راهنمای بازی Deathloop نکاتی برای دوام آوردن در اثر Arkane


Matin 25 شهریور 1400 20 دقیقه مطالعه
iOS 14

در نگاه اول Deathloop، اثر جدید Arkane، مانند دیگر کارهای او مثل Prey و Dishonored است.  شما تعداد زیادی اسلحه و قدرت خواهید داشت و باید بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. شما در این بازی باید خلاقانه کار کنید تا بتوانید پیشروی کنید. این موضوع هم درست است که Deathloop تعداد زیادی موارد به سبک‌های روگ لایک و شوتر اول شخص اضافه می‌کند. پس اگر به این بازی‌ها عادت دارید کمی طول می‌کشد تا به این موارد عادت کنید.  اما نگران نباشید. در راهنمای بازی Deathloop ما تعدادی از موارد مهم را انتخاب کردیم. با این راهنما شما می‌توانید شروع راحت‌تری در این بازی داشته باشید.

نگران دیدن همه چیز در این بازی نباشید

دث لوپ در ابتدا به شما همه چیز را نشان نمی‌دهد. این بازی شما را آرام آرام با مکانیک‌ها و 4 منطقه اصلی آن آشنا می‌کند. در هر منطقه به شما یادآوری خواهد شد که شما زمان زیادی دارید تا به آن بازگردید. پس نگران اینکه همه چیز را در اول کار ببینید نباشید. شما باید به این موضوع توجه کنید. مخصوصاً اینکه نمی‌توانید هرچیزی که پیدا کردید را با خود نگه دارید.

تصویری از محیط بازی Deathloop

یکی از آخرین درس‌هایی که Deathloop به شما می‌دهد در مورد کسر کردن است. به این معنا که شما باید توانایی از دست دادن اسلحه، ویژگی‌های کارکتر و توانایی‌های غیرطبیعی کارکتر (Slabs) را داشته باشید. همینطور اینکه شما باید بتوانید برخی را نگه داشته تا بتوانید دفعه بعدی بهتر پیش بروید. این اتفاق دقیقاً قبل از اینکه شما راه خود را انتخاب کردید به شما نشان داده می‌شود. دقیقاً قبل از شروع یک چرخه جدید. هرچیزی که شما قبل از این لحظه جمع کرده‌اید حذف خواهد شد. پس یعنی هرچقدر هم در آن منطقه گشته باشید، از بین خواهد رفت.

شاید شما یک تصویر زهنی خوبی از هر منطقه داشته باشید. اما به محض اینکه یکی از Bossهای دث لوپ ظاهر شوند همه آن بر باد خواهد رفت. پس به راهنمای بازی Deathloop دقت کنید. ولی در مورد اینکه همه چیز را ببینید نگران نباشید. مطمئن باشید دفعات زیادی قرار است در این بازی بگردید!

Slabها از هر چیزی مهم‌تر هستند

دقیقاً مانند Dishonored شما توانایی‌های ماوراءالطبیعه زیادی بدست خواهید آورد. همین قابلیت‌ها بخش اول شخص آن را متفاوت از دیگران می‌کند. اما برخلاف Dishonored شما باید این قابلیت‌ها را از برخی از سخت‌ترین دشمنان در Blackreef بدزدید. این مورد باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما در بازی باشد. شما با این قابلیت‌ها بسیار راحت‌تر می‌توانید در جزیره این بازی بگردید. همینطور اینکه با این موارد شما یک برتری محسوس نسبت به دیگر شخصیت‌ها خواهید داشت.

تصویری از یکی از این موارد بازی

دوتا از بهترین slabها Shift و Nexus هستند. هردو هم دقیقاً مانند چیزی هستند که در Dishonored بود. Shift به شما قابلیت تلپورت به مکان‌های نسبتاً نزدیک را در هر جهاتی می‌دهد. این مورد به شما قابلیت جابجایی راحت در تمامی این مناطق را خواهد دارد. دقیقاً مثل این است که شما دویدن را بیاموزید. زمانی که شما این slab را آموختید جایگزینی آن با دیگر موارد بسیار دشوار است.

