به روزرسانی HomePod 15.1 ویژگی های Spatial Audio و Lossless Audio را برمی گرداند


امید دلیری 31 شهریور 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به روزرسانی HomePod 15.1 ویژگی های Spatial Audio و Lossless Audio را برمی گرداند. اولین نسخه ی آزمایشی منتشر شده از این سیستم عامل ، این ویژگی ها را به بلندگوهای هوشمند اپل بازگردانده است. با جدیدترین اخبار اپل با ما همراه باشید.

غول فناوری پس از راه اندازی ویژگی های Lossless Audio و Spatial Audio در ماه مه گفت که HomePod mini و HomePod بعداً از این ویژگی ها پشتیبانی خواهند کرد. اپل در نسخه ی آزمایشی قبلی ، از پشتیبانی Lossless Audio را اضافه کرد. اما قبل از انتشار رسمی نرم افزار نسخه 15 ، آن را حذف کرد. در حال حاضر در اولین نسخه آزمایشی HomePod 15.1 ، اپل هر دو ویژگی را مجدداً معرفی کرده است. وبسایت 9to5Mac ابتدا ویژگی های جدید را در جدیدترین نسخه ی آزمایشی HomePod 15.1 مشاهده کرد.

اپل گفته است که هزاران قطعه موسیقی در Spatial Audio با Dolby Atmos بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس خواهند بود. قطعه های موسیقی دیگر هم به این مقدار به طور منظم اضافه می شوند. ویژگی Spatial Audio از قبل در AirPods Pro وجود داشته است. اپل این ویژگی را به عنوان یک قالب صوتی شناور سه بعدی توصیف می کند. این ویژگی نوازندگان را قادر می سازد تا موسیقی را ترکیب کنند. بنابراین به نظر می رسد سازها در فضای اطراف شما هستند.

اپلیکیشن Apple Music همچنین مجهز به ویژگی Lossless Audio بدون هیچ گونه هزینه اضافی می شود. 75 میلیون آهنگ تا پایان سال با این ویژگی در دسترس خواهند بود. استاندارد Lossless به صدای بدون ضرر تا 48kHz اشاره دارد. در حالی که Hi-Res Lossless به صدای بدون افت از 48kHz تا 192kHz اشاره دارد. به روزرسانی HomePod 15.1 از هر دو ویژگی فوق الذکر پشتیبانی خواهد کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*