بازسازی آلن ویک احتمالا این هفته معرفی خواهد شد


Matin 15 شهریور 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مدت زیادی است که طرفداران مشتاق ملاقات دوباره‌ای با بازی آلن ویک ساخته‌ی معروف استودیو رمدی هستند. اکنون اشاره‌ها به توسعه‌ و عرضه‌ی بازسازی Alan Wake پررنگ‌تر از همیشه شده است و به احتمال زیاد بسیار زود شاهد معرفی آن خواهیم بود.

در ماه ژوئن سال گذشته در فایل‌هایی که از اپیک گیمز استور کشف شده بود، طرفداران توانستند اشاره‌هایی را به بازی بازسازی آلن ویک (Alan Wake Remastered) پیدا کنند. دقیقاً همان زمانی که فایل‌های مرتبط با نسخه‌ی کامپیوتر بازسازی فاینال فانتزی ۷ در اپیک گیمز استور دیده شده بود. اکنون، در یکی از سایت‌های خرده‌فروشی تایوانی بازسازی آلن ویک برای کنسول‌های مختلف دیده شده است. طبق این مشاهدات، تاریخ عرضه‌ی بازی هم برای ۱۳ مهر ۱۴۰۰ (۵ اکتبر) در نظر گرفته شده است.

نکته‌ی جالب اینجاست که دنیل احمد، تحلیل‌گر صنعت بازی، در واکنش به این خبر در صفحه‌ی توییتر خود بیان کرده است که بازسازی آلن ویک در این هفته رونمایی خواهد شد. هر چند او جزئیات بیشتری از نحوه‌ی رونمایی این اثر بیان نکرده است، اما از آنجایی که سونی در این هفته‌ رویدادی را برگزار خواهد کرد، می‌توانیم کاملاً انتظار داشته باشیم که بازسازی آلن ویک در رویداد سونی معرفی شود.

بازی آلن ویک

هرچند معرفی این بازی در رویداد سونی صرفاً یک گمانه‌زنی است اما می‌تواند در نوع خود بسیار جالب‌توجه باشد.

همان‌طور که می‌دانید، آلن ویک در سال ۲۰۱۰ به‌صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس و ۲ سال بعد برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و بعدها و در سال ۲۰۱۹ میلادی استودیو رمدی حق امتیاز نشر این اثر را از مایکروسافت خریداری کرد. اکنون شرایط به‌گونه‌ای شده که به احتمال زیاد رونمایی بازسازی آلن ویک در مراسم جدید شرکت سونی انجام خواهد شد.

هرچند چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

اما شواهد موجود به‌قدری زیاد است که معرفی زودهنگام این اثر را قطعی بدانیم. البته، در این سال‌ها رمدی کاملاً هم Alan Wake را فراموش نکرده بود. مدتی پیش در یکی از بسته‌های الحاقی بازی کنترل شخصیت Alan Wake را هم مشاهده کردیم.

در فوریه‌ی ۲۰۲۰، استودیوی رمدی اشاره کرده بود که روی دو بازی که در یک جهان جریان دارد. کار خواهد کرد که یکی از آن‌ها پروژه‌ی کوچک‌تری خواهد بود. در آن زمان، طرفداران گمانه‌زنی کردند که آن پروژه‌ی کوچک‌تر قرار است به‌نوعی مرتبط با احیای بازی آلن ویک باشد. البته، نمی‌دانیم برنامه‌های رمدی برای Alan Wake ویک فقط به همین نسخه‌ی بازسازی‌شده ختم خواهد شد یا آن‌ها این نسخه را زمینه‌سازی برای دنباله‌ی سری می‌دانند. البته، شایعه‌هایی هم وجود دارد که اشاره می‌کنند که توسعه‌ی دنباله‌ی احتمالی آلن ویک وارد فاز اصلی توسعه‌ی خود شده است که این موضوع در کنار خبر بازسازی آلن ویک ۱ کاملاً جور در می‌آید. همچنین مدتی بعد از آن رمدی اعلام کرده بود که دو بازی دیگر هم در جهان بازی کنترل در دست توسعه دارد که می‌دانیم یکی از آن‌ها قرار است یک بازی فرعی کوآپ چهارنفره باشد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازسازی آلن ویک چگونه خواهد بود.

و رمدی برای بهبود اثر اصلی چه پیشرفت‌ها و بهبودهایی را در نظر گرفته است. با توجه به ادعای دنیل احمد، نیاز نیست مدت زیادی برای رسیدن به پاسخمان صبر کنیم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*