Nexus چیزی مانند قابلیت Domino بازی Dishonored 2 است. این مورد به شما اجازه می‌دهد تا افراد یک گروه را به هم متصل کنید. پس اگر اتفاقی برای یکی از آن‌ها بیافتد برای بقیه هم خواهد افتاد. در Deathloop این قابلیت به شکل یک نارنجک است. شما می‌توانید از یک فاصله نسبتاً طولانی آن را پرتاب کرده و تعدادی از دشمنان را نابود کنید. بدون اینکه نیاز زیادی به مبارزه داشته باشید. زمانی که شما این دشمنان را به هم متصل کنید، اگر یکی را بکشید، دیگران نیز از بین می‌روند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا دشمنان اطراف محل یک مأموریت را به راحتی نابود کنید.

این slabها را متصل کنید و تلاش کنید آن‌ها را بهتر کنید

دقیقاً مانند اسلحه‌ها slabها نیز بعد از اتمام یک چرخه از دست خواهند رفت. البته اگر آن‌ها را Infuse نکنید. برای همین بسیار مهم است که شما به یک منطقه امن برسید بعد از اینکه این قابلیت را بدست آوردید. با اینکار شما برای دفعه بعدی آماده‌تر خواهید بود. این Infusionها نیز در Deathloop بسیار گران هستند. پس همین عامل باعث می‌شود تا شما نتوانید تمام موارد را Infuse کنید.

Deathloop

تصویری از اتصال تجهیزات در Deathloop

اولین چیزی که شما باید Residuum خودتان را روی آن خرج کنید، خرید slab جدید است. از آنجایی که شما به این موارد در طول بازی نیاز دارید و بدست آوردن آن نیز دشوار است، به نظر می‌رسد که ارزش 15,000 Residuum را داشته باشد. این موضوع برای همه ارتقاءهای Slab نیز صدق می‌کند. به دلیل اینکه این موارد از هر slab جدا هستند و برای نصب کردن آن‌ها باید بدستشان بیاورید.

Visioneryها که این قابلیت‌های ماوراءالطبیعی را به شما می‌دهند، پس از گرفتن slab به شما موارد ارتقاء خواهند داد. اگر شما یکی از این شخصیت‌ها را مورد هدف قرار دهید برای سیستم‌ مبارزه شما بسیار خوب است. اسلحه‌ها می‌توانند دشمنان شما را از بین ببرند اما آنچه که هر قتل شما را راحت‌تر می‌کند، slab است.

هیچ کدام از وسایل شروع خود را از دست ندهید

چیزی طول نمی‌کشد که شما می‌توانید تعداد زیادی Residuum جمع کنید. شما هم می‌توانید از این موارد برای بهتر کردن وسایل و قدرت‌ها خود استفاده کنید. شما باید از این Residuumها برای متصل کردن آیتم‌ها به خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که مواردی که در ابتدای هر دوره بدست می‌آورید نیز بدرد بخور هستند.

این حرف ما بیشتر در مورد Submachine Gun و یک قابلیت که به شما Double Jump می‌دهد، صدق می‌کند. این دو مورد در ابتدای هر دوره در Inventory شما وجود خواهند داشت. پس نیازی نیست ارز داخل بازی را برای آن خرج کنید. در حقیقت اگر شما می‌توانید بدون پرش دوبل دوام بیاورید، نزدیک به 2000 Residuum ذخیره خواهید کرد.

قبل از مستقر کردن Turretها، آن‌ها را هک کنید

این مورد از اشتباهاتی است که تنها یکبار انجام می‌دهید. اما این راهنمای بازی Deathloop مانع از این می‌شود که یک دوره را خجالت‌آور به اتمام برسانید. در جزیره Blackreef شما می‌توانید تمام وسایل الکترونیکی را هک کنید. از دوربین‌ها گرفته تا اسلحه‌ها خودکار. این Turretها زمانی که هک شوند، به هر دشمنی که به شما حمله کند، شلیک می‌کنند. این مورد برای حمله‌های ناگهانی و مبارزات عادی بسیار خوب است.

Deathloop

تصویری از turretها در این بازی

شما این Turretها را می‌توانید در جعبه آن‌ها پیدا کنید. این جعبه‌ها نیز در تمام نقشه پراکنده شده اند. به هر طریقی که دوست دارید آن‌ها را تنظیم کرده و به مبارزه بپردازید. اما به یاد داشته باشید که آن‌ها را باید هک کنید. در غیر این صورت به محض اینکه مستقر شوند، به شما شلیک خواهند کرد.

