با پر جست و جوترین کلیدواژه ی موتور جست و جوی بینگ آشنا شوید ، گوگل !


امید دلیری 7 مهر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل ادعا کرده است که کلیدواژه ی گوگل بیشترین عبارت جستجو شده در موتور جستجوی مایکروسافت یعنی بینگ – Bing می باشد. Alfonso Lamadrid وکیل مدافع گوگل در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ این موضوع را اعلام کرده است. او در دومین روز از جلسه یک هفته ای پرونده ی کیفری که از سال 2018 مطرح شده ، این بیانیه را اعلام کرد. این پرونده ی کیفری مبنی بر این است که گوگل در بین موتورهای جست و جو ، فضایی انحصاری ایجاد کرده است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

وبسایت Bloomberg مصاحبه ای با Alfonso Lamadrid داشته و گزارشی در این باره منتشر کرده است. او در این مصاحبه گفته : ما شواهدی را ارائه کردیم. شواهدی که نشان می داد پر جست و جوترین کلیدواژه ی موتور جست و جوی بینگ گوگل است. گوگل این استدلال را در حالی مطرح کرده که از قضات اتحادیه اروپا خواسته دستور عدم اطمینان علیه آن را لغو کنند. همچنین رکورد پنج میلیارد دلار جریمه. کمیسیون اروپا این جریمه را برای گوگل وضع کرده بود. به این دلیل که گوگل موتور جستجوی خود را به طور ناعادلانه بر روی موبایل های اندرویدی تحمیل کرده است. گفته شده بود که گوگل در تلاش است رقابت را از بین ببرد و محیطی تقریباً انحصاری ایجاد کند.

گوگل معتقد است خود مردم گوگل را انتخاب می کنند ، نه بصورت اجباری

در پاسخ به این اتهام ، Alfonso Lamadrid استدلال کرد که خود مردم گوگل را انتخاب کردند و مجبور به انجام چنین کاری نشدند. وی ادعا کرد که سهم بازار جستجوی عمومی گوگل با نظرسنجی های مصرف کنندگان مطابقت دارد. آمار نشان می دهد 95 درصد از کاربران گوگل را بر موتورهای جستجوی رقیب از جمله بینگ ترجیح می دهند. بر اساس گزارشی مرتبط ، این یکی از سه مجازات عدم اطمینان گوگل با مجموع بیش از 8 میلیارد دلار بوده است. کمیسیون این جریمه را بین سالهای 2017 تا 2019 به گوگل وارد کرده است. بقیه ی جرایم بر خرید و جستجو متمرکز شده اند. البته گوگل برای هر سه مورد درخواست تجدید نظر دارد.

مجازات های علیه گوگل شامل مبالغ هنگفتی می باشند. اما منتقدان خاطرنشان می کنند که گوگل به راحتی می تواند از عهده آن برآید. در واقع این جریمه ها چندان به گسترش رقابت کمک نکرده است. کمیسیون در تصمیم اولیه خود گفت که روش های گوگل رقابت را محدود کرده است. همچنین قدرت انتخاب را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد. با این حال ، گوگل استدلال می کند که اندروید رایگان و منبع باز منجر به وجود گوشی های با قیمت پایین تر شده است. در واقع این امر رقابت را با رقیب اصلی خود یعنی اپل برانگیخته است.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*