خود کشید و تمرکز را روی تولید Z Fold 3 و Z Flip 3 گذاشت.

اما حال که این دو گوشی معرفی شدند، با نگاهی کوتاه به این دو با سیبو همراه باشید:

Z Fold 3

گوشی زد فولد 3 ادامه سری گوشی فولد است. در حقیقت سری فولد ترکیبی از یک تبلت و موبایل هستند. نکته اینجاست که سامسونگ هر دفعه پیشرفت کرده و این گوشی‌ها را بهبود می‌بخشد. امسال هم ما شاهد این پیشرفت مخصوصاً در زمینه مقاومت گوشی بودیم. حال گوشی Z Fold 3 از IPX8 برخورددار است. به این معنا که این موبایل نسبت به آب نفوذ ناپذیر است. با توجه به لولایی که در میان این دستگاه وجود دارد این عمل سامسونگ بسیار تحسین برانگیز است. البته سامسونگ در این گوشی نوآوری کرده که در گوشی‌های سامسونگ اولین بار است مشاهده می‌شود. در گوشی Z Fold 3 ما برای اولین بار شاهد دوربین سلفی زیر نمایشگر هستیم. این تکنولوژی در گوشی‌های شرکت‌های دیگر دیده شده بود اما در سامسونگ اولین بار است.

 سامسونگ Z flip 3 Z Fold 3

از نوآوری که بگذریم مشخصات کلی این دستگاه مانند اکثر پرچمداران است. پردازنده اصلی آن اسنپدراگون 888 بوده و دارای 12 گیگابایت رم است. این موبایل در دو مدل 256 و 512 عرضه خواهد شد. هر دو نمایشگر Z Fold 3 دارای نرخ به روزرسانی 120 هرتز هستند. باتری آن هم 4400 میلی آمپر بوده که به دلیل رزولوشن و نرخ به روزرسانی این موبایل شاید کمی نگران کننده باشد. طراحی این گوشی نیز مانند مدل قبلی بوده و حالتی مانند یک جعبه دارد. دوربین Z Fold 3 نیز پیشرفت چندانی نسبت به مدل قبلی نکرده اما به طور کلی اندازه برآمدگی آن بسیار کمتر شده است.

Z Flip 3

پس زد فلیپ 2 کجاست؟ نمی‌دانیم. اما در گذشته هم دیدیم که سامسونگ برای هماهنگی نام‌ها این کار را می‌کند. اتفاقی که برای سری نوت افتاد. یعنی نوت 6 وجود ندارد. اما از بحث نام‌گذاری که بگذریم از نظر من این گوشی یکی از بهترین طراحی‌ها را در میان گوشی‌های تاشو دارد. سامسونگ واقعاً از مدل گذشته درس گرفته و این گوشی را به شدت پیشرفت داده است. به طور کلی سری Z Flip به نوعی حالت نوستالژی دارند. زمانی که یک گوشی بسته می‌شود و کوچک‌تر می‌شود. امسال مانند فولد 3، فلیپ 3 نیز پیشرفت زیادی در زمینه طراحی و مقاومت داشته است. این گوشی نیز دارای IPX8 بوده و ضد آب است. نکته مهم در Z Flip 3 این است که کاهش قیمت داشته و حال چیزی است که واقعاً قابل پیشنهاد است.

 سامسونگ Z flip 3 Z Fold 3

Z Flip 3 نیز مانند دیگر پرچمداران از پردازنده اسنپدراگون 888 بهره می‌برد. این گوشی دارای 8 گیگابایت رم است. Z Flip 3 در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد که تفاوتی در میزان رم ندارند. چیزی که در این گوشی بسیار بهتر شده طراحی ظاهری آن است. صفحه خارجی این موبایل بزرگتر شده و این حالت دو رنگی جلوه خاصی به آن می‌دهد. صفحه خارجی نیز به دلیل همین بزرگتر شدن کاربردی‌تر شده است. نرخ به روزرسانی صفحه داخل این گوشی 120 هرتز است. باتری آن نیز 3300 میلی آمپر بوده که با توجه به ویژگی‌های آن کم به نظر می‌رسد.

سامسونگ با عرضه Z Fold 3 و Z Flip 3 نشان داد که گوشی‌های تاشو آینده خوبی دارند. این شرکت از اشتباهات خود در مدل‌های قبلی بسیار خوب درس گرفته و واقعاً این گوشی‌ها را بهبود بخشیده است. حال که بازار گوشی‌های تاشو آنچنان رقابتی ندارد و پیشرو این تکنولوژی سامسونگ است باید دید که در آینده چه تصمیمی برای آن می‌گیرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*