خالق پابجی استودیوی خودش را تأسیس می‌کند


Matin 14 شهریور 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

خالق بازی پابجی (PUBG) یا بهتر بگوییم خالق ژانر بتل رویال، شرکت «کرافتون» (Krafton) را ترک کرده است تا استودیوی جدید خود را تأسیس کند.

برندن گرین (Brendan Greene)، خالق بازی پابجی که او را به‌عنوان مبدع بازی‌های بتل رویال هم می‌شناسیم، به‌تازگی اعلام کرده است که از شرکت ناشر بازی پابجی یعنی کرافتون جدا شده و قصد دارد در شهر آمستردام هلند استودیوی جدیدی با نام PlayerUnknown Productions تأسیس کند. البته، کرفاتون تأیید کرده است که سهام کوچکی در این استودیو جدید خواهد داشت.

بازی PUBG

برندن گرین در بیانیه‌ی خبری خود می‌گوید: «به خاطر تمامی فرصت‌ها و شانس‌هایی که در این چهار سال اخیر به من داده شد، از تمامی افراد در استودیو سازنده‌ی بازی پابجی و شرکت کرافتون قدردانی می‌کنم. امروز من بسیار هیجان‌زده‌ام تا قدم بعدی خود را بردارم و ماجراجویی خود برای خلق تجربه‌های جدیدی که در این سال‌های اخیر در نظر داشته‌ام، ادامه دهم. برای بار دیگر، از تمامی افرادی که در کرافتون از برنامه‌های و تصمیم‌های من حمایت کردند سپاسگزارم. در زمان دیگری جزئیات بیشتری را درباره‌ی پروژه خودمان اعلام می‌کنم.» با توجه به مطالب مطبوعاتی منتشرشده، استودیوی PlayerUnknown Productions در حال بررسی سیستم‌های موردنیاز برای فراهم‌سازی امکان استفاده از مقیاس‌های گسترده‌تر در بازی‌های جهان آزاد است.

 برندن گرین نقش مهمی در شکل‌گیری ژانر بتل رویال در بازی‌های ویدیویی ایفا کرده است.

و سابقه‌ی کاری او هم‌ چنین چیزی را نشان می‌دهد. اگر بخواهم کمی به عقب برویم و شروع بازی‌های بتل رویال را در این صنعت بجوییم، باید به یکی از مادهای بازی DayZ اشاره کنیم که توسط گرین ساخته شده بود. این در حالی بود که در آن زمان DayZ هم خود به‌گونه‌ای مادی برای بازی Arma 2‌ به حساب می‌آمد. به دنبال موفقیت آن ماد، در سال ۲۰۱۵ گرین به‌عنوان مشاور روی یک ماد رسمی بتل رویال برای H1Z1 کار کرد.

بازی PUBG

این چند تلاش اولیه در دسامبر سال ۲۰۱۷ به بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که آن را با نام PUBG می‌شناسیم، ختم شد که توانست به موفقیت بسیار بزرگ جهانی دست یابد و اشتیاق زیادی را میان علاقه‌مندان بازی‌های آنلاین ایجاد کند. از آن زمان بود که تب‌وتاب بازی‌های بتل رویال زیاد شد و استودیوهای متفاوتی به خلق چنین آثاری دست زدند که شاید آشکارترین و معروف‌ترین آن‌ها بازی فورتنایت شرکت اپیک گیمز باشد. این سابقه‌ی کاری ما را برای پروژه‌ی بعدی خالق پابجی هیجان‌زده می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، برندن گرین به‌منظور کار روی یک پروژه‌ی ویژه از گروه فعال توسعه‌ی بازی پابجی کناره‌گیری کرد

و تمرکز خود را روی پروژه‌ی دیگری گذاشت که هدف آن کشف احتمالات تعامل و ارتباط در فضای بازی‌های ویدیویی بود. به‌تازگی نام رسمی بازی پابجی به PUBG: Battlegrounds تغییر پیدا کرده است که به احتمال زیاد بی‌ارتباط با خروج برندن گرین از استودیو سازنده‌ی بازی پابجی نیست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*