۸ تغییر که بازی Halo Infinite باید پیش از عرضه تجربه کند


Matin 23 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازخوردها از بخش چند نفره بازی Halo Infinite بسیار مثبت بوده‌است. بسیاری از رسانه‌ها نیز از این بازی راضی بودند. مشکلات عملکردی نشان داد که اینفینیت هنوز به طور کامل بهینه‌سازی نشده است. البته سازنده این بازی، شرکت 343، اعلام کرد که انتظار این موارد را باید داشت. پس به احتمال زیاد این وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد. در واقع مشکلات بزرگی در این نسخه آزمایشی وجود نداشت. اما به نظر می‌رسد که اینفینیت می‌تواند از کمی تغییرات در رابط کاربری، دستیار صوتی و بخش شخصی سازی بهره ببرد. پس به 8 تغییر که بازی Halo Infinite قبل از عرضه نیاز دارد با سیبو همراه باشید.

در تنظیمات رنگ تاریک‌تر را برای مشخص کردن تیم‌ها قرار دهد

در بخش جدید freeform هیلو هر بازیکن می‌تواند هر پوششی که بخواهد داشته باشد. یعنی رنگ بازیکنان نیز تنها به قرمز و آبی محدود نخواهد بود. اما این مورد مشکلاتی هم دارد.  یکی از مشکلات این است که هم تیمی‌ها در اطراف خود حلقه‌ای رنگی دارند. همین باعث می‌شود تا شما بتوانید دوست را از دشمن تشخیص دهید.  در برخی اوقات این حالت بسیار درخشان یا بسیار کلفت به نظر می‌رسد. چیزی که بیشتر این موضوع را گیج‌کننده می‌کند این است که ممکن است یک هاله آبی دور فردی با لباس قرمز باشد. 343 در تلاش است تا این موضوع را بهتر کند. این شرکت در تلاش است تا جیزی شبیه به Overwatch درست نکند. در Overwatch دور هر چیز یک حلقه رنگی بسیار مشخص وجود داشت. این ایده بسیار خوب است اما فعلاً در بخش تست زیاد موفقیت آمیز نبوده است.

تغییر بازی Halo Infinite

به نظر ما بهترین روش برای حل این مشکل شخصی‌سازی است. شما در حال حاضر می‌توانید رنگ این هاله را مشخص کنید. اما به نظر کافی نمی‌رسد. بهتر است که بازیکن در تنظیمات قابلیت بزرگ‌تر، کوچک‌تر یا حتی مات و واضح کردن این خط را داشته باشد. البته این مورد هم می‌تواند باشد که به شما اجازه دهد تا این هاله را کامل خاموش کنید و به Nametagها اعتماد کنید. چیزی که در هیلوهای قدیمی وجود داشت.

وضعیت Shield را بهتر نمایش دهند

یکی از مشکلات بزرگ ماجرای هاله دور بازیکنان خواندن وضعیت شیلد دشمنان است. Shield هنوز افکت جالبی برای از بین رفتن دارد. زمانی که شیلد شما به اتمام رسد یک صدای مشخص آمده و امواجی را نشان می‌دهد که از بدن اسپارتان شما خارج می‌شود. اما اگر هر چیز دیگری کوچک‌تر از این افکت‌ها باشد در هاله شاخص تیم‌ها گم می‌شود. این مورد بسیار سخت است که شما به یک دشمن نگاه کنید و تشخیص دهید که حفاظ دارند یا نه. یا اصلاً نمی‌توان تشخیص داد که چقدر تا الان آسیب دیده‌اند.

تغییر بازی Halo Infinite

Halo 3 در این مورد وضعیت بسیار خوبی داشت. در هیلو 3 اگر شیلد کسی آسیب می‌دید یک شکستگی به رنگ طلایی روی او می‌ماند. این شکستگی نیز تا مدتی روی بدن او باقی می‌ماند. پس شما می‌فهمیدید که اگر به کسی حمله می‌کنید آسیب دیده‌است یا نه.  شکستن شیلد نیز افکت بهتری داشت. به حالتی که چندین خط دور اسپارتان باقی می‌ماند تا نشان دهد هوا کمی جابجا شده است.  مهم‌تر از همه اینکه در اطراف هر اسپارتان یک دایره الکتریکی باقی می‌ماند. این دایره تا زمانی که شیلد آن‌ها دوباره شارژ شود روی این افراد وجود داشت. همین مشخصه بسیار در شناخت افراد بدون شیلد مؤثر است. شما می‌توانید در اولین نگاه این افراد را تشخیص دهید.

