کپکام PC را در اولویت قرار داد توجه کپکام به کنسول ها کاهش یافته


Matin 11 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مدیرمالی شرکت کپکام به تازگی در مورد پیشرفت چشم‌گیر کامپیوتر و افزایش پی‌سی گیمرها صحبت کرده. قرار است که سیاست‌های جدید، کامپیوتر را به پلتفرم اصلی این کمپانی بازی‌سازی ژاپنی تبدیل کند. اگر چه کنسول‌های بازی طرفداران بسیار زیادی دارند، اما تعداد بازی‌کنانی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند، به شدت افزایش پیدا کرده و حتی باعث شده تا سونی، بازی‌های انحصاری پلی استیشن را برای این پلتفرم منتشر کند. کپکام به دنبال تمرکز کامل رو پلتفرم کامپیوتر و پشتیبانی بهتر است.

بنابر گزارش‌ها، کپکام به دنبال افزایش میزان فروش بازی کامپیوتر به میزان 50 درصد است و می‌خواهد سهم کنسول و کامپیوتر برابر شوند. این برنامه‌ریزی توسط مدیر اجرایی کپکام به نام هاروهیرو تسوجیموتو به گوش رسانه‌ی Nikkei در نمایشگاه بازی توکیو رسیده است. این شرکت بازی‌سازی همچنین از انتشار بازی Monste Honter Rise که از جمله عناوین انحصاری نینتندو سوییچ است. برای کامپیوتر خبر داد. قرار است که تمامی بازی‌های جدید به صورت جداگانه برای کامپیوتر توسعه داده شوند و پشتیبانی مناسبی از این کاربران انجام شود.

بازی‌های چند سال اخیر کپکام از جمله Resident Evil Village و Devil May Cry 5 به صورت هم‌زمان برای ویندوز منتشر شده‌اند. نسخه پی‌سی بازی Monster Hunter World نیز هشت ماه پس از عرضه برای کنسول در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این شرکت در طی چند سال اخیر، عملکرد مناسبی از خود نشان داده. با انتشار باز‌سازی عناوین سابق رزیدنت ایول و کسب رضایت طرفداران، به روزهای خوش گذشته بازگشته است.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil Village

انتشار بازی برای پلتفرم‌های بیشتر به دلیل کسب درآمد مناسب از پلتفرم پی‌سی بوده است. برای نمونه فروش مجموعه رزیدنت ایول از 100 میلیون نسخه گذشته و انتشار بازسازی عناوین کلاسیک این مجموعه برای کامپیوتر، تأثیر زیادی روی رشد فروش بازی داشته است. بنابر آمار و ارقام منتشر شده در جلسات مالی اخیر، میزان فروش Monster Hunter World نیز حدود 17.3 میلیون نسخه بوده و همچنین Resident Evil 7 نیز حدود میلیون نسخه فروش داشته است. تمامی بازی‌های نام برده، برای چندین پلتفرم منتشر شده‌اند، اما واضح است که فروش بازی برای کامپیوتر، نقشی اساسی در موفقیت چند سال اخیر کپکام داشته است.

کپکام کامپیوتر Resident Evil

اخیراً اطلاعاتی درز پیدا کرده بود. که نشان از فروش بیشتر بازی Monster Hunter World برای کامپیوتر نسبت به پلی استیشن داشت. این شرکت همچنین از لحاظ مالی، 16.8 درصد رشد داشته. البته پاندمی کرونا باعث شده تا میزان فروش بازی‌های آرکید این کمپانی، 18 درصد افت کند. تمام شاخص‌های اقتصادی، نشان از رشد روزافزون کپکام می‌دهند. انتخاب کامپیوتر به عنوان پلتفرم اصلی، مسیر پیشرفت را برای آن‌ها هموار خواهد کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*