Eternalistها آگاهی کمی از اطراف خود دارند

شاید این مورد زیاد با اهمیت نباشد اما به نظر می‌رسد Arkane آگاهی ایترنالیست‌ها را کاهش داده است. شما با این موارد بارها روبرو شده و باید با آن‌ها مبارزه کنید. این اتفاق به این معنا است که شما می‌توانید به آن‌ها بسیار نزدیک شده و آن‌ها متوجه حضور شما نخواهند شد.  اما ایترنالیست‌ها در زمینه دیداری نیز آنچنان هوشیار نیستند. به دلیل اینکه یک محدوده خاص را دیده و این محدوده نیز زیاد گسترده نیست. البته به یاد داشته باشید که مانند دیگر اثرهای Arkane این بازی به شما آزادی زیادی می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید در آن بی‌پروا باشید.

Deathloop

تصویری از eternalistها در این بازی

اصلاً نکته ماجرا نیز همین است. ما در راهنمای بازی Deathloop به شما مخفی‌کاری را پیشنهاد می‌کنیم. اما این بازی به شما وسایل زیادی می‌دهد تا به راحتی بجنگید. زمانی که دشمنان آگاه شوند شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی نابود کنید. مخصوصاً اینکه دشمنان آنچنان باهوش نبوده و فرق زیادی با موانع ندارند. به یاد داشته باشید که با وجود هوشیاری نچندان زیاد این شخصیت‌ها، اگر قتلی اتفاق بیافتد، به دنبال آن می‌گردند.  وقتی که شما یک ایترنالیست را بکشید، نامرئی خواهد شد اما یک رد از خود باقی خواهد گذاشت. همین رد باعث می‌شود تا دیگران از مرگ آن‌ها مطلع شوند. شما تقریباً هیچ راهی برای از بین بردن این رَدها ندارید. پس اگر می‌خواهید پنهانی عمل کنید، به یاد داشته باشید کجا دشمن خود را از بین برده‌اید. یکی از Slabها به نام Aether شما را نامرئی خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید کاملاً بازی را بی سر و صدا به اتمام برسانید، آن را انتخاب کنید.

لوازم Julianna عالی هستند پس او را از بین ببرید

اکثر اوقات شما با دشمن اصلی خود به نام Julianna روبرو خواهید شد. زمانی که او در یک منطقه قرار دارد بازی در آنجا بسیار سخت خواهد شد. او بسیار قوی است و اسلحه‌ها و توانایی‌های بسیاری دارد. جولیانا به راحتی می‌تواند شما را در چشم به هم زدنی نابود کند. اگر این شخصیت توسط یک انسان کنترل شود خطرناک‌تر خواهد بود. به دلیل اینکه شما در برابر یک بازیکن حرفه‌ای Deathloop قرار خواهید داشت. این افراد می‌توانند بسیار بهتر از شما در بازی عمل کنند.

Deathloop

تصویری از این کارکتر در بازی

اما مسئله مهم اینجاست که وسایل جولیانا بسیار خوب است. او همواره یک اسلحه نایاب و یک slab به شما خواهد داد. با همین کار شما در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد و نیازی به گشت و گذار در نقشه نخواهید داشت. نکته مثبت هم اینجاست که جولیانا تنها یک جان دارد. اما شما اگر مراقب باشید 3 جان خواهید داشت. قابلیت Reprise کُلت به شما اجازه می‌دهد تا در یک منطقه دو بار بمیرید. پس شما 3 بار شانس خواهید داشت تا جولیانا را بکشید. درست از آن‌ها استفاده کنید و مراقب باشید. به دلیل اینکه جولیانا می‌تواند خود را مشابه هر دشمنی در بازی بکند.

شما مجبور به مبارزه با جولیانا نیستید

به طور کلی جولیانا بسیار دشمن سختی است. بیشتر اوقات هم در بدترین حالت ممکن شادی شما را خراب خواهد کرد. برخی اوقات شما وارد یک تونل شده تا وسایل جدید خود را وصل و امتحان کنید. ناگهان او تونل را می‌بندد تا با او روبرو شوید. نکته اینجاست که نیازی به خشونت در برابر جولیانا نیست.

