کنترلر قدیمی ایکس باکس قرار است از آنچه انتظار دارید کاربردی‌تر شود


Matin 22 شهریور 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا در کنار ایکس باکس سری ایکس خود تعدادی کنترلر قدیمی ایکس باکس دارید که کاربردی ندارند؟ از آن‌ها ناامید نشوید. به دلیل اینکه به زودی قرار است بسیار کاربردی‌تر از چیزی که الان هستند، باشند.

مایکروسافت در حال آماده سازی یک به روزرسانی Firmware جدید است. این به روزرسانی که در حال حاضر در دست منتقدان است قرار است کنترلر قدیمی ایکس باکس وان را به کنترلرهای جدید نزدیک‌تر کند.

از لحاظ گیمینگ مهم‌ترین بخش اضافه شده، Dynamic Latency Input است. با این قابلیت هر عمل شما روی کنترلر دقیقاً با کنسول هماهنگ خواهد بود. این به روزرسانی قرار است برای کنترلرهای ایکس باکس که دارای بلوتوث هستند، xbox الیت کنترلر 2 و Xbox Adaptive Controllers عرضه شود.

این به روزرسانی یک قابلیت بسیار مهم دیگر نیز دارد. این قابلیت Bluetooth Low Energy Standard است. به این معنا که شما می‌توانید تنها با دوبار فشردن دکمه اتصال روی کنترلر، به دستگاه قبلی که به آن متصل بودید، وصل شوید. حال دستگاه قبلی می‌تواند پی‌سی یا اندروید و آی او اس باشد.

در انتها آخرین بخش اضافه شده، Xbox CEC HDMI است. به این معنا که شما می‌توانید با ریموت تلویزیون خود صفحه اصلی xbox را کنترل کنید. همینطور اینکه شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه روی کنترلر بین منو ایکس باکس و تلویزیون سوییچ کنید.

کنترلر قدیمی ایکس باکس

در زمینه پشتیبانی بلند مدت کنترلر قدیمی ایکس باکس

این ویژگی‌های جدید کنترلر قدیمی xbox، تعهد مایکروسافت را به نسل‌ قبلی نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که کنترلرهای ایکس باکس وان تقریباً به طور کامل در xbox سری ایکس نیز کار می‌دهند. همینطور اینکه کاربرد بسیاری در زمینه گیمینگ ابری دارند. مخصوصاً اینکه وقتی شما به راحتی می‌توانید بین کنسول و گوشی موبایل که با آن روی xCloud بازی می‌کنید، جابجا شوید. همین موضوع هدف xbox برای «بازی کردن در همه‌جا» را به بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند.

حتی همین مورد آخر که با ریموت تلویزیون دستگاه خود را کنترل کنید نشان می‌دهد که xbox به حرف طرفداران گوش می‌دهد. به دلیل اینکه این قابلیت چندین سال است که وجود دارد اما روی کنسول‌های بازی نیست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*