فیس بوک از رمزگذاری end-to-end در تماس های Messenger و پیام های اینستاگرام استفاده خواهد کرد


امید دلیری 23 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

فیس بوک از رمزگذاری end-to-end در تماس های Messenger و پیام های اینستاگرام استفاده خواهد کرد. این شبکه اجتماعی استفاده از این شیوه رمزگذاری را برای تماس های صوتی و  تصویری Messenger را ادامه می دهد. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

اهمیت دادن غول شبکه های اجتماعی به حفظ امنیت کاربران

رمزگذاری end-to-end یک ویژگی امنیتی است که از شنود مکالمات و چت توسط اشخاص ثالث جلوگیری می کند. این ویژگی از سال 2016 برای مکالمات متنی در سرویس پیام رسان اصلی فیس بوک در دسترس بوده است. فیس بوک در حال حاضر این ویژگی را برای تماس های صوتی و تصویری در Messenger خود گسترش داده است. به این معنی که هیچ کس دیگری ، از جمله فیس بوک ، نمی تواند آنچه را که ارسال یا گفته می شود ببیند یا به آن گوش دهد.

Ruth Kricheli ، مدیر Messenger روز جمعه در یک پست وبلاگی ، حرف های جدیدی زد. او گفت رمزگذاری رمزگذاری end-to-endدر حال حاضر به طور گسترده توسط برنامه هایی مانند واتس اپ استفاده می شود. این ویژگی مکالمات شخصی را از هکرها و افراد سودجو در امان نگه دارد. این ویژگی در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعت است و مانند یک قفل و کلید عمل می کند. جایی که فقط شما و افراد در چت یا تماس به مکالمه دسترسی دارید. این گزارش توسط وبسایت TechCrunch ارائه شده است.

فیس بوک برخی از ویژگی های رمزگذاری end-to-end دیگر را نیز در دست اجرا دارد. این شبکه اجتماعی در حال برنامه ریزی برای شروع آزمایش های عمومی این ویژگی برای گفتگوهای گروهی و تماس ها در Messenger در هفته های آینده است. همچنین در حال برنامه ریزی برای آزمایش محدود این ویژگی برای پیام های اینستاگرام است. غول شبکه های اجتماعی همچنین ویژگی پیام های محو شونده خود را به روز می کند. این ویژگی شبیه به ویژگی پیام های محو شونده موجود در واتس اپ می باشد. 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*