tvOS 15 منتشر شد


امید دلیری 30 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

tvOS 15 منتشر شد. غول فناوری جدید ترین نسخه ی سیستم عامل Apple TV را منتشر کرد. این نسخه شامل رفع اشکال و همچنین چند ویژگی جدید است. ویژگی هایی که برخی از آنها در رویداد WWDC 2021 اپل فاش شده بودند.

جدیدترین سیستم عامل Apple TV

tvOS 15 در میان ویژگی های جدید ، چندین مورد جهت بهبود تجربه صوتی افرادی که از Apple TV استفاده می کنند ، ارائه می دهد. به عنوان مثال ، کسانی که دارای AirPods Pro و AirPods Max هستند اکنون می توانند به Spacial Audio گوش دهند. سیستمی که از ژیروسکوپ و سایر حسگرها در دستگاه ها برای شبیه سازی صدای سه بعدی استفاده می کند. اگر AirPods کاربر نزدیک باشد ، پیغامی در Apple TV ظاهر می شود. این ویژگی شبیه به نحوه عملکرد فعلی در macOS است. کاربران می توانند AirPods خود را با فشار دادن دکمه تلویزیون جفت کنند. همچنین با ضربه زدن روی دکمه برگشت ، می توانند پیغام را کنار بگذارند.

tvOS 15 همچنین دارای چند ویژگی جدید HomeKit است. نسخه ی جدید به کاربران اجازه می دهد تا دوربین های امنیتی سازگار با HomeKit را در نمای شبکه مشاهده کنند. کاربران می توانند از مرکز کنترل یا نمای دوربین تمام صفحه به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

tvOS 15 چند ویژگی جزئی دیگر نیز ارائه می دهد. کاربران اکنون می توانند از دستگاه های iOS یا iPadOS خود برای ورود به سیستم tvOS از Touch ID یا Face ID استفاده کنند. کاربران همچنین می توانند از Touch ID یا Face ID برای تأیید اعتبار خریدها و ورود به برنامه های سازگار استفاده کنند. در نهایت ، کاربران می توانند HomePod mini را برای کنترل Apple TV خود متصل کرده و به عنوان منبع صوتی پیش فرض مورد استفاده قرار گیرند. درست مانند tvOS 14 که کاربران می توانستند از HomePod اصلی به عنوان صدا و کنترل پیش فرض استفاده کنند. به عنوان مثال می توانند Apple TV را با استفاده از فرمان صوتی به Siri روشن شدن کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*