سنسور اکسیژن اپل واچ سری 6 به اندازه ی تجهیزات بیمارستان خوب است


امید دلیری 5 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سنسور اکسیژن اپل واچ سری 6 به اندازه ی تجهیزات بیمارستان خوب است. دانشگاه سائوپائولو تحقیق جدیدی انجام داده است. اپل واچ سری 6 روشی قابل اعتماد برای نظارت بر میزان اشباع اکسیژن در بیماران مبتلا به بیماری های ریوی است. این امر می تواند در درمان های پزشکی آینده مفید باشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اپل با اپل واچ سری 6 یک سنسور اکسیژن خون را به ساعت هوشمند خود اضافه کرد. به نظر می رسد که این سنسور اپل می تواند کاربردهای پزشکی جدی داشته باشد. تحقیق جدیدی از دانشگاه سائوپائولو برزیل در مجله نیچر Nature منتشر شده و توسط وبسایت 9to5Mac مشاهده شده است. این مطالعه اپل واچ سری 6 را در برابر یک جفت پالس اکسیمتر تجاری قرار داده است.

تقریباً 100 بیمار از یک کلینیک سرپایی پنومولوژی با بیماری بینابینی ریه (ILD) و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) با دستگاه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. میزان خیلی زیادی تشیابه بین داده های اپل واچ و اکسی مترهای تجاری برای ارزیابی اندازه گیری ضربان قلب و اکسی متر مشاهده شد. اپل واچ معمولاً ارقام اکسی متری بالاتری را گزارش می کرد. اما این مطالعه تفاوت های قابل توجهی را در مورد ارقام اکسیژن خون و ضربان قلب مشاهده نکرد. این مطالعه نتیجه می گیرد که استفاده از اپل واچ سری 6 روشی مطمئن برای بدست آوردن ضربان قلب و SPO2 در بیماران مبتلا به بیماری های ریوی تحت شرایط کنترل شده است. در واقع سنسور اکسیژن اپل در حد تجهیزات بیمارستان قوی است.

تکنولوژی ساعت های هوشمند همچنان در حال پیشرفت است. مطالعات برای ارزیابی دقت و قابلیت اطمینان در موارد مختلف ادامه دارد. اپل همچنین مطالعات خود را در زمینه های مختلف پزشکی با همکاری سازمان های خارجی انجام می دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*