در حال حاضر یک تغییر مهم در بازی Halo Infinite می‌تواند همین موضوع باشد. اینکه ما بتوانیم تشخیص دهیم هر فرد شیلد دارد یا نه و اگر دارد چقدر از آن باقی مانده‌است.

لطفاً بگذارید بازیکنان روی AI کنترل داشته باشند

هوش مصنوعی در نگاه اول به نظر کاربرد چندانی ندارد. اما هرچه بیشتر به بازی ادامه دهید متوجه خواهید شد که این دوستان غیرواقعی ما اصلاً ساکت نمی‌شوند. در بتای منتشر شده هوش مصنوعی مدام به بازیکنان در مورد عملکرد آن‌ها کنایه می‌زد. این کنایه در مورد همه چیز بود. از برداشتن تفنگ تا استفاده از شیلد جدید.  شاید برای برخی این موضوع جالب باشد اما به طور کلی کمی بیش از حد به نظر می‌رسد. این ماجرا کمی انسان را درگیری‌کند. به دلیل اینکه AI اطلاعات خوبی در مورد زمانی که یک اسلحه قوی قرار است وارد بازی شود اعلام می‌کند. بازیکن نیاز به این مورد و اطلاعات دارد. اما دیگر نیازی به نظر هوش مصنوعی در مورد اسلحه مورد علاقه‌اش در طول بازی ندارد.

دوباره می‌گوییم که شخصی‌سازی می‌تواند وضعیت را به شدت بهبود بخشد. هیلو همواره از بازی‌های ساکت بوده که به طور کلی سر و صدای بسیاری کمی داشته است. این ایده به نظر خوب می‌رسد که ما توانایی کنترل این مورد را داشته باشیم. به بازیکن اجازه دهید تا هرچه که به نظرش خوب می‌رسد را نگه دارد و دیگران را غیر فعال کند.

حال که در مورد زیاد صحبت کردن می‌گوییم، این هم بگوییم که اسپارتان‌ها نیز زیاد حرف می‌زنند

شاید شخصیت Master Chief مانند دیگر اسپارتان‌ها سختگیر نباشد، اما انتخاب او در مورد کلماتش بسیار خوب و مهم است. اما در هیلو جدید این موضوع کاملاً برعکس است. اسپارتان شما هر کلمه‌ای که به ذهنش برسد می‌گوید. ما یک اسپارتان از دست دادیم. دشمن به دنبال من است. بسیاری از ما کشته شده‌ایم. این حرف‌ها مداوم هستند و بسیار کم پیش‌ می‌آید که کمکی کنند. اینکه شما بشنوید یک هم‌تیمیتان بگوید «یک دشمن در نزدیکی است» بسیار منحرف کننده است. در اصل این چیزی است که حواس شما را از نشانگر بالای صفحه پرت خواهد کرد.

تغییر بازی Halo Infinite

اینگونه نیست که این صداها کلاً به کار نیایند. این مورد یک آپشن بسیار مهم است. اما اینکه توانایی خاموش کردن آن را داشته باشیم نیز بد نیست. 

هولوگرام یک قفسه خالی از اسلحه می‌تواند کمی مات‌تر باشد

در هیلوهای قدیمی اسلحه‌ها روی زمین یا در کنار دیواری بودند. این اسلحه‌ها در کل نقشه نیز پراکنده بودند. در اینفینیت اسلحه‌ها در قفسه‌هایی قرار دارد. زمانی که در این قفسه اسلحه‌ای وجود نداشته باشد یک رنگ آبی دور این قفسه قرار خواهد گرفت.  این موضوع بسیار هم خوب است. اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیار توجه شما را جلب می‌کند. حتی بیشتر از زمانی که اسلحه درون قفسه وجود داشته باشد. این موضوع بسیار کوچک است اما لااقل باید رنگ قفسه‌ها زمانی که اسلحه دارند درخشان‌تر باشد. تغییر مهم دیگر بازی Halo Infinite می‌تواند همین موضوع باشد.

یک بخش آزاد برای تمرین اسلحه‌ها اضافه کنند

تمرینات اسلحه آخرین هیلو خوب است. اما فاصله زیادی با یک زمین تمرین دارد. یکی از بهترین زمین‌های تمرین را بازی Valorant دارد. این بازی به شما یک نقشه کامل را ارائه خواهد داد. شما می‌توانید در این نقشه بگردید و هدف‌گیری را تمرین کنید.

