آیا بازی Abandoned غیرواقعی و بی سرانجام است؟


Matin 24 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

وقتی بازی Abandoned را در گوگل جستجو می‌کنیم نتایج عجیبی حاصل می‌شوند. مهم‌تر از همه این‌که بسیاری رسانه‌ها و اشخاص تاثیرگذار در صنعت بازی، معتقدند این بازی هرگز منتشر نخواهد شد. یک بازی ترسناک که به نظر طرفداران بسیار به Silent Hill شبیه است، ساخته استودیو Blue Box (بلو باکس) که ارتباطی هم با هیدئو کوجیما ندارد. سوالی که اکنون مطرح است این است که آیا بازی Abandoned استودیو بلو باکس واقعی است؟

اولین شایعات پس از معرفی بازی Abandoned برای پلی استیشن 5 از ارتباط آن با هیدئو کوجیما می‌گفتند.

از ردگیری مکان اعلام شده دفتر استودیو بلو باکس در کشور هلند که وجود ندارد گرفته تا ارتباط دادن نام استودیو به بازی Death Stranding. در ابتدا آن‌قدر شواهد جالبی به دست آمد که طرفداران کم‌کم باور کردند که این استودیو متعلق به کوجیما است و این یکی دیگر از حربه‌های او برای رونمایی از بازی‌هایش است. حربه‌ای که یک بار زمان رونمایی از بازی Metal Gear Solid 5 نیز استفاده شده بود. و البته جواب داده بود، چون اجرای دقیقی داشت و سرنخ‌هایی که کوجیما داده بود، منطقی بودند. اما همه چیز درباره بازی Abandoned یک نوع توهم توطئه است.

اگرچه این احتمال که این بازی می‌تواند به کوجیما ربط داشته باشد هنوز کامل رد نشده.

بعید است که این موضوع رسما تایید شود. همه چیز خیلی سریع رخ داد و بازی آن‌قدر داغ شد که سازنده آن اعلام کرد هیچ ارتباطی بین این بازی و «سایلنت هیل» و کوجیما نیست. از طرفی، این تکذیب کردن‌های سراسیمه، آتش شایعات را داغ می‌کرد و از طرف دیگر، فضای شکل‌گرفته حول بازی همه چیز را برای سازنده آن خطرناک کرد. از آن‌جایی که استودیوی «بلو باکس» قرار است رسما بازی را برای PS5 عرضه کند و به نوعی همکار رسمی سونی محسوب می‌شود.

احتمال این‌که بازی بالاخره عرضه شود زیاد است.

اما از طرفی، تمام شواهد حاکی از غیرواقعی بودن و بی‌سرانجام ماندن پروژه Abandoned هستند.

سابقه استودیو بلو باکس تعیین کننده است

استودیو بلو باکس که اکنون اعلام کرده یک بازی ترسناک به نام Abandoned (متروکه – رها شده) را به بازار عرضه می‌کند. خود استاد رها کردن نیمه‌کاره‌ی بازی‌ها است. نگاهی به سابقه این استودیو از سال 2015 تا کنون داشته باشیم:

