تایلند بازی های ویدیویی را به عنوان ورزش به رسمیت شناخت


Matin 9 مهر 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

دولت چین اخیراً محدودیت‌های بسیار زیادی را برای بازی های ویدیویی اعمال کرده و حتی به فکر حذف رقابت‌های حرفه‌ای ورزش‌‌ های الکترونیک افتاده است. حاکمان چین به دنبال حذف بازی های ویدیویی به عنوان یک شغل هستند و علاقه‌ای به بازار بزرگ بازی های ویدیویی به دلیل اعتیادآور بودن آن‌ها و وجود خطرات برای جوانان چینی ندارند. با احتمال حذف رقابت‌های حرفه‌ای در چین، دولت تایلند، بازی های ویدیویی را به عنوان ورزش به رسمیت شناخت.

دولت تایلند باوری به اعتیاد بازی های ویدیویی ندارد و تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه انجام دهد.

و در اولین قدم، رقابت‌های حرفه‌ای ورزش های الکترونیک را به عنوان یک ورزش به رسمیت شناخته است. فدراسیون ورزش‌های مجازی تایلند با انتشار خبری در روزنامه رویال گزت که رسانه‌ای حکومتی به‌حساب می‌آید، به رسمیت شناختن رقابت‌های الکترونیک را به عنوان یک ورزش اعلام کرده است.

دولت تایلند موظف است به سازمان‌ها و بازی‌کنان حرفه‌ای کمک مالی کند.

و همچنین بودجه‌ای برای ورزش‌های حرفه‌ای الکترونیک در نظر بگیرد. بازی‌کنان و ورزش‌کاران حرفه‌ای نیز امکان رشد بهتری خواهند داشت و دولت از آن‌ها حمایت لازم را خواهد کرد و ابزار و تجهیزات مناسب برای پیشرفت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین مسابقات الکترونیک و رویدادهای مختلف نیز با تائید دولت تایلند،‌ برگزار خواهند شد.

بازی ویدیویی ورزش الکترونیک

بازی‌های ویدیویی، ورزش رسمی کشور تایلند

در حال حاضر هیچ بازی ویژه‌ای توسط دولت تایلند نام برده نشده. مشخص نیست رقابت‌های کدام بازی‌ها در این کشور برگزار خواهد شد. تابه‌حال تورنمنت‌های متفاوتی در تایلند برگزار شده که از جمله آن‌ها باید به رقابت‌های حرفه‌ای جنوب شرق آسیا بازی پابجی اشاره کرد. ورزش‌ های الکترونیک یا ای اسپورت به عنوان چهاردهمین ورزش رسمی کشور تایلند شناخته می‌شود. و نام این بازی‌ها در کنار فوتبال، گلف، والیبال، بولینگ، اسنوکر، جت اسکی و… قرار گرفته است.

دولت تایلند در حالی بازی های ویدیویی را به عنوان ورزش به رسمیت شناخته.

که دولت چین،‌ به فکر حذف کامل این رقابت‌ها افتاده. اخیراً نیز به شرکت Tencent‌ هشدار داده شده که سریعاً رقابت‌های حرفه‌ای پابجی را کنار بگذارد. بازی‌های ویدیویی در اکثر کشورهای دنیا به عنوان یک ورزش شناخته می‌شود و رقابت‌های حرفه‌ای با حضور هزاران نفر طرفدار هر ساله برگزار می‌شود. گفتنی است ورزش‌های مجازی در ایران به عنوان یک ورزش به‌حساب نمی‌آید. چالش‌های زیادی جلوی راه بازی‌کنان حرفه‌ای ایرانی قرار دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*