تمام اسلحه‌ها، نارنجک و وسایله نقلیه نیز باید وجود داشته باشند. روی زمین باید نشانگر فاصله وجود داشته باشد. همینطور اینکه مترسک‌های تمرینی نیز باید دارای نشانگر Damage باشد. دوره‌های زمانی تیر اندازی بسیار برای تمرین خوب هستند که خوشبختانه اینفینیت در حال حاضر آن‌ها را دارد. اما دسترسی به این سیستم بسیار سخت است در صورتی که باید تنها با فشردن یک دکمه ممکن باشد. به احتمال زیاد این اولین تغییر در بازی Halo Infinite خواهد بود. اما بهتر بود که در مورد آزمایشی نیز تست می‌شد.

تغییر بازی Halo Infinite
تصویری از حالت تمرینی این بازی با بات‌ها

علامت X مرگ هم تیمی‌ها را مشخص‌تر کنید

این مورد بسیار مشخص است. هیلو کلاسیک زمانی که یک هم تیمی شما می‌مُرد یک علامت X بزرگ را نمایش می‌داد. آخرین هیلو یک علامت X بسیار کوچکتر را نشان می‌دهد. چیزی که انگار مهم به نظر نمی‌آید. اما این موضوع بسیار مهم است. این بسیار عجیب است که این علامت X تا این حد کوچک است. به دلیل اینکه اگر هم تیمی شما در مبارزه باشد یک علامت تعجب زرد رنگ بزرگ بالای سر او ظاهر می‌شود. هیلو اینفینیت تعدادی اطلاعات بصری را از شما می‌گیرد با اینکه تعدادی دیگر را به شما می‌دهد.

شناساگر حرکتی جدید را تغییر دهند

به طور کلی اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم این سیستم جدید بد نیست. یعنی شما زمانی روی شناساگر حرکتی نمایان خواهید شد که تند بدوید یا شلیک کنید. پس این به این معنا است که شما برای پنهان بودن نیازی به نشستن یا ساکن بودن ندارید و می‌توانید حرکت کنید. این عامل باعث می‌شود تا روند بازی سریع‌تر شود. اما اینکه افراد می‌توانند تقریباً با تمام سرعت راه بروند و نمایان نباشند کمی نگران کننده‌است. به طور کلی دویدن سریع یا Sprint حدود 10 درصد از راه رفتن سریع‌تر است. بیش از چندین بار اتفاق افتاده که بازیکنان به صورت ناگهانی با چند نفر روبرو شدند. آن افراد هم اصلاً تلاشی برای پنهان بودن نمی‌کردند اما بازهم نمایان نبودند.

این موضوع برای بازیکنان قدیمی هیلو کمی سخت است. اما عادت کردن به آن زیاد سخت نیست. با این موضوع حملات کمتر سازمان‌دهی شده و بیشتر تصادفی خواهند بود. برای مثال زمانی که شما نشسته و آرام به سمت یک پرچم می‌روید یا یک فرد را می‌کشید لذت بیشتری دارد.  به طور کلی نیز Crouch به معنا پنهان شدن است.

تغییر بازی Halo Infinite

بخش خوب شناساگر حرکتی جدید را نگه دارند

اگر شما زمان کمتری را روی شناساگر حرکت صرف کنید، بیشتر روی بازی تمرکز خواهید داشت. با این مورد که شما تنها زمانی که بدوید یا شلیک کنید نمایان خواهید بود، Halo Infinite بیشتر شبیه به کال آو دیوتی شده است. اینکه بازیکنان قدیمی به اینکه هر حرکت غیرنشسته‌ای در کل نقشه معلوم باشد عادت کرده‌اند، قابل درک است. اما به طور کلی این سبک قدیمی باعث می‌شد تا میزان تحرک در بازی بسیار کم باشد. در هیلو جدید نیز شما می‌توانید یک گوشه بنشینید و منتظر دشمن بمانید. اما سرعت و روند بازی را بسیار کند می‌کند.

اگر شناساگر حرکت کلاً حذف شود هم بد نیست!

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که هیلو آنچنان نیاز به Motion Tracker ندارد. راه‌های بسیار بهتری برای اینکه بفهمید دشمنانتان کجا هستند وجود دارد. در حقیقت واقعاً نیازی به یک رادار یا حرف‌های هوش مصنوعی نیست. شما چشمانتان را دارید! بسیاری از بازی‌های شوتر مثل Rainbow Six Siege یا Overwatch اصلاً این موارد را ندارند. شاید جالب‌ترین تغییر بازی Halo Infinite می‌تواند همین حذف شناساگر حرکت باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*