همه چیز درباره فیلم جدید Venom 2


Matin 13 مهر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

فیلم Venom 2 در حالی ساخته و اکران شده که قسمت قبلی این مجموعه با وجود نقدهای منفی از سوی رسانه‌ها مورد استقبال بینندگان قرار گرفت و ساخت قسمت دوم آن نیز پس از مدت کوتاهی تایید شد. در ادامه همه چیزهایی که درباره فیلم Venom 2 می‌دانیم را خواهید خواند.

همه چیز درباره فیلم Venom 2

در حالی که پادشاهان اصلی دنیای ابرقهرمان‌ها کمپانی‌های Marvel و DC هستند، یکی از معروف‌ترین قهرمانان این دنیا یعنی اسپایدرمن به هیچکدام ازین کمپانی‌ها تعلق ندارد. مارول در اواخر دهه ۹۰ به شدت تحت فشار مشکلات مالی قرار گرفت. به همین علت این شرکت حق امتیاز چند مورد از مجموعه‌های خود را به فروش گذاشت.

در نتیجه، اسپایدرمن به کمپانی سونی و ایکس من و 4 شگفت‌انگیز به کمپانی فاکس واگذار شدند. اینک درحالیکه دو مورد ازین واگذاری‌ها در حال برگشت به مجموعه مارول هستند، سونی هیچ علاقه‌ای به از دست دادن امتیاز «اسپایدرمن» نشان نمی‌دهد. حضور این ابرقهرمان در MCU بعلت یک همکاری مشترک کوتاه مدت با شرکت دیزنی بوده و حالا سونی می‌خواهد به روند ساخت فیلم‌های مرد عنکبوتی و کامیک‌های مربوط به آن ادامه دهد.

اولین فیلم این تصمیم Venom در سال 2018 بود. فیلم با نقدهای مختلفی همراه بوده است ولی در گیشه با فروشی بیشتر از ۸۵۶ میلیون دلار بسیار موفق عمل کرد. «تام هاردی» (Tom Hardy) در نقش ادی بروک، خبرنگاری است که بدنش میزبان یک انگل خطرناک فضایی می‌شود. بلافاصله بعد از اکران این فیلم کمپانی از ساخت قسمت‌های بعدی خبر داد که در آوریل امسال اسم آن Venom: Let There Be Carnage اعلام شد.

همانند سایر فیلم‌های هالیوودی که قرار بود طی سال‌های 2019 و 2020 اکران شوند. این فیلم نیز تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت. به عبارتی این فیلم در این دو سال به نمایش عموم گذاشته نشد. با این وجود تولید و ساخت فیلم قبل از دوران قرنطینه به اتمام رسیده بود و اطلاعاتی از محتویات فیلم در دسترس است. پس در حالیکه باید منتظر اتفاقات دیوانه‌کننده جدید این انگل فضایی بمانیم، این همه چیزیست که درباره Venom: Let There Be Carnage می‌دانیم:

اکران فیلم چه زمانی است؟

فیلم Venom 2 در تاریخ 1 اکتبر 2021 یعنی 9 مهر 1400 اکران خود را آغاز کرد. این فیلم پیش از این قرار بود در شهریور ماه همین سال اکران شود. اگرچه اکران اولیه فیلم برای مهر ماه سال گذشته در نظر گرفته شده بود.

کدام شخصیت‌ها برمی‌گردند؟

تام هاردی در نقش ادی براک و انگل معروفش ونوم در فیلم حضور خواهند داشت. «میشل ویلیامز» در نقش Anne Waying وکیل و نامزد سابق بروک نیز در فیلم حضور خواهد داشت. Reid Scott در نقش دوست‌پسر Anne نیز در فیلم ایفای نقش خواهد کرد.