زمانی که او ظاهر می‌شود تمام تونل‌های زیرزمینی که توسط او کنترل می‌شود، بسته خواهد شد. اما این موارد توسط یک ماهواره کنترل می‌شوند. اگر شما مراقب باشید می‌توانید بدون مبارزه از او عبور کنید. به طرف آن بخش که نقطه ضعف او است حرکت کرده و آن را از بین ببرید. دیش ماهواره را هک کنید و تونل‌ها را باز کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا بدون هیچ خطری درب را باز کنید. با همین کار شما ریسک از دست دادن وسایل خود را نیز کم خواهید کرد. این راه آسان‌ترین مورد در راهنمای بازی Deathloop نیست. اما در مواقع لازم بسیار کارآمد است.

در هر دوره به دنبال Visionary نگردید

شاید شما وسوسه شوید که همواره یک Visionary شکار کنید. پیشرفت شما در Deathloop به صورتی است که تعادل را رعایت کرده و در مواقعی آن‌ها را شکار نکنید. درست است که ویژنری‌ها آیتم‌های بسیار خوبی دارند که با شما برتری در بازی خواهند داد. اما شما نیز به موارد زیادی دارید تا بتوانید یک وسیله را Infuse کنید. مخصوصاً اینکه شما یک مورد بسیار خوب پیدا کنید و نیاز داشته باشید سریعاً به خود متصلش کنید.

تصویری از این شخصیت‌ها در بازی Deathloop

اینکه در یک منطقه بگردید بسیار خوب است. شما می‌توانید به طور کلی نقشه را گشته و مطلع شوید که زمان در آن چگونه می‌گذرد. همینطور اینکه می‌توانید Residuumهای بیشتر یافته و دشمنان بیشتری بکشید. اما همه این موارد زمانی که شما تنها تمرکز روی یک Visionary داشته باشید از بین می‌رود. پس زمانی که شما بدانید هدف‌های زیادی دارید بازی لذت بخش‌تر است.

اما به یاد داشته باشید که از این زمان اضافه درست استفاده کنید. شما نباید دقت خود را از یافتن سرنخ برای دشمنان از دست بدهید. پس در راهنمای بازی Deathloop ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تنها به دنبال ارتقاء نباشید. زمان در مواقعی که در یک منطقه هستید پیش نمی‌رود پس از آن درست استفاده کنید. شما بعداً از آن سود خواهید برد.

راهنمای آخر بازی Deathloop برای بررسی اطلاعات بدست آورده خود وقت بگذارید

Deathloop دوست دارد تا شما در بازی پیش بروید. پس به همین علت به شما اطلاعات زیادی در مورد دشمنان و بازی می‌دهد. بیشتر این موارد نیز بسیار راحت هستند. برای مثال به شما یک راه برای دنبار کردن می‌دهند یا اینکه چگونه یک Visionary را از لانه خود بیرون بکشید. حتی به شما نقاط ضعف دشمنان را نیز نشان می‌دهند. اما گاهی هم هست که شما باید این اطلاعات را خودتان کشف کنید. برای مثال در همان ابتدا شما با یک کد روبرو خواهید شد. این کد در اطراف یک انبار بزرگ وجود دارد. این انبار پر از دشمنان مختلف است. اما این سرنخ به شما اطلاعاتی برای رسیدن به یک انبار دیگر را می‌دهد. این انبار دوم برای شکستن چرخه لازم است. کد در این انبار وجود دارد. اما یافتن و کنار هم قرار دادن ترتیب آن به شماست.

تصویری از یکی از پازل‌های این بازی

شما به راحتی می‌توانید این پازل‌ها را از دست بدهید. پس حواستان باشد تا با دقت آن‌ها را پیدا کنید و حلشان بکنید. بهتر است زمانی که اکتشافات خود را بررسی می‌کنید کمی از دور به آن‌ها نگاه کنید. با اینکار شما می‌توانید بین موارد کوچک و بزرگ رابطه برقرار کرده و تصمیم درست را بگیرید. در میان این اطلاعات، مقداری از موارد به Visionaryها و Slabها اشاره دارند. شما به راحتی می‌توانید با یافتن آن‌ها وسایل خود را ارتقاء دهید. با پیدا کردن این اطلاعات و حل کردن آن‌ها شما بسیار به حل کردن پازل Blackreef و آزاد شدن از این چرخه نزدیک خواهید شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*