کونامی به دنبال زنده کردن مجموعه‌های Metal Gear و Silent Hill است


Matin 10 مهر 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

بنابر گزارش‌های منتشر شده، شرکت کونامی به دنبال تقویت استودیوهای بازی‌سازی و زنده کردن مجموعه‌های مشهور Metal Gear‌ و Silent Hill است. احتمالاً بازسازی Metal Gear Solid 3 و Castlevania جزو اولین پروژه‌هایی باشد که تحت سیاست جدید این شرکت، به نتیجه خواهند رسد. منابع متعددی در گفتگو با رسانه‌های VGC این ادعا را تائید کرده‌اند. از آنجایی که اجازه‌ی گفتگو در مورد پروژه‌ها از سوی کونامی داده نشده، امکان گزارش اسامی آن‌ها وجود ندارد.

کونامی در طی چند سال افت چشم‌گیری داشته و از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. برای نمونه آخرین نسخه از مجموعه متال گیر مربوط به سال 2018 بود که تحت عنوان Metal Gear Survive منتشر شد. فرسنگ‌ها با آنچه طرفداران انتظار داشتند، فاصله داشت. این در حالی است که آخرین نسخه از مجموعه Castlevania نیز در سال 2014 و با عنوان «ارباب سایه‌ها 2» منتشر شد. این شرکت ژاپنی در طی دهه اخیر، بیشتر به دلیل بازی‌های پاچینکو شناخته می‌شود. کمتر بازی بزرگی برای کنسول و کامپیوتر راهی بازار کرده است.

VGC مدعی است که استودیوهای بازی‌سازی این شرکت تقویت شده. ساختار آن‌ها تغییر پیدا کرده و به همین دلیل، برنامه‌هایی برای زنده کردن بزرگ‌ترین بازی‌های این شرکت از جمله Metal Gear و حتی Silent Hill وجود دارد. اگر این گزارش صحیح باشد، اولین عنوان یک شماره جدید از مجموعه Castlevania خواهد بود. که مانند یک ریبوت عمل می‌کند و اگرچه استودیوهای داخلی کونامی، مسئول ساخت آن هستند. اما تعدادی از استودیوهای خارجی نیز در روند توسعه شرکت دارند.

کونامی بازسازی Metal Gear Solid 3

بازسازی Metal Gear Solid 3 در راه است

اخیراً گمانه‌زنی‌ها مختلفی در مورد بازسازی مجموعه متال گیر سالید توسط استودیو Bluepoint Games مطرح شده بود. از آنجایی که استودیو تحت مالکیت شرکت سونی درآمده، مشخص نیست چه بلایی سر آن پروژه آماده است. VGC باور دارد که یک استودیو خارجی به نام Virtuos‌ در حال کار روی بازی است. احتمالاً بازسازی Metal Gear Solid 3 نیز جزو اولین عناوین منتشر شده باشد. استودیو Virtuos یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان بازی در دنیاست که تمرکز آن روی توسعه بازی‌های تراز اول و انتشار عناوین ساخته شده برای پلتفرم‌های جدید است.

این استودیو اخیراً ریمستر دارک سولز را برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر کرده. همچنین در توسعه‌ی بازی‌های آنچارتد 4، بتلفیلد 1 و هورایزن نیز شرکت داشته است. به نظر می‌رسد که پیچیدگی بازسازی شماره‌های اول و دوم مجموعه متال گیر سالید باعث شده تا کونامی، تمرکز را روی بازی Metal Gear Solid 3 بگذارد. همچنین ریمستر شماره‌ی اول و دوم نیز برای کنسول‌های جدید منتشر می‌شود.

در مورد Silent Hill باید بگوییم که توسعه‌ی بازی جدید توسط چندین استودیو شروع شده. قرار است در رویدادی جدید، از بازی رونمایی کند. با توجه به عملکرد منفی بازی‌های چند سال اخیر کونامی و همچنین انتشار ضعیف بازی eFootball که نتیجه‌ی سیاست‌های جدید و تغییر ساختار داخلی استودیوهاست. مدیران کونامی به دنبال یافتن یک استودیو خارجی برای توسعه‌ی فنی سایلنت هیل جدید هستند. گزارش جدید، به نوعی ضعف مدیریتی کونامی را روشن می‌کند و به نظر می‌رسد که مدیران، بالاخره از تصمیمات اشتباه خود درس گرفته‌اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*