معرفی آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max


امید دلیری 24 شهریور 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

شب گذشته اپل مراسم سالانه ی خود را با محوریت آیفون در 14 سپتامبر برگزار کرد و سری جدید آیفون را معرفی کرد. با معرفی کامل آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max با مجله اینترنتی سیبو همراه باشید.

ناچ کوچکتر و صفحه نمایش مجهز به ProMotion

این دو آیفون جدید مجهز به صفحه نمایش 6.1 و 6.7 اینچی همانند نسل قبلی خود می باشند. ناچ این دو آیفون جدید کوچکتر شده که امکان نمایش بیشتر را فراهم می کند. اپل گفته است که ناچ 20 درصد کوچکتر است. این دو آیفون جدید مجهز به صفحه نمایش Super Retina XDR روشن تر و ProMotion برای نرخ تازه سازی از 10Hz تا 120Hz هستند. قاب فولادی ضد زنگ آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max دارای روکش سفارشی است که در برابر سایش و خوردگی مقاوم است.

پردازنده ی A15 Bionic و افزایش دوام باتری

هر دو دستگاه از تراشه A15 Bionic با پردازنده ی شش هسته ای و پردازنده ی گرافیکی پنج هسته ای برای بهبود عملکرد چشمگیر استفاده می کنند. این نوع تراشه A15 دارای یک هسته پردازنده گرافیکی اضافی نسبت به تراشه ی بکار رفته در آیفون 13 و آیفون 13 مینی می باشد.با توجه به بهبود کارایی تراشه A15 Bionic و باتری های بزرگتر ، میزان نگهداری شارژ باتری آیفون 13Pro به مقدار 1.5 ساعت بیشتر از آیفون 12Pro شده است. در آیفون 13Pro Max میزان نگهداری شارژ باتری 2.5 ساعت از آیفون 12Pro Max بیشتر شده است. 

دوربین های پیشرفته و به روز شده

دوربین آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max شامل لنزهای عریض ، فوق عریض 77 میلی متری و تلفوتو می باشند. این لنزهای جدید با سنسورها و دیافراگم های بزرگتر و تثبیت کننده تغییر سنسور برای کاهش لرزش دوربین تعبیه شده اند. دوربین مدل های Pro به لطف لنز جدید تلفوتو 3x دارای زوم اپتیکال 6 برابر است. لنز فوق عریض نیز اکنون دارای فوکوس خودکار است و یک حالت ماکروفوتوگرافی جدید را ارائه می دهد. حالتی که می تواند تا 2 سانتی متر از یک شیء از نمای نزدیک فاصله بگیرد.

اپل همچنین حالت جدید فیلمبرداری به نام Cinematic mode یا حالت سینمایی را معرفی کرد. این حالت از قدرت تراشه ی A15 برای محو کردن خودکار پس زمینه در حین فیلمبرداری استفاده می کند. همچنین به سوژه اجازه می دهد تا در فوکوس باقی بماند. در حین فیلمبرداری ، کاربران می توانند برای تغییر فوکوس روی سوژه های مختلف ضربه بزنند. حالت شب نیز در تمامی دوربین های پشتی موجود است.

 سبک های عکاسی ، ترجیحات فردی را برای ویرایش عکس های محلی در زمان واقعی به ارمغان می آورد. سبک ها در صحنه ها و انواع سوژه کار می کنند. کاربران نیازی به تعریف آن در هر زمان عکاسی ندارند. آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max می توانند در حالت ProRes تا 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند.

ظرفیت 1 ترابایت

مدل های Pro با ظرفیت ذخیره ی 1 ترابایت هم عرضه می شوند. این مقدار بیشترین ظرفیت آیفون تا به امروز می باشد. Ming-Chi Kuo تحلیلگر معروف گفته بود که شاهد ظرفیت 1 ترابایت در مدل های Pro آیفون 13 خواهیم بود. آیفون 13Pro و آیفون 13Pro Max در رنگ های سفید ، مشکی ، طلایی و رنگ جدید آبی سیرا (Sierra Blue) عرضه می شوند. قیمت آیفون 13Pro از 999 دلار و آیفون 13Pro Max از 1099 دلار شروع می شود. فروش این محصولات از 24 سپتامبر آغاز می شود.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*