کدام شخصیت‌ها جدید هستند؟

شخصیت‌های مهم و جدید زیادی به فیلم اضافه شده‌اند. «وودی هارلسون» در نقش یک قاتل زنجیره‌ای به نام Cletus Kasady. که میزبان دیگر این انگل فضایی‌ست در قالب شخصیت منفی فیلم با عنوان Carnage حضور دارد. البته هارلسون در فیلم قبلی نیز حضور کوتاه و مختصری داشت.

«نائومی هریس» که از فیلم‌های قبلی‌اش می‌توان به سری جیمزباند اشاره کرد. نیز در قالب شخصیتی بنام Sherik به داستان فیلم اضافه شده ‌است. Sherik معشوقه Kasady و یک ضدقهرمان بسیار قدرتمند در نوع خود است. قدرت او در استفاده از صداها به نفع خودش است. همچنین نقش‌هایی که در موردشان اطلاعات چندانی نداریم. با بازی «استفان گراهام» و «شان دلانی» به فیلم اضافه شده‌اند.

پوسترهای اختصاصی شخصیت‌های این فیلم را ببینید:

چه کسی گارگردانی می‌کند؟

کارگردانی قسمت دوم از رابن فلیچر بعلت حضور او در ساخت Zombieland 2 گرفته و به Andy Serkis واگذار شده است. Serkis برای ایفای نقش شخصیت Gallum در سری ارباب حلقه ها و سزار در Planet Of Apes معروف است. او همچنین کارگردانی بازسازی کتاب جنگل، Mowgli، به سفارش نتفلیکس را نیز بر عهده داشت. از دیگر نقش‌های معروف او می‌توان به شخصیت Ulysses Klaue در دیگر فیلم مارول یعنی Black Panther اشاره کرد.

نویسنده کیست؟

فیلم‌نامه Venom: Let There Be Carnage توسط Kelly Marcel نوشته شده است که در قسمت اول فیلم نیز جزو تیم نویسندگان بوده است. دیگر فیلمنامه‌های معروف او Saving Mr. Banks و Fifty Shades Of Grey هستند. البته داستان فیلم بر اساس طرحی از تام هاردی و کلی مارسل نوشته شده است.

داستان فیلم چیست؟

مقابله اصلی در قسمت دوم فیلم، در لحظات پایانی قسمت یکم شکل می‌گیرد. اطلاعات بیشتری در دسترس نیست ولی Matt Tolmach تهیه کننده فیلم اشاره کرده است که فیلم علاوه بر این، بر نحوه زندگی بروک بعنوان میزبان تمرکز دارد. قلب فیلم رابطه ونوم و بروک است. این دو کاراکتر مجبورند که راهی برای زندگی مسالمت آمیز پیدا کنند به شکلی که برای هر دوی آنها خوب باشد. رابطه‌ای که از دوران تنهایی‌شان بهتر و موفقیت‌آمیزتر است.

نمرات فیلم

فیلم ونوم 2 با این‌که در نظر منتقدان بهتر از فیلم قبلی این مجموعه بود. نمرات بالاتری گرفت، باز هم یک اثر درخشان محسوب نمی‌شود. این فیلم تا این لحظه از مجموع نقدهای منتشر شده در سایت «متاکریتیک» میانگین نمره 47 درصد را کسب کرده است. همچنین فیلم توانسته در سایت «راتن تومیتوز» 59% نظر منتقدان را جلب کند. نمره کاربران به فیلم در سایت IMDB هم 6.6 از 10 است.

آیا Venom 3 در کار خواهد بود؟

اگر قسمت دوم موفقیت‌آمیز عمل کند حتما این مجموعه با یک قسمت دیگر ادامه خواهد یافت. تام هاردی در مصاحبه‌ ای در شهریور سال 97 عنوان کرد که او برای ۳ فیلم با کمپانی قرارداد بسته است. چیزی که مشخص است این است که تا هنگامی که سری فیلم‌ های ونوم پولساز باشد کمپانی سونی نیز به ساخت قسمت‌های تازه‌تر ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*