بازسازی Dead Space برای اولین بار نمایش داده شد


Matin 14 شهریور 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

در ماه ژوئیه شرکت الکترونیک آرتس بالاخره تأیید کرد که بازسازی بازی Dead Space یا به فارسی «فضای مرده» در حال توسعه است. این نسخه که دوباره به‌صورت کامل از پایه ساخته شده است، توسط استودیو «موتیو» شرکت EA توسعه داده می‌شود و دارای گرافیک بهبود یافته و امروزی خواهد بود.

به‌تازگی استودیوی سازنده‌ی بازسازی بازی Dead Space اطلاعات بیشتری را از این بازی در میان گذاشته است و تکه‌های کوچکی را هم از آن نشان داده است که بسیار هیجان‌انگیز به‌ نظر می‌رسد.

یکی از مکانیک‌های کلیدی و حیاتی نسخه‌ی اصلی بازی Dead Space مکانیک قطع عضو بود.

که بازی هم هیچ ابایی از به تصویر کشیدن آن نداشت. حتی در یکی از صحنه‌های معروف بازی روی دیواری نوشته شده بود «اندام آن‌ها را قطع کنید». به نظر می‌رسد که در این نسخه تکیه و تأکید روی چنین مکانیک‌هایی حتی بیش از پیش شده و با یک سیستم جدید «تخریب بدن» که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دشمنان را به روش‌های «فوق‌العاده دقیقی» نابود کنند.

بازی Dead Space Remake

رومان کامپوس اوریولا، کارگردان بازی، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «مکانیک و فناوری تخریب بدن که ما در حال توسعه آن هستیم، به ما این امکان را می‌دهد که واقعا گوشت استخوان‌های دشمن را از بین ببریم و به شما حس خوبی نه‌تنها از جنس خشونت … بلکه همچنین از میزان آسیبی که می‌توانید به حریف برسانید، بدهیم. در این زمان است که با خود می‌گویید: «آیا سلاح من در واقع در برابر این نوع دشمن مفید است؟ آن دشمن به مرگ نزدیک است؟» این چیزی است که برای من واقعا جالب است.»

بخش‌های کوتاهی که از بازی نشان داده شده، کاملا فضای Dead Space را تداعی می‌کند و برایمان شناخته‌ شده است. این در حالی است که ۱۳ سال از عرضه‌ی بازی اصلی سپری شده و اکنون جلوه‌های بصری بازی هم با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده‌اند و در جهت مثبتی تغییر کرده‌اند.

بازی Dead Space Remake

استودیو موتیو همچنین جزئیاتی را درباره‌ی شخصیت اصلی مجموعه بازی «فضای مرده» یعنی «آیزاک کلارک» (Isaac Clarke) بیان کند. آن‌ها اشاره کرده‌اند که دو قانون برای دیالوگ‌های او وجود دارد. او در وهله‌ی اول فقط زمانی صحبت می‌کند که با او صحبت شود، اما گاهی اوقات هم در شرایطی صحبت می‌کند که اگر در آن زمان چیزی نگوید عجیب به نظر می‌رسد. همچنین آن‌ها برای صداپیشگی آیزاک کلارک به سراغ گانر رایت (Gunner Wright) رفته‌اند که در قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته است.

بازسازی Dead Space همچنان در مراحل ابتدایی توسعه‌ی خود قرار دارد و سازندگان روی این ویژگی‌ها کار می‌کنند.

فیلیپ دوشارم (Philippe Ducharme)، تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی، می‌گوید: «ما می‌خواستیم این کار را انجام دهیم و این ویژگی‌ها را نشانتان دهیم زیرا دوست داشتیم با شما در ارتباط باشیم و در مسیر توسعه‌ی بازی به‌صورت راحت‌تر و آزادتری با شما سخن بگوییم. من باید این را آشکار کنم که چیزی که نمایش داده شد، معرفی و نمایش رسمی گیم‌پلی بازی نبوده است.»

بازی Dead Space Remake

این‌ها نشان می‌دهد که سازندگان تمام تلاش‌ خود را انجام می‌دهند تا بتوانند فضای نسخه‌ی اصلی این بازی را در این نسخه‌ی بازسازی به‌ تصویر بکشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*