WhatsApp به کاربران خود اجازه خواهد داد تا بک آپ های چت خود را رمزگذاری کنند


امید دلیری 22 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

WhatsApp به کاربران اجازه خواهد داد تا بک آپ های چت خود را رمزگذاری کنند. این پیام رسان اعلام کرده است که به دو میلیارد کاربر خود این امکان را می دهد. به این ترتیب آن ها می توانند نسخه های پشتیبان چت خود را با استفاده از رمزگذاری محافظت شده با گذرواژه در iCloud اپل بارگذاری کنند. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

افزایش امنیت بک آپ های WhatsApp

در حال حاضر ، WhatsApp در آیفون به کاربران امکان می دهد تا از چت های بک آپ بگیرند و آن را در iCloud ذخیرده کنند. با وجود اینکه این نسخه ها در سرورهای iCloud قرار دارند ، توسط رمزگذاری سرتاسری WhatsApp محافظت نمی شوند.اپل کلیدهای رمزگذاری iCloud را در اختیار دارد. به این ترتیب هک غیر مجاز iCloud می تواند به پیام های نسخه ی پشتیبان اجازه دسترسی دهد. قبلاً گزارش شده بود که پس از شکایت FBI ، اپل تحت فشار قرار گرفت تا رمزگذاری را به بک آپ های iCloud اضافه نکند.

WhatsApp با اضافه کردن این ویژگی در آینده ، این آسیب پذیری امنیتی را برطرف می کند. به گفته ی وبسایت MacRumors این پیام رسان اقدامات اولیه را در زمینه ویژگی امنیتی در مارس 2020 آغاز کرد. راه اندازی ویژگی جدید ، بک آپ را در سرورهای iCloud از راه دور ایمن می سازد. همچنین آنها را بدون کلید رمزگذاری ناخوانا می کند. بک آپ گیری رمزگذاری شده اختیاری خواهد بود و از کاربران خواسته می شود که یک کلید رمزگذاری 64 بیتی را ذخیره کرده یا گذرواژه ای را که با کلید مرتبط است ایجاد کنند.

به گفته ی WhatsApp هنگامی که یک کاربر رمز عبور متصل به کلید رمزگذاری حساب خود را ایجاد می کند ، WhatsApp کلید را در یک ماژول امنیتی سخت افزاری فیزیکی (HSM) ذخیره می کند. این ماژول مانند یک صندوق امانات عمل می کند. فقط می تواند با استفاده از رمز عبور صحیح باز می شود. فقط واتس اپ می داند که یک کلید در HSM وجود دارد. نه خود کلید یا رمز عبور مربوطه برای باز کردن قفل آن. وقتی از رمز عبور برای باز کردن قفل HSM استفاده می شود ، کلید رمزگذاری آزاد می شود. اگر گذرواژه اشتباه به طور مکرر وارد شود ، داده ها در HSM برای همیشه غیرقابل دسترسی می شوند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*