آیا مدل جدید کنسول PS5 از مدل قدیمی آن ضعیف‌تر است؟


Matin 13 شهریور 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

از لحاظ وزنی PS5 مدل جدید از مدل قدیمی ارزان‌تر است. اما اگر شما قصد خرید یک PS5 را در آینده دارید به احتمال زیاد به مدل جدید دست خواهید یافت. ولی آیا از مدل قدیمی بهتر است؟

خب هنوز این موضوع مشخص نیست.

وجود دارد که این کنسول را بازکردند. اما این ویدئوها سؤالاتی را بوجود می‌آورند. سؤال اصلی این است که آیا این مدل جدید توانایی خنک کردن پلی استیشن 5 را دارد؟

چه تغییراتی در PS5 مدل جدید وجود دارد؟

یکی از تغییرات مدل جدید پیچ جدید است. شما این پیچ را به راحتی و بدون نیاز به وسیله‌ای می‌توانید باز کنید. چیز جدید دیگری که وجود دارد کیت وای فای است. البته هنوز برتری خاصی از آن نسبت به مدل قبلی مشخص نشده است.

تغییر بزرگ پلی استیشن 5 مدل جدید در وزن آن است. این کنسول 300 گرم سبک‌تر شده است. بیشتر این کاهش وزن از طراحی جدید و سبک خنک کننده است. وزن این کنسول از 1639 گرم به 1368 گرم کاهش یافته است. قسمت جالب از همینجا شروع می‌شود. Heat sink جدید از تعداد کمتری لوله گرمایی بهره می‌برد. همینطور اینکه در سیستم خنک کننده جدید از مس کمتری استفاده شده است. سونی به جای مس از آلومینیم استفاده کرده است. البته فَن موجود در این دستگاه تعداد پره‌های بیشتری دارد.

پس به طور کلی این سیستم خنک کننده PS5 جدید برای سونی هزینه کمتری دارد. اما طبق گزارشات مصرف برق قطعات داخلی ثابت است. پس قطعاً به دلیل اینکه Heat Sink کوچک‌تر شده همینطور اینکه مواد خنک کننده ضعیف‌تری دارد، عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت.

یک عرضه اولیه محتاطانه و حال عرضه با فکر اقتصادی؟

ممکن است که سونی در عرضه اولیه پلی استیشن 5 بیش از حد محتاط بوده است. هدف این شرکت عرضه موفق این کنسول بوده است. درست است که دستگاه باید به دست گیمرها برسد اما این دستگاه باید درست کار کند.

زمانی که یک دستگاه به تولید انبوه می‌رسد معلوم نیست که مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند. برخی ممکن است کنسول را در میز تلویزیون خود بگذارند، برخی ممکن است کنار یک دستگاه داغ آن را قرار دهند و اصلاً برخی در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند. مهندساند سونی به احتمال زیاد پلی استیشن 5 را در اکثر محیط‌های دشوار امتحان کرده‌اند. اما هنوز امری غیرممکن است که در تمام سبک‌های زندگی بتوان این کنسول را امتحان کرد. به همین دلیل پلی استیشن 5 زمان عرضه ممکن است بیش از حد نیاز خنک کنندگی داشته باشد. اما حال که مدتی از عرضه آن گذشته سونی با توجه به گزارشات متوجه شده که می‌تواند کنسول را باریک‌تر کند. همینطور اینکه هزینه ساخت آن را هم کمتر کند.

البته کار از محکم کاری عیب نمی‌کند! برخی از افراد ممکن است مدل قدیمی با سیستم خنک کننده قوی‌تر را ترجیح دهند. پس اگر به دنبال آن هستید باید مدل CFI-1000 را بیابید. مدل جدید CFI-1100 است.

پس زمانی که قصد خرید PS5 را دارید حتماً مراقب باشید. با توجه به محیطی که در آن زندگی کرده و یا ترجیحات خودتان پلی استیشن مدل جدید یا قدیمی را انتخاب کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*