چگونه ساعت جیبی را در بازی Twelve Minutes پیدا کنیم؟


Matin 1 شهریور 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

چرخه زمان (Time Loop) در بازی‌های ویدئویی سال 2021 طرفداران زیادی دارد. بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 مثل Returnal و Deathloop گوی سبقت را از دیگر عناوین در جلب توجه ربوده‌اند. اما مایکروسافت هم بازی انحصاری خودش در این موضوع را دارد. بازی معمایی هیجانی Twelve Minutes که به نوعی یک رمان تعاملی است. این بازی معماهای درگیرکننده‌ای دارد، اما شاه‌کلید حل معما در بازی Twelve Minutes پیدا کردن ساعت جیبی است. در اینجا شما را برای پیدا کردن ساعت جیبی (Pocket Watch) در بازی Twelve Minutes راهنمایی می‌کنیم.

ساختار بازی Twelve Minutes بازی‌کننده را در یک چرخه‌ی تکراری چند دقیقه‌ای گیر می‌اندازد.

شما باید برای خارج شدن از این چرخه، به حقیقت ماجرا پی ببرید. در این مسیر، باید چیزهایی را پیدا کنید و با ترفندهای مخصوصی، به راز و رمزهای داستان پی ببرید. این روند می‌تواند خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، به ویژه وقتی که بارها و بارها چیزی را تکرار کرده‌اید و نمی‌دانید در ادامه چه چیزی انتظار شما را می‌کشد.

یکی از اولین معماهایی که در بازی به آن برخورد می‌کنید، مربوط به ساعت جیبی است.

یک ساعت جیبی بسیار با ارزش، که متعلق به پدر همسرتان بوده و حالا در دست اوست. مشکل اینجاست که وقتی به این واقعیت پی می‌برید. همسرتان از این‌که مستقیما به وجود چنین ساعتی اعتراف کند سر باز می‌زند. در مکالمه‌ی مستقیم با او نمی‌توانید بفهمید که ساعت جیبی کجاست. زمانی که او می‌خواهد به بازجو اعتراف کند هم، مرد داستان از هوش می‌رود و درست لحظه‌ای که می‌خواهید بفهمید که ساعت جیبی بازی Twelve Minutes کجا مخفی شده است، چرخه زمان ریست می‌شود.

پس باید راه دیگری برای پیدا کردن ساعت جیبی باشد.

ساعت جیبی در بازی Twelve Minutes را چگونه پیدا کنیم؟

خوش‌بختانه در همان ابتدای بازی می‌توانید به ساعت جیبی دست پیدا کنید. البته فقط پیدا کردن این ساعت مهم نیست، بلکه این‌که چه استفاده‌ای از آن بکنید هم اهمیت دارد. بنابراین فکر نکنید که با پیدا کردن ساعت جیبی معمای اصلی Twelve Minutes حل شده است. اما چگونه این ساعت را پیدا کنیم؟

از نظر داستانی مهم است که خودتان به مکان ساعت برسید. اما، به هر حال با خواندن این راهنما، این بخش داستان را می‌توانید از قلم بیاندازید. همسرِ مرد در بازی خودش جای ساعت جیبی را لو می‌دهد. برای این‌که این اتفاق بیفتد، باید این کارها را بکنید:

بعد از این‌که چرخه آغاز شد، بلافاصله و بدون این‌که تغییری در محیط بدهید (مثلا چراغ را روشن کنید) به داخل کمد بروید و در را ببندید. این‌طوری، زن نمی‌فهمد که شما وارد خانه شده‌اید. زمان سپری می‌شود و پلیس از راه می‌رسد.

زمانی که پلیس از همسرتان بازجویی می‌کند، او بالاخره جای ساعت جیبی را لو می‌دهد. این‌طوری می‌فهمید که ساعت جیبی در دستشویی، در کانال تهویه زیرِ کمد داروها مخفی است.

بعد پلیس آن را پیدا می‌کند و چرخه باز هم ریست می‌شود.

و شما به ابتدای مسیر برمی‌گردید. حالا می‌دانید که ساعت کجاست.

وقتی می‌خواهید ساعت جیبی را پیدا کنید، بهتر است که ابتدا در را ببندید و به سراغ کمد داروها بروید. بعد که فرص‌های خواب را برداشتید، روی قسمت زیر کمد کلیک کنید. سپس در کانال تهویه (ventilation grid) را با چاقو یا کلید یا قاشق یا هر وسیله دیگری باز کنید. بعد کمی نشانگر را روی قسمت‌های تاریک صفحه حرکت دهید، تا ساعت پیدا شود.

از ساعت جیبی چه استفاده‌ای بکنیم؟

بهتر است که با سپری کردن آزمون و خطاها، خودتان به شیوه استفاده از ساعت جیبی پی ببرید. اما، شاید این روند طاقت‌فرسا باشد و بخواهید بدانید که داشتن این ساعت به چه درد می‌خورد؟

اول این‌که در سیر داستانی بازی، زمانی می‌رسد که با رفتن به سراغ ساعت جیبی و نگه داشتن آن، زمان به عقب برمی‌گردد و شما به مکان دیگری می‌روید. در این حالت یک چرخه زمان 2 دقیقه‌ای آغاز می‌شود که آن را هم باید بشکنید و از آن خارج شوید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که ساعت جیبی بازی Twelve Minutes یک وسیله بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است. اصلا به همین خاطر، مردی که خودش را پلیس می‌خواند به سراغ آن آمده و می‌خواهد تا به هر قیمتی آن را پیدا کند.

در یکی از سناریوهای بازی برای نزدیک شدن به کشف حقیقت، باید همسرتان را بیهوش کنید. برای این کار قرص‌های خواب که از کمدِ داخل دستشویی برداشتید را در یک لیوان آب حل کنید و آن را روی میز بگذارید تا زن آب را بخورد. او بلافاصله به اتاق خواب خواهد رفت و چراغ را پشت سرش خاموش می‌کند. در این فاصله باید به داخل کمد بروید و پنهان شوید تا پلیس بیاید. او هنگامی که به دنبال زن می‌گردد، با روشن کردن چراغ اتاق خواب، بیهوش می‌شود.

وقتی که پلیس بیهوش شده روی زمین افتاده، شما می‌توانید جیب‌های او را بگردید. در جیب پلیس تلفن همراه او را پیدا می‌کنید. با خواندن پیام‌های او، متوجه می‌شوید که برای هزینه‌های درمان دخترش به پول نیاز دارد.

در سناریویی دیگر می‌توانید با تماس گرفتن با دختر پلیس (Bumblebee) او را مجاب کنید که به پدرش زنگ بزند و از او بخواهد که به حرف شما گوش کنید. او این کار را می‌کند و وقتی پلیس آمد شما فرصت دارید که به او بگویید که می‌دانید ساعت جیبی کجاست و آن را به او خواهید داد. به پلیس پیشنهاد بدهید که ساعت جیبی را بگیرد و بفروشد تا هزینه‌های درمان دخترش را به دست بیاورد. و این سرنوشت ساعت جیبی در یکی از سناریوها خواهد بود. با ریست شدن چرخه زمان در پایان این سناریو، باز هم به ساعت جیبی نیاز خواهید داشت. پس هر بار آن را بردارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*