هورایزن فوربیدن وست روی دو کنسول PS4 و PS5 تجربه‌ی ایدئالی خواهد داشت


Matin 10 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

در ماه سپتامبر گذشته شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که بازی Horizon: Forbidden West برای هر دو پلتفرم پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. آن‌ها اکنون جزئیات بیشتری از تجربه‌ی این بازی روی این دو پلتفرم اعلام کرده‌اند.

در حالی که قدرت سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵ به استودیو گوریلا گیمز این توانایی را می‌دهد که سطح بیشتری از جزئیات را به این کنسول نسل نهمی بیاورد، باستین رامیس (Bastien Ramisse)، طراح ارشد شخصیت، اشاره کرده است که هدف آن‌ها خلق یک هدف به‌ یک اندازه‌ی جذاب در هر دو پلتفرم است.

او درباره‌ی این موضوع می‌گوید:‌

«ما در واقع بازی را به طور هم‌زمان بر روی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ توسعه دادیم و آزمایش کردیم. زیرا برای ما به‌عنوان یک استودیو بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم بازیکنان پلی‌استیشن ۴ یک تجربه‌ی همه‌جانبه را دریافت خواهند کرد. با دانشی که ما از Horizon Zero Dawn به دست آورده بودیم. می‌دانستیم که هنوز منابع ناشناخته‌ای داریم که می‌توانند سطح واقع‌گرایی و جلوه‌های بصری شخصیت‌های دنباله‌ی این اثر را به جلو ببریم.»

او اضافه می‌کند: «قابل‌توجه‌ترین تفاوت و پیشرفت برای Aloy از نظر تکنولوژی، ارتقا و جلو بردن سطح جزئیات چهره و بدن است. که اجازه می‌دهد به جزئیات واقع‌گرایانه‌تری دست پیدا کنیم و همچنین بتوانیم تراکم چندضلعی‌ها را به‌خصوص برای لباس‌ها افزایش دهیم.»

شخصیت اِیلوی

در مصاحبه‌ای که در ماه ژوئن منتشر شد. ماتیس دی یونگ، کارگردان Horizon Forbidden West، ادعا کرد که بازی به خاطر سخت‌افزار پلی‌استیشن ۴ عقب نیفتاده است. او در آن زمان به Hardware Zone گفته بود که استودیوی آن‌ها به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۴ مجبور نیست دید خود را برای پروژه کاهش دهد.

او همچنین گفت که علاوه بر صدای سه بعدی. بارگذاری سریع‌تر و پشتیبانی از دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ یعنی دوال‌سنس، تفاوت اصلی بین دو نسخه بازی در جنبه های گرافیکی آن است. رامیس می‌گوید: «در پلی‌استیشن ۵، ما می توانیم جزئیات گرافیکی بسیار بیشتری را اضافه کنیم. به‌عنوان مثال، ما می‌توانیم پرزهای ریز صورت الوی را ببینیم. همچنین می‌توانید حجم زیادی از جزئیات را از راه دور مشاهده کنید.»

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود در بلاگ پلی‌استیشن اعلام کرد:

«هر نسل از کنسول‌ها قدرت اضافی را برای ما به ارمغان می‌آورد. به ما این امکان را می‌دهد که چندضلعی‌های متراکم‌تری را به مدل‌های شخصیتی خود اضافه کنیم. بنابراین می‌توانیم جزئیات ظریفی مانند پرز‌های کوچک روی چهره، خطوط صاف یا بافت‌های باکیفیت‌تر و چیزهای دیگر را پیاده‌سازی کنیم. و علاوه بر جنبه‌های بصری که از سخت‌افزار جدید پلی‌استیشن ۵ سود می‌برند. ما همچنین تعداد مفاصل شخصیت‌ها را افزایش داده‌ایم تا ابراز احساسات در حالات چهره به سطح کاملا جدیدی برسد.»

سونی چندی پیش اعلام کرد که بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ (۱۸ فوریه ۲۰۲۲). برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. همچنین مدتی پیش پس از اعتراض‌های انجام‌ شده در پاسخ به تصمیم جنجالی سونی، این شرکت بیان کرد که بازی هورایزن فوربیدن وست به‌صورت رایگان از PS4 به PS5 قابل ارتقا خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*