می‌توانید بازی های پلی استیشن را در ایکس باکس سری S | X بازی کنید


Matin 30 مرداد 1400 40 دقیقه مطالعه
iOS 14

با یک امولاتور جدید بازی های پلی استیشن روی ایکس باکس سری اس و ایکس به‌صورت 4K اجرا خواهند شد. DuckStation یک امولاتور برای پلی استیشن 1 است. این امولاتور بر روی قابلیت بازی، سرعت و محافظت طولانی مدت تمرکز دارد. توسعه دهنده این امولاتور اعلام کرده هدف اصلی اجرای بازی برای دستگاه های رده پایین به بهترین شکل ممکن است.

برای همین نیز، وقتی امولاتور بر روی دستگاه‌های رده بالا کار می‌کند، می‌تواند رزلوشنی 16 برابر بیشتر به ارمغان بیاورد.

پورت جدیدی از DuckStation برای ایکس باکس های نسل نهمی ساخته شده است. Modern Vintage Gamer که یک یوتیوبر است با آپلود یک ویدئو نشان داد این امولاتور باعث اجرای بازی با کیفیت 4k و نرخ فریم 60 قاب بر ثانیه می‌شود.

در کنار این ویژگی، ورژن ایکس باکس DuckStation اجازه فعال سازی True Colour Rendering را می‌دهد. این ویژگی باعث غیرفعال شدن افکت‌های dithering است. افکت dithering یک روش گرافیکی است. همچنین DuckStation باعث فعال شدن Texture Filtering می‌شود تا با این کار متن‌های روی اشیای سه بعدی با بزرگتر شدن کاهش کیفیت نداشته باشند.

Duckstation ویژگی texture warping را هم پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی برای تعریف اجسام سه بعدی به‌کار می‌رود. بازی‌های پلی استیشن معمولا در این ویژگی مشکل داشته اند. پشتیبانی این همه ویژگی توان زیادی را نیاز خواهد داشت. البته به‌نظر می رسد ایکس باکس سری اس این توان را دارد.

اصولا بسیاری از بازی های پلی استیشن فریم ریت 60 ندارند.

برای همین برای جلوگیری از بروز مشکل با همان فریم ریت اصلی خودشان اجرا خواهند شد. البته این امولاتور تنظیماتی جهت ارتقای فریم ریت بازی به 60 فریم بر ثانیه را دارد.

دارندگان کنسول ایکس باکس سری اس بازی‌های پلی استیشن روی ایکس باکس خود با emulation تجربه می‌کنند! بازی‌هایی همچون گاد آف وار، متال گیر  و Turismo 4

از آنجایی که DuckStation یک آمولاتور است، به سادگی روی فروشگاه ایکس باکس قابل دریافت نیست. تنها راه برای دسترسی به این امولاتور پرداخت هزینه‌ای به مایکروسافت جهت فعالسازی Developer Mode است. با این کار می‌توان این امولاتور را به صورت دستی نصب نمود.

قبلا هم شاهد استفاده از Developer mode توسط برخی کاربران بوده‌ایم. این کاربران از امولاتورهایی چون RetroArch استفاده می‌کردند. اما Modern Vintage Gamer به تمجید از امولاتور DuckStation پرداخته و عنوان کرده این بهترین امولاتوری است که تا به حال تجربه پلی استیشن را به او داده است. اگر شما هم مشتاق تجربه بازی های پلی استیشن در ایکس باکس هستید باید همین مراحل را طی کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*