آیپد مینی 6 مجهز به فناوری 5G می باشد اما از mmWave پشتیبانی نمی کند


امید دلیری 29 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیپد مینی 6 مجهز به فناوری 5G می باشد اما از mmWave پشتیبانی نمی کند. غول فناوری طی رویداد California Streaming نسل جدید آیپد مینی خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های مهم این محصول ، پشتیبانی از 5G می باشد. اما به گفته ی وبسایت AppleInsider ، این تبلت مینی از باندهای سریع mmWave پشتیبانی نمی کند.

فناوری که هنوز بصورت گسترده در دسترس نیست

آیپد مینی 6 پیشرفت های زیادی از جمله طراحی تمام صفحه ، تراشه ی A15 Bionic ، بهبود دوربین های جلو و عقب و درگاه USB-C داشته است. کوچکترین مدل در خط تولید آیپد اپل در حال حاضر مجهز به اتصال 5G است. اگرچه فقط باندهای زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می شوند. همانطور که در مشخصات فنی اپل ذکر شده است ، آیپد مینی قادر به اتصال به باندهای mmWave 5G نیست. این امر باعث کاهش قابلیت های انتقال اطلاعات می شود.

در حالی که mmWave یک فناوری رو به رشد است ، اما سرعت بیش از 4 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. انتظار می رود این فناوری در اکثر مناطق و کلان شهرها به طور گسترده ای در دسترس قرار گیرد. با این حال ، باندهای فرکانس بالا شکننده هستند و برای کارایی مطلوب نیاز به مجاورت نسبتاً نزدیک با برج سلولی پشتیبانی کننده دارند. باندهای زیر 6 گیگاهرتز قوی تر هستند. همچنین به لطف وابستگی به فرکانس های پایین ، می توانند مسافت های طولانی و موانع را طی کنند.

آیپد Pro از اتصالات mmWave پشتیبانی می کند ، همانند آیفون 12 و آیفون 13 که تازه معرفی شده است. در دسترس بودن این فناوری هنوز محدود به مدلهای ایالات متحده ، از جمله سری آیفون 13 است. اما انتظار می رود سخت افزارهای آینده با تکثیر در سراسر جهان از این پروتکل سریع پشتیبانی کنند.

معرفی کامل نسل جدید آیپد مینی را می توانید از طریق لینک زیر در مجله اینترنتی سیبو مشاهده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*