کارگردان دیابلو ۴ و طراح ارشد ورلد آو وارکرفت بلیزارد را ترک کردند


Matin 27 مرداد 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

کارگردان و طراح اصلی بازی دیابلو ۴ یعنی جسی مک‌کری (Jesse McCree) و همچنین طراح ارشد بازی ورلد آو وارکرفت یعنی جاناتان لکرافت (Jonathan LeCraft) شرکت بلیزارد را ترک کردند.

در پی اتفاقات اخیر، بسیاری از اعضای شناخته‌شده‌ی بلیزارد این شرکت را ترک کردند یا از آن برکنار شدند.

اگرچه این خبر ابتدا توسط سایت کوتاکو اعلام شده بود اما شرکت اکتیویژن بلیزارد متعاقباً در بیانیه‌ای آن را تأیید کرد و گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که لوئیس باریگا (Luis Barriga)، جسی مک‌کری و جاناتان لکرافت دیگر در شرکت حضور ندارند. در حال حاضر ما مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان بسیار بااستعداد داریم و در حال حاضر افراد جدید و شایسته برای هدایت و رهبری پروژه‌ها تعیین‌ شده‌اند. ما به توانایی خود برای پیشرفت، ارائه تجربیات شگفت‌انگیز به بازیکنان و حرکت رو‌به‌جلو برای اطمینان از یک محیط کاری ایمن و پربار برای همه اطمینان داریم.»

بر اساس گزارش‌های کوتاکو، کوری استاکتون (Cory Stockton) که هفته‌ی پیش قصد داشت استودیو را ترک کند. ظاهراً همچنان در شرکت باقی‌مانده است و اکنون طراح بازی ارشد در بلیزارد است.

هرچند اکتیویژن بلیزارد دلیلی برای این جدایی‌ها اعلام نکرده است. اما این شرکت در حال حاضر با شکایتی از طرف وزارت کار و مسکن کالیفرنیا روبرو است. که آن‌ها را به عدم رسیدگی صحیح به گزارش‌های مربوط به آزار جنسی و تبعیض متهم کرده است.

ورلد آو وارکرفت

بابی کوتیک، مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد، در جریان اعلام گزارش مالی اخیر این شرکت به این مشکلات هم پرداخت.

و ادعا کرد: «من می‌خواهم ابتدا این را به‌صورت روشن برای همه بگویم. در شرکت ما جایی وجود ندارد که هر نوع تبعیض، آزار و اذیت یا رفتار نابرابر قابل‌تحمل باشد. ما از کارکنان فعلی و سابق که در روزهای اخیر با شجاعت به میدان آمده‌اند و از این مشکلات سخن گفته‌اند، قدردانی می‌کنیم و اکنون می‌خواهم تعهداتی را که با شما بستیم، تکرار کنم. محیط کار ما – در هرجایی که کار می‌کنیم – اجازه تبعیض، آزار و اذیت یا رفتار نابرابر را نخواهد داد. ما شرکتی خواهیم بود که در صنعت نمونه‌ای از این امر است. در حالی که قبلاً گام‌های زیادی در راستای این هدف برداشته‌ایم، امروز حتی قدم‌های بیشتری در این راستا برمی‌داریم.»

یکی از تصمیم‌های اکتیویژن بلیزارد در این راستا این بوده که پس از ترک جی. آلن براک (J. Allen Brack) آن‌ها جنیفر اونیل (Jennifer Oneal) و مارک یبارا (Mike Ybarra) را به‌عنوان مدیران جدید بلیزارد منصوب کردند.

کوتیک در ادامه بیان کرده بود: « علاوه بر این، ما به بررسی تک‌تک ادعاها و شکایاتی که دریافت می‌کنیم، ادامه خواهیم داد. هنگامی که از کمبودها اطلاع پیدا کنیم، اقدامات قاطعی انجام خواهیم داد. و برای تقویت توانایی‌های خود در این زمینه کارکنان و منابع بیشتری را اضافه خواهیم کرد. مردم در قبال اعمال خود پاسخگو خواهند بود. این تعهد بدین معناست که ما نه‌تنها کارکنان خاطی را اخراج می‌کنیم بلکه همکاری خود را با هر مدیری که مانع یکپارچگی فرایندهای ارزیابی ادعاها می‌شود، خاتمه می‌دهیم.

هرچند ظاهر ادعاهای کوتیک خوشایند است.

اما گزارش‌هایی که از قربانیان این رفتارها به گوش رسیده بسیار ناراحت‌کننده است. دنباله‌دار بودن بعضی رفتارها باعث شده در این سال‌ها فرهنگی فاجعه‌باری در میان برخی از اعضای استودیو وجود به وجود آید. و همین موضوع کار را برای عمده‌ای از دیگر کارکنان بلیزارد دشوار کرده است. پرسش اصلی اینجاست که چرا آن‌ها در همان ابتدا و قبل از شکل‌گیری این پرونده به شکایت‌ها پاسخ نداده.

با برخورد قاطع با خاطیان از شکل‌گیری فرهنگ نامناسبی که به آزار و تعرض جنسی منجر شده است، جلوگیری نکرده‌اند؟ در پی این نتایج این پرونده‌ی اخیر، بررسی‌ها بیشتر شده و حتی کارمندهای فعلی بلیزارد هم در حمایت از اعضای فعلی و سابق شرکت که قربانی این رفتار بوده‌اند، برخاسته‌اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*