اینستاگرام و فیس بوک گیمینگ در دسترس قرار گرفت


Matin 13 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

پس از آنکه فیس بوک و تمامی برنامه‌ها و و‌ب‌سایت‌های زیرمجموعه آن از جمله اینستاگرام و واتس اپ از دسترس خارج شدند، گزارش‌ها حاکی از بازگشت خدمات و حل مشکل است. میلیاردها نفر در سراسر جهان به مدت شش ساعت امکان دسترسی به سرورهای فیس بوک گیمینگ و دیگر سرویس‌ها از جمله اینستاگرام را نداشتند و هزاران نفر استریمر و میلیون‌ها نفر بیننده، از تماشای استریم بازی‌های خود محروم شدند. مدیرعامل کلادفلر از اتصال دوباره سرورها پس از شش ساعت قطعی خبر می‌دهد.

تمامی برنامه‌ها و سایت‌های زیرمجموعه شرکت فیس بوک از سرورهای پرسرعت آن استفاده می‌کنند. که تابه‌حال و در میانه تمامی فشارها مانند انتخابات آمریکا، دوام آورده و کمترین میزان قطعی را نسبت به سرورهای مشابه داشته‌اند. از غروب روز دوشنبه، امکان دسترسی به تمامی سرویس‌ها از جمله: اینستاگرام، واتس اپ، مسنجر، آکیولوس و سرویس استریم بازی قطع شده و پس تنها چند دقیقه، تمامی این سرویس‌ها از دنیای اینترنت محو شدند.

امکان دسترسی به سرویس‌های فیس بوک برای میلیاردها نفر در سراسر جهان امکان پذیر نبود و این باعث مختل شدن زندگی عادی شد. بیش از 3.5 میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان این شرکت استفاده می‌کنند و بر اساس آمار و ارقام، سرورهای این شرکت هیچ گاه به این اندازه از دسترس خارج نبوده‌اند. سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به مشکل پیش آمده گفته است:‌ «ما می‌دانیم که تعدادی از کاربران قادر به استفاده از محصولات ما نیستند و ما حال تلاشیم تا زودتر همه‌چیز به حالت عادی بازگردد. به دلیل مشکل پیش آمده عذر می‌خواهیم»

فیس بوک گیمینگ اینستاگرام

بازگشت اینستاگرام و فیس بوک

از دسترس خارج شدن فیس بوک گیمینگ، خبر خوبی برای بازی‌کنانی نخواهد بود. که برای گذران زندگی به استریم بازی می‌پردازند، به خصوص که سرویس استریم بازی فیس‌بوک توسط مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌شود. و ردموندی‌ها با خرید و سپس تعطیل کردن سرویس میکسر،‌ تمام کاربران خود را راهی فیس بوک گیمینگ کردند. در سوی دیگر یوبی‌سافت با ارسال کد بازی برای استریمرها، انتظار داشت که تبلیغات مناسبی برای او انجام شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مشکل قطعی سرویس‌های فیس‌بوک ناشی از آپدیت اشتباه شبکه بوده. از آنجایی که مهندسان فیس بوک امکان دسترسی به سرورها را از طریق اینترنت ندارند. باید مشکلات به صورت فیزیکی حل شوند. به گزارش اسکای نیوز، آپدیت منتشر شده. دی‌باگ شده و با یافتن مشکل، سرورها دوباره در دسترس قرار گرفته‌اند.

گزارش‌هایی از وجود مشکل در بعضی سرویس‌ها وجود دارد. برای نمونه واتس اپ همچنان با مشکل ارسال و دریافت پیام مواجه است. روند بازگشت خدمات به‌آرامی در حال تکمیل است. اگر نمی‌توانستید از اینستاگرام و فیس بوک گیمینگ استفاده کنید، حال می‌توانید به زندگی عادی بازگردید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*