مأموریت Inspiration4 برای مشاهده وضعیت سلامت خدمه از اپل واچ ، آیفون و آیپد استفاده می کند


امید دلیری 15 شهریور 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

مأموریت Inspiration4 برای مشاهده وضعیت سلامت خدمه از اپل واچ ، آیفون و آیپد استفاده می کند. محصولات اپل قرار است نقش مهمی را در این مأموریت ایفا کنند و خدمه ای غیرنظامی را به مدار بفرستند. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

این خدمه با اپل واچ سری 6 ، آیفون 12Pro و ​​آیپد مینی در تعدادی از آزمایشات بهداشتی شرکت می کنند. آزمایشاتی که برای بررسی تأثیر پروازهای فضایی روی بدن انسان طراحی شده اند. SpaceX این هفته اعلام کرد که خدمه ی مأموریت Inspiration4 طی مأموریتی سه روزه که در مدار 575 کیلومتری قرار می گیرند. دورترین جا نسبت به هرگونه پرواز فضایی سرنشین دار قبلی از زمان تعمیر تلسکوپ فضایی Hubble.

نقش مهم محصولات اپل در مأموریت Inspiration4

SpaceX با موسسه تحقیقاتی Translational for Space Health (TRISH) در کالج پزشکی Baylor و محققان در پزشکی Weill Cornell در پروژه ای همکاری می کند. پروژه ای که در آن داده های زیست محیطی و زیست پزشکی ، و همچنین نمونه های بیولوژیکی از چهار خدمه مأموریت Inspiration4 را جمع آوری می کند. Jimmy Wu مهندس ارشد زیست پزشکی در TRISH و مدرس مرکز پزشکی فضایی در کالج پزشکی Baylor ، به وبسایت SpaceExplored گفت : این یک مجوعه ی بزرگ از اپل است که در پروژه قرار دارد. این واقعاً عالی است زیرا محصول به خودی خود صحبت می کند.

به گفته SpaceX ، اپل واچ در طول مأموریت Inspiration4 اطلاعاتی را در سطح تحقیقاتی جمع آوری می کند. این اطلاعات شامل :

  • فعالیت ECG
  • حرکت
  • خواب
  • ضربان و ریتم قلب
  • اکسیژن خون
  • سر و صدای کابین
  • شدت نور

همچنین انتظار می رود که اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه SpaceX Crew Dragon جمع آوری شود. خدمه با استفاده از اپلیکیشن Cognition در آیپد مینی ، ارزیابی های شناختی را انجام می دهند. این اپلیکیشن در مطالعات تحقیقی توسط ناسا مورد استفاده قرار می گیرد. آیفون 12Pro با دستگاه سونوگرافی +Butterfly IQ برای اسکن اعضای بدن خدمه جفت می شود. سایر آزمایشات شامل جمع آوری و بررسی قطره های خون با استفاده از دستگاه Immunoassay (VFI) ، ارزیابی تعادل و فهمیدن و جمع آوری نمونه های زیست پزشکی است.

مأموریت Inspiration4 قرار است در تاریخ 14 سپتامبر از مرکز فضایی Kennedy ناسا در فلوریدا انجام شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*