نگاهی به نیمه اول فصل 5 سریال Money Heist


Matin 20 شهریور 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

این شروع یک پایان است! 4 سال از شروع کار گروهی از دزدان به رهبری پروفسور می‌گذرد. آن‌ها کارهای خارق‌العاده‌ای را در این 4 سال برای بینندگان به نمایش گذاشته‌اند. تقریبا در تمامی ماجراجویی‌های آن‌ها برنده نهایی پروفسور و تیمش بوده است. با هر حرکت این گروه، محبوبیت آن‌ها نیز نزد مردم بیشتر و بیشتر می‌شد. اما این بار قضیه فرق می‌کند. این بار بدشانسی‌های زیادی به سراغ این تیم خواهد آمد. پروفسور دیگر نمی‌تواند به تیمش کمک کند و آن‌ها بدون کمک پروفسور در بانکی واقع در پایتخت اسپانیا گیر افتاده‌اند. آیا آن‌ها نجات پیدا خواهند کرد؟ آیا آن‌ها کشته خواهند شد؟ آیا درست و غلطی وجود دارد؟ رستگاری آن‌ها چه خوهد بود؟ نیمه اول فصل 5 سریال Money Heist حول همین موضوعات خواهد بود.

نقاط قوت این فصل

دیگر برای فکر کردن به این که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است دیر شده است. اکنون موضوع فقط نجات است، آن هم به روشی که ارزش این دزدی را داشته باشد. سریال Money Heist همیشه درمورد چند ضد قهرمان و پیروزی‌های آن‌ها بوده است. البته که هیچ توجیهی برای خلافکار نبودن آن‌ها وجود ندارد. نویسندگان و کارگردانان سریال مطمئن شده‌اند که در طول سریال حتما آن‌ها خلافکار خطاب شوند.

این خلافکاران حالا خود را گرفتار شده می‌بینند. چهره‌هایی که قبل‌تر ناشناخته بودند نیز کم کم برای همه آشکار می‌شوند. مثل چهار فصل گذشته، راوی این فصل نیز توکیو است. اما این بار گفتار او با غمی همراه است که قبلا در زندگی‌اش با آن روبرو شده. این پایان ماجراست و هرکسی به رهایی نخواهد رسید. تمام تلاش ما در این متن این است که چیزی از نیمه اول فصل 5 با خواندن این متن اسپویل نشود.

فصل 5 سریال Money Heist

نویسندگی نیمه ابتدایی فصل 5 Money Heist به گونه‌ای است که به بیننده احترام می‌گذارد. تا الان می‌دانیم که این خلافکاران چقدر دزدی‌هایشان را با ظرافت انجام می‌دهند. داستان این سریال باعث می‌شود با اینکه این گروه در حال شکستن قانون‌اند، باز هم بخواهید آن‌ها پیروز باشند. در نیمه اول فصل پنجم Money Heist از گذشته‌ی توکیو و دنور بیشتر خواهیم فهمید. همچنین این سریال به معرفی شخصیت جدیدی به نام رافائل می‌پردازد. او پسر برلین و یک نابغه کامپیوتر است. آشنایی پروفسور و رافائل چیزی است که باید منتظر آن باشیم.

در شرایطی که تنش بین خلافکاران و پلیس به بیشترین حد خود رسیده، موردی که بسیار چشم‌نواز است گردش دوربین به نقاط مختلف بانک است. با این کار خود بانک نیز دارای کاراکتر منحصر به فردی شده است!

اگر بخواهیم درمورد کیفیت بالای این سریال و کشته شدن یکی از مهم‌ترین افراد تیم پروفسور بگوییم، باعث لو رفتن داستان این سریال خواهیم شد. پس این بحث را بیشتر ادامه نمی‌دهیم.

عملکرد بازیگران

تقریبا 4 سال از عرضه فصل ابتدایی این سریال می‌گذرد. فصلی که بعضی آن را ضعیف می‌دانند. البته در همین فصل آلوارو مورته فوق العاده نقش آفرینی می‌کند و دقیقا می‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد. پروفسور محبوب طرفداران، برخلاف سری‌های قبلی نمی‌تواند کمک زیادی به تیمش بکند. این منفعل بودن را از صورت او نیز می‌توانید تشخیص دهید.

در این فصل، بیشتر به جنبه‌ی آسیب پذیر بودن توکیو اشاره شده است.  شما او را در ضعیف ترین حالت او خواهید دید و این شما را متاثر خواهد کرد. مطمئن باشید پس از پایان نیمه اول فصل 5، او شما را بیشتر از قبل مغموم خواهد کرد. البته از بازیگری فوق العاده نجوا نیمری نیز نباید بگذریم.  پلیس از کار برکنار شده‌ای که در آخرین ماه‌های حاملگی بوده و تنها کسی است که پروفسور را دستگیر کرده. با تمام سختی‌های فیزیکی و روانی این نقش آلیشا، نجوا به بهترین شکل هنرنمایی می‌کند.

نقاط ضعف این فصل

سرعت پیشرفت اتفاقات سریال در اواسط نیمه اول این فصل یکنواخت نیست. سریال Money Heist پر از فلش بک‌هاییست که شما را در زمان حال و گذشته دائما جابجا می‌کنند. اما روند پیشروی سریال در این فصل آنقدر سریع است که این روند باید موشکافانه و فریم به فریم مشاهده شود.

صحنه‌های اکشن سریال را می‌توان با دنیای سریع و خشن مقایسه کرد. آن‌ها علم فیزیک را به چالش می‌کشیدند و همچنان به این کار ادامه می‌دهند. اما خب شاید یکی از دلایل محبوبیت این سریال نیز همین صحنه‌های اکشن آن باشد.

همانطور که گفته شد در فصل 5 Money Heist بقا تنها چیزی است که اهمیت دارد. مثل فصول گذشته، بیننده استرس و ادرنالین زیاد را همراه با دراما تجربه خواهد کرد. در آخر، هیچ دلیلی برای دوست نداشتن فصل 5 این سریال وجود ندارد!

نیمه دوم فصل پنجم این سریال سوم دسامبر مصادف با 12 آذر از شبکه نتفلیکس قابل مشاهده خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*