گوگل پیش بینی کرده که باید 15 میلیارد دلار هزینه کند تا موتور جستجوی پیش فرض iOS باقی بماند


امید دلیری 6 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل پیش بینی کرده که باید 15 میلیارد دلار هزینه کند تا موتور جستجوی پیش فرض iOS باقی بماند. به گفته یکی از تحلیلگران ، گوگل ظاهراً در تصمیم خود برای حفظ موتور جستجوی پیش فرض در iOS پافشاری می کند. استراتژی که می تواند تقریبا 15 میلیارد دلار برای اپل در سال 2021 ایجاد کند. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

هزینه ای سنگین برای باقی ماندن موتور جست و جوی پیش فرض iOS

به گفته Toni Sacconaghi تحلیلگر Bernstein ، پیش بینی می شود این غول جستجوی اینترنتی برای این کار تقریبا 15 میلیارد دلار در سال 2021 هزینه کند. این رقم نسبت به 11 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش داشته است. در حالی که این رقم در سال 2018 ، 9.5 میلیارد دلار بود. اپل و گوگل جزئیات این معامله را فاش نکرده اند. اما گفته می شود این سهم بین 15 تا 20 درصد از سود سالانه اپل در سال 2020 را به خود اختصاص داده است. مشخص است که باقی ماند موتور جستجوی پیش فرض iOS برای گوگل اهمیت بالایی دارد.

Toni Sacconaghi گزارشات اخیر اپل و هزینه های گوگل را تجزیه و تحلیل کرده است. او با این تجزینه و تحلیل ، به رقم 15 میلیارد دلار رسیده است. تا حدی تصور می شود که این هزینه ی سنگین ، رقبا را دور نگه می دارد. Toni Sacconaghi گفت : ما در تحقیقات قبلی اشاره کرده بودیم که گوگل به احتمال زیاد هزینه می پردازد تا مطمئن شود مایکروسافت از آن پیشی نمی گیرد. با این وجود ، پرداخت ها در سال مالی 2022 به 18 تا 20 میلیارد دلار نزدیک می شود. بنابراین محتمل نیست که گوگل بتواند استراتژی خود مبنی بر باقی ماندن موتور جستجوی پیش فرض iOS را مجدداً بررسی کند.

انتظار می رود گوگل در سال 2022 فشار خود را بر رقبا حفظ کند. اما ممکن است این شرکت می تواند مجدداً در مورد شرایط مذاکره کند. همچنین احتمال دارد این طرح را به کلی کنار بگذارد. سایر خطرات شامل بررسی مقررات است که می تواند 4 تا 5 درصد بر سود ناخالص اپل تأثیر بگذارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*