  • بلو باکس در سال 2015 با رونمایی از یک بازی ترسناک به نام Rewind مطرح شد. چندی بعد اعلام کرد که تیزر قابل بازی آن به دلیل مشکلات فنی با تاخیر عرضه می‌شود.
  • ابتدا اعلام شد که بازی از قابلیت واقعیت مجازی بهره می‌برد. پس از مدتی این موضوع را تکذیب کردند.
  • پس از مدتی، کیک استارتر بازی Rewind نیز به کار خود پایان داد. بلو باکس اعلام کرد که توسعه بازی متوقف شده است و آن‌ها زمان از سرگیری ساخت بازی را اطلاع می‌دهند.
  • بلو باکس اعلام کرد که یک بازی جدید در دست ساخت دارد. پس از مدتی اعلام شد که ساخت بازی Rewind از سر گرفته شده است.
  • بازی Rewind هرگز منتشر نشد. وبسایت بازی نیز حذف شد.
  • در همان سال 2015 بازی ترسناک انحصاری پی سی به نام The Lost Tape معرفی شد.
  • بلو باکس اعلام کرد که به زودی گیم‌پلی این بازی را پخش خواهد کرد. بازی هیچ‌گاه عرضه نشد و از وبسایت INDIEDB نیز حذف شد.
  • در سال 2017 استودیوی بلو باکس بازی ترسناک The Whisper را رونمایی کرد. این بازی قرار بود که در ماه ژوئن 2017 عرضه شود. اما هرگز عرضه نشد.
  • در سال 2018 بازی ترسناک چندنفره Unseen Faces رونمایی شد. این بازی نیز هرگز عرضه نشد.
  • در سال 2019 یک اپلیکیشن موبایل پر ایراد به نام Tales of the Six Swords توسط این استودیو عرضه شد.
  • طبق گزارشات، از طراحی یک کارکتر انیمه توسط این استودیو به صورت غیرقانونی برای آیکون اپلیکیشن استفاده شده بود.
  • بلو باکس پس از مدتی اعلام کرد که یک به‌روزرسانی برای این اپلیکیشن عرضه خواهد کرد. در عوض، پس از مدتی این اپ از استورها حذف شد.
  • در سال 2020 یک بازی به نام The Haunting در استیم در وضعیت «دسترسی زودهنگام» عرضه شد.
  • 100 درصد بررسی‌های این بازی منفی (Negative) بودند. دکمه خرید این بازی غیرفعال شد.
  • بلو باکس اعلام کرد که یک به‌روزرسانی عظیم برای برطرف شدن ایرادات بازی عرضه می‌کند. بعد از مدتی انتشار این به‌روزرسانی را به تعویق انداخت.
  • این به روزرسانی هرگز عرضه نشد. استودیویی به نام CREATEQ Interactive توسعه بازی را بر عهده گرفت. توسعه بازی در همین مرحله خاتمه یافت و نیمه‌کاره رها شد.
  • در سال 2021 یک بازی ترسناک دیگر به نام Abandoned توسط استودیو بلو باکس معرفی شد.
  • بلو باکس اعلام کرد که اپلیکیشن تعاملی بازی در تاریخ 10 اگوست برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.
  • بعد از مدتی اعلام شد که بازی با مشکلات فنی مواجه شده و اپلیکیشن دیرتر عرضه می‌شود.

حالا بازی Abandoned و استودیو بلو باکس کجای کار هستند؟

ماجرای Abandoned همچنان ادامه دارد. بازی قرار نیست به این زودی‌ها عرضه شود و خبر موثقی هم از آن در کار نیست. کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتظر آن هستند، و به شدت به این استودیو اعتراض دارند. بعد گذشت سه روز از 10 اگوست، یک اپلیکیشن نیمه‌کاره و خالی عرضه شده است. این اپ را می‌شود با حجم 5 گیگابایت در پلی استیشن 5 دانلود کرد. اما در آن فقط یک تیزر کوتاه وجود دارد.

تیزری که شب قبل در توییتر منتشر شده بود و فقط صدا نداشت.

این نسخه صدا و موسیقی دارد. بلو باکس یک بار دیگر یک برنامه عرضه کرده که کار نمی‌دهد و مشکل فنی دارد.

این استودیو ابتدا اعلام کرد که این مشکلات را رفع می‌کند.

بعد همه‌ی توییت‌های مرتبط با ایرادات اپلیکیشن Abandoned را پاک کرد. و اکنون سیاست سکوت را اتخاذ کرده است. با توجه به مسائل پیش آمده، بهتر است که این استودیو و بازی Abandoned هیچ ربطی به کوجیما و سایلنت هیل نداشته باشند. چون کاربران بسیار عصبانی هستند و دیگر با حسی جز کنجکاوی ماجرا را دنبال می‌کنند.

بعد از این‌که این اپلیکیشن را دانلود و نصب و آپدیت می‌کنید، یک تیزر کوتاه به شما نمایش داده می‌شود.

سپس وعده داده می‌شود که به زودی تریلر کامل و تیزرهای دیگر از بازی را در همین اپ خواهیم دید. به علاوه، قرار است یک «پرولوگ» کاملا قابل بازی هم از راه برسد. پس بهتر است این اپ را از کنسول حذف نکنید. البته اگر هنوز هم به حرف استودیو بلو باکس اطمینان دارید!

به نظر شما این بازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟ روزی خواهد رسید که شاهد انتشار بازی Abandoned باشیم؟ استودیو بلو باکس بالاخره یکی از پروژه‌های خود را به پایان می‌رساند؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*