تحقیقات MIT نشان می دهد که رانندگان تسلا هنگام فعال شدن Autopilot بی توجه می شوند


امید دلیری 30 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تحقیقات MIT نشان می دهد که رانندگان تسلا هنگام فعال شدن Autopilot بی توجه می شوند. تا پایان این هفته ، هزاران مالک تسلا جدیدترین نسخه ی آزمایشی Autopilot یا درواقع رانندگی خودکار را در جاده های عمومی آزمایش خواهند کرد. نسخه ی جدید ، 10.0.1 می باشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مطالعات جدید موسسه فناوری ماساچوست یا MIT ، این ایده را تأیید می کند که سیستم FSD با وجود نامش ، در واقع یک سیستم خودمختار نیست. این سیستم یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) است ، در واقع آنقدرها هم ایمن نیست. محققان اظلاعات مربوط به 290 راننده ای که از از سیستم Autopilot یا رانندگی خودکار استفاده می کنند ، بررسی کرده اند. آن ها طی این بررسی فهمیده اند که رانندگان هنگام استفاده از این سیستم ، بی توجه و حواس پرت هستند.

رانندگی خودکار تسلا ، ایمن یا خطرناک ؟

الگوهای رفتار بصری قبل و بعد فعال کردن سیستم Autopilot یا رانندگی خودکار تغییر می کند. هنگام فعال بودن سیستم ، رانندگان کمتر به جاده نگاه می کردند. در واقع تمرکز بیشتری بر مناطق غیر مرتبط با رانندگی داشتند. ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا گفته است که هرکسی که هزینه نرم افزار FSD را پرداخت کرده باشد می تواند به نسخه آزمایشی جدیددسترسی داشته باشد. نسخه ای که عملکردهای رانندگی خودکارتری را نوید می دهد.

در قدم اول ، تسلا از داده های تله متری برای ثبت معیارهای رانندگی شخصی در یک دوره هفت روزه استفاده می کند. به این ترتیب اطمینان حاصل می کند که رانندگان هنوز به اندازه کافی حواسشان را جمع کرده اند. همچنین ممکن است از داده ها برای پیاده سازی صفحه ایمنی جدید استفاده شود. به این ترتیب وسیله نقلیه را می توان ردیابی کرد. این امر بیشتر به بیمه ی آنها مرتبط است. مطالعه MIT شواهدی را ارائه می دهد که رانندگان ممکن است از سیستم Autopilot طبق توصیه ی تسلا استفاده نکنند.

از آنجا که سیستم Autopilot یا رانندگی خودکار شامل ویژگی های ایمنی مانند کروز کنترل آگاه از ترافیک و رانندگی خودکار است ، رانندگان کمتر توجه می کنند. در نتیجه آن ها دستان خود را کمتر روی فرمان می گذارند. محققان دریافتند این نوع رفتار ممکن است ناشی از درک نادرست از ویژگی های این سیستم باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*