تست های سقوط آیفون 13 نشان داده اند که این مدل به اندازه ی آیفون 12 مقاوم است


امید دلیری 6 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تست های سقوط آیفون 13 نشان داده اند که این مدل به اندازه ی آیفون 12 مقاوم است. سرویس بیمه ی Allstate به تازگی آزمایش سالانه ی دوام گوشی را انجام داده است. در این آزمایش ها ، آیفون های بدشانس از ارتفاعات مختلف رها شده و سقوط می کنند. با جدیدترین اخبار اپل با مجله اینترنتی سیبو همراه باشید.

سرویس بیمه ی Allstate تست های سقوط مدلهای جدید آیفون 13 و آیفون 13Pro اپل را انجام داده است. آزمایشات این سرویس مشخص کرده است که دوام آیفون 13 و آیفون آیفون 13Pro تقریباً مشابه آیفون 12 و آیفون آیفون 12Pro است. این شرکت از تجهیزات تخصصی برای بدست آوردن نتایج هنگام انداختن آیفون بر روی پیاده روی بتنی استفاده کرده است. آیفون 13 در اولین سقوط از ارتفاع 6 فوت جان سالم به در برد. اما گوشه ی صفحه نمایش سرامیک شیلد این گوشی در سقوط دوم ترک خورد. همچنین بریدگی روی قاب آلومینیومی گوشی در نزدیکی منطقه ی ضربه آشکار بود.

دوام خوب آیفون های جدید همانند مدل های سال گذشته

Allstate همین تست های سقوط را بر روی آیفون 13Pro انجام داد. این شرکت متوجه شد که صفحه نمایش گوشی سنگین تر در اولین سقوط ترک خورده است. همچنین آسیب هایی به گلس گوشی وارد شده است. نتایج یکسان با هر دو نوع آیفون 13 در یک قاب محافظ چرمی ثبت شد. در مقایسه ، صفحه نمایش آیفون 12 در آزمایش سال گذشته با یک بار سقوط ترک خورد. در آزمایش دیگر همچنین آسیب شدیدی به صفحه نمایش آیفون 12Pro وارد شد.

در ادامه ی تست های سقوط ، آیفون 13 دو بار از سمت پشت سقوط کرد و جان سالم به در برد. اما در سقوط سوم به به دوربین گوشی آسیب رسید و گوشه ی پشت گوشی ترک خورد. همین آزمایش برای آیفون 13Pro هم انجام شد که لنزهای عریض و دوربین تله فوتو و شیشه پشتی در اولین سقوط خرد شد. نکته جالب این است که آیفون 13 محافظت شده با قاب قبل از ترک خوردن دوربین ، دو سقوط را پشت سر گذاشته است. در حالی که آیفون آیفون 13Pro با قاب محافظ در سه سقوط متوالی هیچ آسیبی ندیده است. در مقایسه ، آیفون 12 در اولین سقوط از سمت پشت ، آسیب هایی در گوشه ها و لبه های خود نشان داد. در حالی که آیفون 12Pro عملکردی مشابه آیفون 13Pro نشان داد.

به طور کلی ، آیفون های جدید مانند مدل های سال گذشته از دوام بالایی برخوردار بودند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*