بازی eFootball 2022 بدترین رتبه تاریخ فروشگاه استیم را دریافت کرد


Matin 9 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازی جدید و رایگان استودیوی بازی‌سازی کونامی امروز در فروشگاه بازی‌های ویدیویی استیم منتشر شد و تا کنون بدترین جایگاه را در رتبه‌بندی‌ها از آن خود کرده است. کونامی امسال تصمیم گرفت تا مجموعه PES را ادامه ندهد و به جای آن، بازی eFootball 2022 را به صورت رایگان روانه بازار کند. شروع این بازی، با مشکلات بسیار عجیبی همراه است.

بر اساس رتبه‌بندی 250‌ بازی برتر استیم (جدولی که بر اساس میزان دریافت نظر مثبت و منفی درجه‌بندی می‌شود) تاکنون بازی رایگان eFotball 2022 در استیم امتیاز 8% را نصیب خود کرده است. این امتیاز حتی از پایین‌ترین نمره کسب شده در تاریخ استیم نیز کم‌تر است.

پیش از این بدترین رتبه به یک بازی مسابقه‌ای در سال 2011 با عنوان Flatout 3 و با امتیاز 15% تعلق داشت.

eFootball اکنون به طرز عجیبی توسط طرفداران سری بازی‌های محبوب Pro Evolution Soccer یا به اختصار PES مورد انتقاد و گاهی تمسخر قرار می‌گیرد، چرا که فوتبالیست‌های بازی رایگان PES در استیم شباهتی به چهره اصلی آن‌ها ندارند و این موضوع تبدیل به سوژه کاربران فضای مجازی شده است. جالب است بدانید که بیشترین تصویری که در حال دست به دست شدن در صفحات مجازی است مربوط به چهره بازیکن محبوب و مشهور جهان، لیونل مسی است. در این تصویر مقایسه‌ای بین چهره این بازیکن در دو بازی FIFA 22 و بازی رایگان PES در استیم انجام شده است که نشان می‌دهد این دو کوچک‌ترین شباهتی به یکدیگر ندارند.

بازی eFootball 2022 مسی

در ادامه این انتقادهای طنزآمیز با توئیت یک کاربر مواجه شدیم که مقایسه‌ای بین چهره لیونل مسی در بازی‌های FIFA و PES داشته است. او چنین نوشت: کمپانی EA GAMES بدون اسکن کردن چهره مسی در مقایسه با کمپانی KONAMI بعد از اسکن کردن چهره او. این توئیت به طرز کنایه‌آمیزی نسبت به اقدامات و تمهیدات بسیار کونامی ‌برای طراحی چهره بازیکنان انتقاد کرده است. در حالی که استودیوی بازی‌سازی EA بدون اسکن کردن چهره لیونل مسی توانسته طراحی بسیار خوبی را انجام دهد.

انتقاد شدید طرفداران به بازی eFootball 2022

در زمان انتشار این خبر حدود 4000 نقد و بررسی در استیم قرار گرفته است. که از این بین 350 نظر مثبت وجود دارد. البته بعضی از این نظرات مثبت با حالت کنایه‌آمیز و تمسخرآمیزی از بازی تعریف و تمجید کرده‌اند. برخی نیز با ذکر دلیل نظر مثبت خود را اذعان داشته‌اند. آن‌ها گفته‌اند که دلیل‌شان برای ثبت نظر مثبت به بازی رایگان PES در استیم، علاقه‌مندی آن‌ها نسبت به فضای پلی‌استیشن 2 بوده است.

یکی از کاربران نوشته است: «این بازی چیزی شبیه به شوخی است. این بدترین بازی فوتبالی است که تا اکنون بازی کرده‌ام. بیشتر به یک بازی موبایل شباهت دارد. گویا وزن توپ 100 کیلوگرم و تعامل بین بازیکنان بدون هماهنگی است. هیچ چیزی جای خودش نیست. شرم آور است!» یکی دیگر از بازیکنان این نظر را منتشر کرد: «به چهار بازیکن که بیهوده اطراف توپ ایستاده‌اند و کاری نمی‌کنند نگاه کنید! آن‌ها هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. چرا که کامپیوتر به آن‌ها دستور داده بی‌حرکت بایستند چون قرار نیست توپ به آن‌ها برسد».

رونالدو eFootball 2022

همچنین یکی از نظرات را درباره داوران بازی بخوانید: «شما باید با داورها هم بجنگید. داور بازی هیچ واکنشی نسبت به خطاهای شدید ندارد. در عوض اگر توپ را تصاحب کنید و میلی‌متری با حریف خود برخورد داشته باشید، خطا اعلام می‌شود. تعدادی از بازیکنان کامپیوتر از نبود امکان افزایش رزولوشن بازی خبر داده‌اند. و می‌گویند که تنها می‌توانند با بیشینه وضوح تصویر 720p بازی را اجرا کنند.

eFootball فعلا یک دمو اولیه است

یکی از انتقادهای طنزآمیز را با هم بخوانیم: « استیم باید شرایط و قوانین خود را ارتقا دهد. در نتیجه ما می‌توانیم هزینه‌ای را که بابت این بازی رایگان پرداخته‌ایم پس بگیریم. در واکنش به هجمه توئییت‌ها و انتقادها، کونامی ‌از طریق صفحه توئیتر خود اذعان داشته است که این نسخه تنها یک نسخه آزمایشی از بازی است. همچنین این کمپانی بازی‌سازی درباره اضافه شدن یک رخداد جهانی در قالب بازی باشگاهی تا هشتم ماه نوامبر خبر می‌دهد. این در حالی است که اکنون بازی رایگان PES در استیم تنها از 9 تیم پشتیبانی می‌کند.

efootball-2022

طبق اخباری که کونامی ‌منتشر کرده است در به‌روز رسانی جدید بازی شما قادر هستید تیم‌های مختلفی را امتحان کنید. و با آن‌ها به زمین بازی بروید و GP خودتان را افزایش دهید. GP قرار است به عنوان واحد امتیاز درون بازی باشد. شما می‌توانید امتیازات خودتان را بعد از آپدیت اصلی بازی که قرار است در اواسط نوامبر انجام شود خرج کنید. همچنین به‌روز رسانی جدید شامل امکانات مختلفی خواهد بود. که از جمله آن‌ها می‌توان به بخش‌های Creative Teams و myClub اشاره کرد.

علی‌رغم وجود نسخه رایگان بازی با عنوان free-to-play. شما می‌توانید نسخه حرفه‌ای و اصلی بازی را با عنوان eFootball 2022 Premium Player Back و با قیمتی حدود 40 دلار تهیه کنید. البته این نسخه شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که شما قادر به استفاده از آن‌ها تا دو ماه بعد از به‌روز رسانی اواسط نوامبر نخواهید بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*